Praha — V úterý 14. 7. 2015 ve 23:13 nedobrzdila elektrická jednotka 471.040, řazená na vlaku Os 8616, při příjezdu na 3. kolej pražského Masarykova nádraží a projela návěst Stůj i zarážedlo na konci kusé koleje. Motorový vůz dojel setrvačností až na nástupiště a vykolejil oběma podvozky. Při nehodě byli zraněni tři lidé, dva lehce, jeden muž byl se zraněním nohou odvezen k ošetření do nemocnice. Ihned po nehodě bylo nádraží uzavřeno až do dopoledních hodin následujícího dne. Kolem deváté hodiny začalo přijímat vlaky v nezávislé trakci na 6. a 7. kolej, provoz se vrátil k normálu v 15 hodin. Přeběžný odhad škody činí 4,2 milionu, z toho 4 miliony na vlakové soupravě, zbytek na infrastruktuře. Podle prvních závěrů nezafungovalo automatické cílové dobrzďování soupravy, zatím se ale neví, proč.
Podobné nehody se příměstským soupravám CityElefant stávají v poslední době častěji. V srpnu 2014 projela jedna z nich zarážedlo na pražském smíchovském nádraží, před měsícem pak jiná nedobrzdila na pražském hlavním nádraží. V živé paměti máme rovněž tragickou nehodu v Ústí nad Labem 28. 6. 2010, při níž zemřel strojvedoucí a došlo k úplnému zničení řidicího vozu 971.005, stejně jako kolizi stroje 471.003, který 23. 8. 2011 narazil v Praze-Libni do posunovací lokomotivy 742.330. Pamatujeme si i srážku řidicího vozu 971.074 na Os 9329 v Poříčanech, který 30. 12. 2014 nerespektoval návěst Stůj a najel bokem do lokomotivy 362.161 na projíždějícím rychlíku 983, kterou následně vyšinul.
Oprava textu (15. 7. 2015 16:50): V sprnu 2014 projela zarážedlo v Praze-Smíchově jednotka RegioNova, nikoliv souprava CityElefant. Omluvte, prosím, chybu v původním textu.
Zdroje: Dřážní inspekce, iDnes.cz
J. Petrák: Kolega asi naráží na zkrácení užitné délky koleje.
Zkratka A ve zkratce AVV je slovo automaticke.
To by jeden neřekl :-))
Ale "automatický" neznamená "bezobslužný". Automatická pistole taky nestřílí sama od sebe, aniž by na ní střelec musel cokoliv mačkat, příp. mířit (když se chce strefit) :-)
a zhorsenych podminek AVV vyzaduje neustaly vstup od obsluhy, ktery je samozrejme znacne idividualni
Je otázka, jestli je to vina AVV. Jinak ale buďte rád, že ten vstup obsluhy umožňuje. Až bude jednotné evropské ATO over ETCS, tak už to vůbec nepůjde.
AVV se casto prezentuje na urovni skoro autopilota,
Určitě ale ne jeho autory. A ovlivnit vyjádření třetích osob je jaksi velmi obtížné.
AVV ma na elefantech od skutecneho spolehlive automatickeho systemu na mile daleko.
S tímhle zásadně nesouhlasím. "Spolehlivost" je něco jiného, kdyby se AVV furt s*alo, nečetlo magnety, nebrzdilo (nevydávalo povel k brzdění), to by bylo něco jiného. Ale když provozní podmínky (= blbá adheze a zároveň nutnost držet gvd) neumožňují využívání, tak to není vina toho AVV.
Když budete mít osobní auto s tempomatem, které vás za normálních podmínek doveze z bodu A do bodu B za řekněme 30 minut a bez jakékoliv vaši námahy, ale začátkem prosince zaprší a následně hezky namrzne a tudíž to pojedete 2 hodiny a furt budete muset točit volantem, řadit, velice opatrně pracovat se spojkou, brzdou a plynem, abyste neskončil ve škarpě, tak ten tempomat taky bude "nespolehlivý"?
Betonový blok je naivní řešení. Po úvodním rozlomení už další energii nepřijímá a kusy betonu, jak jsme viděli, ohrožují okolí a ničí podlahu vozidla. U hliníkové skříně to bude dost problém.
http://www.uic.org/cdrom/2001/wcrr2001/pdf/poster/2_1/329.pdf
Nárazník se ovšem při nárazu neničí a takovou schopnost zde nepožadujeme, uvedl jsem to jen pro představu. Sofistikované zarážedlo bude vypadat spíš jako nějaká deformovatelná krabice.
no nevím jestli ta podlaha je fakt urvaná nehodou, zajímavé je například tvrzení hasičů:
Hasiči SŽDC Praha na místě využili .... pneumatické nářadí Puma Orlík pro rozpárání duralové části podlahy a utrhání zohýbaných šroubů..... (viz odkaz níže)
nejsem sice odborník ani na konstrukci vozidel, ani na požární zásahy, ale nepřijde mi, že odstraněná podlaha na fotkách by byla dílem jen nehody, samozřejmě z výše uvedeného plyne, že se můžu mýlit
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.