Praha — V úterý 14. 7. 2015 ve 23:13 nedobrzdila elektrická jednotka 471.040, řazená na vlaku Os 8616, při příjezdu na 3. kolej pražského Masarykova nádraží a projela návěst Stůj i zarážedlo na konci kusé koleje. Motorový vůz dojel setrvačností až na nástupiště a vykolejil oběma podvozky. Při nehodě byli zraněni tři lidé, dva lehce, jeden muž byl se zraněním nohou odvezen k ošetření do nemocnice. Ihned po nehodě bylo nádraží uzavřeno až do dopoledních hodin následujícího dne. Kolem deváté hodiny začalo přijímat vlaky v nezávislé trakci na 6. a 7. kolej, provoz se vrátil k normálu v 15 hodin. Přeběžný odhad škody činí 4,2 milionu, z toho 4 miliony na vlakové soupravě, zbytek na infrastruktuře. Podle prvních závěrů nezafungovalo automatické cílové dobrzďování soupravy, zatím se ale neví, proč.
Podobné nehody se příměstským soupravám CityElefant stávají v poslední době častěji. V srpnu 2014 projela jedna z nich zarážedlo na pražském smíchovském nádraží, před měsícem pak jiná nedobrzdila na pražském hlavním nádraží. V živé paměti máme rovněž tragickou nehodu v Ústí nad Labem 28. 6. 2010, při níž zemřel strojvedoucí a došlo k úplnému zničení řidicího vozu 971.005, stejně jako kolizi stroje 471.003, který 23. 8. 2011 narazil v Praze-Libni do posunovací lokomotivy 742.330. Pamatujeme si i srážku řidicího vozu 971.074 na Os 9329 v Poříčanech, který 30. 12. 2014 nerespektoval návěst Stůj a najel bokem do lokomotivy 362.161 na projíždějícím rychlíku 983, kterou následně vyšinul.
Oprava textu (15. 7. 2015 16:50): V sprnu 2014 projela zarážedlo v Praze-Smíchově jednotka RegioNova, nikoliv souprava CityElefant. Omluvte, prosím, chybu v původním textu.
Zdroje: Dřážní inspekce, iDnes.cz
Aby toho nebylo málo, tak dnes v Hostivaři selhalo zabezpečovací zařízení a 120 minut se nejezdilo.
A,B,C,D, ... EDB ... H, CH,I,J,K,
jak asi dlouho tu elektronickou brzdu mačkal, než zatáhl za vzduch ...
No vzhledem k tomu, že ve většině zpravodajství, ať televizních, či internetových nemají ponětí o rozdílu mezi lokomotivou a elektrickou jednotkou, tak tohle je celkem maličkost.
Osobní vlak na Masarykově nádraží nedobrzdil, vjel do nádražní haly, kde se konají koncerty, shromažďují se lidé u tabulí, nebo si kupují knihy a DVD, která, byť je s nástupištěm v bezprostřením sousedství, ale nástupištěm není
Jo. Hnedka to je všechno jasnější. Pořádek musí být.
Keprt, Hajnej: Pod pojmem nástupiště si představuju zpěvněnou plochu u koleje určenou k nástupu, výstupu, případně vyčkávání cestujících. Nádražní halu, kde se konají koncerty, shromažďují se lidé u tabulí, nebo si kupují knihy a DVD, byť je s nástupištěm v bezprostřením sousedství, teda ne. Ale nechmeto být.
Ano, to by byla katastrofa, kdyby ten spolek přišel o hračku. Pokud by tam zrovna neseděl personál nebo náhodou i nějaký cestující, skoro bych řekl škoda, že tam nestál. Škoda na elefantovi i nádraží mohla být mnohem nižší.
Je to smutne, ale v ohledu adheznich parametru je elefant, zkratka velmi podprumerne vozidlo na zastavkove vlaky.
Ne, že by to byla nějaká extra hitparáda, ale tak bídné to zas není. Ona je to jednak možná (vlivem vyššího nápravového zatížení motoráku, kterou zmínil Hajnej) i více než 1/3 adhezní hmotnosti (pokud se Vám tedy zlomyslní cestující nesoustředí do vložáku a řidičáku) a jednak se tady snad bavíme hlavně o brzdění. A tam dokáže vzduchem brzdit 100 % dvojkolí, nebo ne?
Konkurecni obdobna vozidla myvaji 2/3 az 100% hnanych naprav. Elefant pouhou 1/3.
Co mývají konkurenční vozidla je celkem nepodstatné. Ale nebyl jste to náááhodou Vy, kdo uznal, že RegioPanter, který má 1/2 hnaných náprav, je na tom podstatně lépe? A 1/2 je méně než 2/3. ;-) Jo a ke konkurenčním vozidlům - ten "siemensí kraken" pro RRX (alias Desiro HC) snad bude mít také "jen" 1/2 hnaných náprav, ne? A pozor - štádlerovic KISS pro ODEG má dokonce jen 1/4 hnaných náprav; takže jde svým způsobem o RegioNovu... ;-)
Jo a na té třetině hnacích náprav 471/071/971 spočívá okolo 40% hmotnosti. Dost podobně je na tom "Tetrapak" na TEŽ (i když tam na sebe střední díl možná vezme o něco víc)...
Honza: z Prahy cca do Záluží to jede normálně, nenabírá zzpoždění, ale od Záluží do Lovosic je to klouzačka, zpoždění naskakuje každou zastávkou. To je tam takové stoupání, či co?
Je zajímavé, že ten pozorovaný zlom v chování 471 docela hezky koreluje s hranicí, kudy nejezdí a jezdí uhlí do EMĚ - obvykle totiž uhýbá v Hněvicích do ranžíru...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.