..: Návrat osobních vlaků na trať Zagórz - Łupków :..

Upoutávka dopravce Przewozy Regionalne, foto: Przewozy Regionalne Komańcza — Po čtyřech letech od zastavení provozu se na trať Zagórz - Łupków opět vrací osobní vlaky. Jeden pár vlaků vyjede každou sobotu a neděli od 1. 8. do 27. 9. 2015, nedojede však až do Łupkowa, nýbrž svoji jízdu ukončí již ve stanici Komańcza, blízko níž se nachází známý dřevěný klášter. Vlaky jsou objednány na žádost maršálka Podkarpatského vojvodství, resp. místním organizátorem dopravy, dopravcem jsou Przewozy Regionalne.

Jelikož se však jedná o polské železnice, je nutno počítat s jistými úskalími. Vlak do stanice Komańcza začíná svou jízdu ve stanici Jasło bez jakékoliv návaznosti na vlaky z vnitrozemí, zájemci o svezení z oblasti Rzeszowa a vzdálenejších oblastí Polska musí použít autobusové spojení nejlépe do města Sanok. Tím se však zcela uzavírají dveře pro případné cyklisty, kteří jsou do vlaku rovněž lákáni. Co se týče zpátečního směru, zde již existuje návaznost na TLK Karpaty (ex TLK Monciak) jedoucí ze stanice Zagórz do Rzeszowa, resp. Warszawy a Gdyni. Dle jízdního řádu má vlak ve stanici Komańcza prostoj od 9.31 do 16.10, tj. celých 6 hodin a 39 minut. Během této doby by szynobus stihnul vykonat minimálně jeden obrat do stanice Zagórz a zpět, čímž by vznikl přípoj od vlaku TLK Karpaty jedoucího z Gdyni a Warszawy, resp. Rzeszowa.

Jízdní řád tratí Rzeszów - Jasło a Jasło - Komańcza, foto: Przewozy Regionalne Jízdní řád trati č. 131 od 1. 6. do 31. 8. 2015, foto: PKP PLK

Vlak je veden modernizovaným autobusem szynowym (kolejový autobus) řady SA103 výrobce PESA Bydgoszcz SA, který poskytne 70 míst k sezení, resp. 100 míst ke stání; umožňuje rovněž přepravu tělesně postižených a jízdních kol. Příjemným zpestřením pro cestující je rovněž možnost Wi-Fi připojení k internetu.

Rovněž vznikl i web na propagaci tohoto nového spojení, KochamKolej.

Nesmělý návrat vlaků do regionu Bieszczady

754.028-9, 29.3.2015, Zagórz (TLK Monciak), foto: Petr Jetelina Po dokončení oprav a rekonstrukcí vybraných stanic a úseků na tratích Rzeszów - Jasło, resp. Jasło - Zagórz, byl návrat osobních vlaků poněkud problematický. S příchodem nového jízdního řádu 2014/2015 zavedlo PKP IC nový dálkový vlak TLK Monciak (v červnu 2015 přejmenován na Karpaty). Tento dvouvozový rychlík byl do června veden českými brejlovci řady 754, kteří byli zapůjčeni dopravci PKP IC, nyní je nahradila zbrusu nová řada SU160 (Pesa Gama). S novým jízdním řádem byly rovněž objednány čtyři páry osobních vlaků v relaci Rzeszów - Jasło, resp. dva páry Jasło - Zagórz. Ty však byly ze strany maršálka Podkarpatského vojvodství ke dni 31. 12. 2014 zcela zrušeny, zachovány zůstaly pouze dva páry vlaků v relaci Rzeszów - Jasło a výše zmiňovaný TLK Monciak. Ušetřené vlakokilometry byly použity pro zavedení nových osobních vlaků mezi stanicemi Rzeszów a Głogów Małopolski, resp. Kolbuszowa.

Pozitivní zprávy přišly s příchodem změny jízdního řádu od 26. 5. 2015, kdy byly objednány celkem čtyři páry osobních vlaků mezi stanicemi Jasło a Krosno, resp. jeden pár vlaků Krosno - Zagórz. Tyto vlaky jezdí pouze v pracovní dny.

Zdroje: Przewozy Regionalne, Rynek kolejowy, KochamKolej


Petr Jet (intelpetr) | 19.7.2015 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Polsko


03.08.2015 (12:46)  
Miloši, můžu se zeptat, odkud máte tyto informace?
28.07.2015 (11:25)  
nejake orientacne info k zeleznicnemu dianu v regione:

15.7.2015 bola vyhlasena sutaz na PD pre modernizaciu trate Jaslo - Krosno - Zagorz, vybudovanie spojky Jedlicze – Szebnie (obchadzka Jasla a bezuvratove vedenie vlakov Rzeszow - Zagorz). Sucastou PD je aj priprava na pokracovanie modernizacie trate Zagorz - Lupkow. Termin podavania ponuk je do 24. augusta. Realizacie mozu byt zaradene este do obdobia 2014 - 2020.
„Rewitalizacja linii kolejowej nr 108 na odcinku Jasło – Nowy Zagórz”, „Budowa łącznicy kolejowej Jedlicze – Szebnie” w ramach RPO Województwa Podkarpackiego na lata 2014 – 2020 w ramach projektu „Prace przygotowawcze dla wybranych projektów perspektywy 2014 – 2020, etap II

Od GVD 2015/16 ma byt na podkarpatsku zopar zmien (vlaky by mali koncit v Sanoku):
1) nocny vlak novej kategorii ICN "Antares" na trase Sanok-Rzeszów-Warszawa-Gdynia (v Rzeszowie spajanie s castou so Zamościa a Przemyśla),
2) denný vlak TLK "Połoniny" na trase Sanok-Stróże-Tarnów-Kraków-Katowice-Wrocław, v Tarnowie spajanie s castou z Przemyśla.
ICN ma byt u PKP Intercity nova kategoria nocnych vlakov, kde maju byt radene modernizovane vozne a zvysena bezpecnost cestujucich.
Regionalne vlaky su zatial vo hviezdach,, tiez sa hovori ze by mali koncit v Sanoku, no podla Polskeho systemu mozno ocakavat konecny rozklad najskor tyzden pred zavedenim GVD.
26.07.2015 (12:40)  
V 90. letech byl za velké slávy obnoven provoz na tehdy rekonstruovaném přeshraničním spojení Medzilaborce - Lupkow, ale dlouho to tam nejezdilo...
registrovaný uživatel Nechic  mail  
24.07.2015 (8:54)  
Aby se Polák a Slovák dohodli na osobní přeshraniční dopravě, to už by muselo být hodně skvrn na slunci. Stačí vidět jak to funguje od nás k těmto sousedům

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko