..: Havarované pendolino lze opravit :..

Poškození čelního vozu jednotky 680.003, foto: Hitrádio ORION Praha — První krok k úspěšnému obnovení původního počtu elektrických jednotek pendolino byl učiněn. Podle sdělení vrchního přednosty DKV Praha Miroslava Kupce došla expertní komise, složená mj. ze zástupců Českých drah, pojišťovny a výrobce vlaku, společnosti Alstom, k závěru, že jednotka 680.003 je opravitelná. Poškození, ke kterému došlo při tragické nehodě u Studénky minulý týden totiž není tak rozsáhlé, jak se někteří odborníci obávali. Potvrzen byl rovněž předběžný odhad škody na vlaku ve výši 150 milionů korun.

Další závěr komise zní, že souprava byla před nehodou v naprostém pořádku a nepodílela se na vzniku mimořádné události. Při střetu s kamionem, po němž pronikly palety s hliníkovými plechy do interiéru prvního vozu a způsobily kromě smrti tří lidí také rozsáhlé škody, totiž kupodivu nebyl poškozen podvozek. Výrazně to napomohlo nejen relativně snadnému odtažení soupravy do pražského depa, ale i budoucí opravitelnosti - rozsah celků, které bude nutné vyměnit, tak bude podstatně menší. Přesto není jisté, zda se České dráhy pro opravu nakonec rozhodnou. Bude se čekat na kalkulaci ceny opravy od společnosti Alstom. Prioritou Českých drah je mít sedmou jednotku co nejdříve opět v provozu, proto zvažují i další alternativy v případě, že bude cena za opravu příliš vysoká. Možností je například nákup podobné soupravy typu ETR 460/470 ze zemí, kde je dosud v provozu.

Zdroj: Idnes.cz


NIcKON Poslat mail autorovi | 30.7.2015 (14:15)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Praha Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
30.07.2015 (15:07)  
Je dobře že to půjde opravit, jsem zvědav jak to nakonec dopadne.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko