..: Osobní vlak na Masarykově nádraží nedobrzdil, vjel na nástupiště :..

Vykolejení příměstské soupravy CityElefant na pražském Masarykově nádraží, 14. 7. 2015, foto: Drážní inspekce Praha — V úterý 14. 7. 2015 ve 23:13 nedobrzdila elektrická jednotka 471.040, řazená na vlaku Os 8616, při příjezdu na 3. kolej pražského Masarykova nádraží a projela návěst Stůj i zarážedlo na konci kusé koleje. Motorový vůz dojel setrvačností až na nástupiště a vykolejil oběma podvozky. Při nehodě byli zraněni tři lidé, dva lehce, jeden muž byl se zraněním nohou odvezen k ošetření do nemocnice. Ihned po nehodě bylo nádraží uzavřeno až do dopoledních hodin následujícího dne. Kolem deváté hodiny začalo přijímat vlaky v nezávislé trakci na 6. a 7. kolej, provoz se vrátil k normálu v 15 hodin. Přeběžný odhad škody činí 4,2 milionu, z toho 4 miliony na vlakové soupravě, zbytek na infrastruktuře. Podle prvních závěrů nezafungovalo automatické cílové dobrzďování soupravy, zatím se ale neví, proč.

Podobné nehody se příměstským soupravám CityElefant stávají v poslední době častěji. V srpnu 2014 projela jedna z nich zarážedlo na pražském smíchovském nádraží, před měsícem pak jiná nedobrzdila na pražském hlavním nádraží. V živé paměti máme rovněž tragickou nehodu v Ústí nad Labem 28. 6. 2010, při níž zemřel strojvedoucí a došlo k úplnému zničení řidicího vozu 971.005, stejně jako kolizi stroje 471.003, který 23. 8. 2011 narazil v Praze-Libni do posunovací lokomotivy 742.330. Pamatujeme si i srážku řidicího vozu 971.074 na Os 9329 v Poříčanech, který 30. 12. 2014 nerespektoval návěst Stůj a najel bokem do lokomotivy 362.161 na projíždějícím rychlíku 983, kterou následně vyšinul.

Vykolejení příměstské soupravy CityElefant na pražském Masarykově nádraží, 14. 7. 2015, foto: Drážní inspekce Vykolejení příměstské soupravy CityElefant na pražském Masarykově nádraží, 14. 7. 2015, foto: Drážní inspekce Vykolejení příměstské soupravy CityElefant na pražském Masarykově nádraží, 14. 7. 2015, foto: Drážní inspekce Vykolejení příměstské soupravy CityElefant na pražském Masarykově nádraží, 14. 7. 2015, foto: Drážní inspekce Vykolejení příměstské soupravy CityElefant na pražském Masarykově nádraží, 14. 7. 2015, foto: Drážní inspekce

Oprava textu (15. 7. 2015 16:50): V sprnu 2014 projela zarážedlo v Praze-Smíchově jednotka RegioNova, nikoliv souprava CityElefant. Omluvte, prosím, chybu v původním textu.

Zdroje: Dřážní inspekce, iDnes.cz


NIcKON Poslat mail autorovi | 15.7.2015 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Keprt 
17.07.2015 (9:38)  
Aleš Liesk: formulací jsem se chtěl vyhnout jakémukoliv hodnocení, protože nevím, jaká je ta plná rychlost.

Kolik stojí nová elefantí skříň? Což bude menší část "škody na vozidle".
17.07.2015 (9:31)  
D. Rohlíček: Jak City Elefant zastavuje na zastávkách?
A co si o tom zkusit něco najít?

nebo to programuje strojvedoucí?
To myslíte vážně???

J.Bajer: Už je mi jasné, proč je škoda na jednotce vyčíslena na 4 miliony, když jí chybí podlaha...
No a mně to v tomto okamžiku jasné být přestalo :-(

Keprt: mají svou maximální absorpční kapacitu
No právě. A takovej elf jedoucí "plnou rychlostí" bude asi už hodně za hranou.
registrovaný uživatel Keprt 
17.07.2015 (8:57)  
Tady se pořád něco zkouší a komplikuje podle nařízení EU ale tohle soudruzi nevychytali.

Tady by naopak bylo fajn se v zemích EU (i jinde po světě) inspirovat a zavést zarážedlo schopné absorbovat kinetickou energii vozidla a ne jen postavit mu do cesty pár tun betonu. Samozřejmě i ta "vychytanější" zarážedla mají svou maximální absorpční kapacitu.
17.07.2015 (8:34)  
To je opravdu bezpečné vozidlo. Jediné štěstí bylo, že se to nestalo ve špičce, to by několik desítek lidí přišlo v nejlepším případě o nohy. Odhaduju to tak na 5 mrtvých a 50 s trvalými následky-amputace obou dolních končetin. Podle toho, jak ten interiér vypadá.

Naražedlo by mělo fungovat jinak, pokud dojde k projetí, tak by mělo vozidlo nadzvednout, a ne utrhnout podlahu. Tady se pořád něco zkouší a komplikuje podle nařízení EU ale tohle soudruzi nevychytali.
17.07.2015 (7:52)  
Další článek o této nehodě je zde: http://www.pozary.cz/clanek/117392-na-masarykove-nadrazi-v-praze-projel-osobni-vlak-zarazedlo-dve-osoby-byly-zraneny/

Už je mi jasné, proč je škoda na jednotce vyčíslena na 4 miliony, když jí chybí podlaha...
16.07.2015 (21:54)  
výpověď člověka, který to viděl zvenčí

No, myslím, že hajzldědek se asi přiotrávil zápachem na tom ostudném WC. Za 8 Kč by tam mohl občas uklidit.
editor nebo admin ŽP Chary  mail  
16.07.2015 (21:23)  
Aniž bych chěl zpochybňovat zajisté tolik seriozní médium, jako je Blesk, nebo výpověď člověka, který to viděl zvenčí, kdyby ještě v půlce nástupiště jel plnou rychlostí, tak brzí o domy na západní straně Havlíčkovy ulice, jinými slovy by tím šturcem a halou proletěl jak horkej nůž máslem.

Apropos, co to je plná rychlost v daném kontextu?

Já bych si raději počkal na závěry vyšetřování.
16.07.2015 (20:47)  
Dle očitého svědka jel vlak v půlce nástupiště plnou rychlostí viz. tento článek: http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/331007/svedek-o-nehode-na-masarykove-nadrazi-v-pulce-peronu-jel-vlak-plnou-rychlosti.html
16.07.2015 (12:48)  
Jak City Elefant zastavuje na zastávkách? Pomocí MIB, nebo to programuje strojvedoucí?
registrovaný uživatel SergeS 
16.07.2015 (12:32)  
AVV na elefantech funguje dobře, jinak by to pravidelně zastavovalo za nastupištěma na trati ;-)

Já bych tipnul, že fíra cílovku vypnul a pak se něco stalo (Ať už zdravotní porblém či co)
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko