..: Havarované pendolino lze opravit :..

Poškození čelního vozu jednotky 680.003, foto: Hitrádio ORION Praha — První krok k úspěšnému obnovení původního počtu elektrických jednotek pendolino byl učiněn. Podle sdělení vrchního přednosty DKV Praha Miroslava Kupce došla expertní komise, složená mj. ze zástupců Českých drah, pojišťovny a výrobce vlaku, společnosti Alstom, k závěru, že jednotka 680.003 je opravitelná. Poškození, ke kterému došlo při tragické nehodě u Studénky minulý týden totiž není tak rozsáhlé, jak se někteří odborníci obávali. Potvrzen byl rovněž předběžný odhad škody na vlaku ve výši 150 milionů korun.

Další závěr komise zní, že souprava byla před nehodou v naprostém pořádku a nepodílela se na vzniku mimořádné události. Při střetu s kamionem, po němž pronikly palety s hliníkovými plechy do interiéru prvního vozu a způsobily kromě smrti tří lidí také rozsáhlé škody, totiž kupodivu nebyl poškozen podvozek. Výrazně to napomohlo nejen relativně snadnému odtažení soupravy do pražského depa, ale i budoucí opravitelnosti - rozsah celků, které bude nutné vyměnit, tak bude podstatně menší. Přesto není jisté, zda se České dráhy pro opravu nakonec rozhodnou. Bude se čekat na kalkulaci ceny opravy od společnosti Alstom. Prioritou Českých drah je mít sedmou jednotku co nejdříve opět v provozu, proto zvažují i další alternativy v případě, že bude cena za opravu příliš vysoká. Možností je například nákup podobné soupravy typu ETR 460/470 ze zemí, kde je dosud v provozu.

Zdroj: Idnes.cz


NIcKON Poslat mail autorovi | 30.7.2015 (14:15)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Praha Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
12.11.2015 (0:04)  
Ad pojistne limity:
A není ono to tak, že pojišťovna zaplatí veškeré výdaje které se škodou souvisí a pak bude po "škůdci" vymáhat vše co bude nad rámec sjednaného pojistněho plnění..? To pak jsou ty exekuce na domy, doživotní srážky z platu (důchodu) a tak...
Pojišťovna bude hrát nejspíš na "ekonomickou totální škodu" a uhradí "zůstatkovou hodnotu", která asi na nový kousek pendolina nebude stačit.
04.08.2015 (10:04)  
Co jsem se díval na webu, tak tam jsou i třeba jen 35M pojistky, 100M je jen část a budou to asi ty dražší. Otázka ještě je, jak je to v Polsku...
04.08.2015 (1:23)  
Obrat "limit pojistneho plneni" a poskozeny:

To znám.. Pojišťovna udělá VŠECHNO, aby zaplatila co nejméně.. Nicméně ty nejkřiklavější záležitosti (léčebné výlohy, ...) zpravidla mají přednost před plechy.. Docela by mě zajímalo, jaký limit měl polák (nebo jeho zaměstnavatel) se svojí pojišťovnou sjednaný.. V Čechách máme tušim 150M jako maximum.. A plnění za zdraví vs. majetek se řeší zvlášť.
registrovaný uživatel M 
03.08.2015 (21:16)  
Obrat "limit pojistneho plneni" a vinik:
Kdyz zpusobim skodu nad limit, tak jsem v prdeli.

Obrat "limit pojistneho plneni" a poskozeny:
Nic konkretniho mi to nerika.
02.08.2015 (20:29)  
ešus: Výhodou opravy je, že by ji dle mého měla celou zaplatit pojišťovna.
A myslíte si, že to je relevantní názor?
Co takhle obrat "limit pojistného plnění", nic...???

Výhoda opravy, byť s využitím secondhandové skříně, je, že se "papírově" nic nezmění. Doplňování dalších vozů by znamenalo změnu schváleného typu, a tedy co, Jasánek? A tedy nové schvalování.
registrovaný uživatel joki  mail  
02.08.2015 (10:30)  
Okopírováno přámo s tabulky na wiki, kterou jsem zde o 10 příspěvků níže dával
ETR 470 3 1993 – 1996 Cisalpino 9 Alstom Ferroviaria, Alstom Sesto 9 200 km/h 236,6 m 451 t 5.880 kW zusätzl. für 15 kV, 16,7 Hz ausgerüstet;
2009 nach Auflösung Cisalpino AG:
5 Trenitalia
4 SBB

hnatikk:Nevím kde jste vykouzlil 20 ks souprav? O tom neví ani Trenitalia ani SBB které si rovným dílem rozdělili po společnosti Cisalpino 7 a 7 Ř.610, 5 a 4 Ř.470 ale ta je už prý prodaná. Teda 4 ks od SBB. A ř.610 se určitě prodávat nebude. To je 4 generace... Zde: https://de.wikipedia.org/wiki/Pendolino
registrovaný uživatel hnatikk  mail  
01.08.2015 (20:15)  
No čekal jsem že bude piňda na kaši ale asi má dobrého andělíčka strážníčka :)Buď mu to přáno a doufejme že bude brzy brázdit naše skoro rovné koleje.

Cisalpino: Mno kolik by švýcaři zaplatili za ekologickou likvidaci?? Typuju tak 20M kus. Jejich 20 ks čili 400M za 20 nepoužitelných pendolín, když uvážíme že rozsáhlá humanizace a výměna všeho potřebného by také vyšla na 400M máme za cenu jednoho nového vlaku 20 souprav které mohou brázdit naše nepovedené koridory vyšší rychlostí a každé srdce zaplesá když místo klasiky přijede něco co má své kouzlo a nádech moderní železnice. No pokud se nepletu je snad dokonce 9 vozové to znamená že by to uvezlo i nějaké ty více vytížené rychlíčky mno byla by to nádhera mít křížem krážem po republice pendolínka. :)

Ps. udělal bych special R Karlovy Vary - Břeclav Plzeň - Bohumín Děčín - Č. B. a takto bych je nechal křižovat naší slavnou republiku.
registrovaný uživatel Ešus 
01.08.2015 (2:01)  
Výhodou opravy je, že by ji dle mého měla celou zaplatit pojišťovna. U nákupu nové jednotky z ciziny by se už mohla kroutit.
registrovaný uživatel BigDye 
31.07.2015 (17:35)  
Být výrobcem, budu se snažit o co nejrozumnější cenu za novou kastli: Pendolino, co nejezdí, nepotřebuje náhradní díly. Pendolino, co nejezdí, se dá kanibalizovat na náhradní díly pro zbytek flotily. Naopak, po opravě může jezdit dalších 20-30 let a to je nějakých náhradních dílů.
31.07.2015 (16:48)  
Polský stát by se měl určitě podílet na likvidaci škody.Dnes jsem slyšel,že Česká republika se dodnes finančně podílí na likvidaci škody při požáru na části Chilského národní parku,který zapálil český turista
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko