..: Cvičný sál CDP v Praze v provozu :..

Budova CDP v Praze, foto: SŽDC Praha – Centrální dispečerské pracoviště (CDP) v Praze dnes, 1. února, ve své budově na Balabence zahájilo provoz cvičného sálu. Správa železniční dopravní cesty tak uskutečnila další krok k dálkovému řízení železničních tratí v Čechách. Stavba CDP Praha byla zahájena před dvěma lety v dubnu, dokončena pak má být v dubnu letošního roku, a to s celkovými náklady ve výši 365 mil. Kč. Řádově vyšší investice si však vyžádá technologické vybavení sálů a řízených tratí, podle serveru E15 by to mělo být až 14 miliard do roku 2020. Zkušební provoz CDP Praha probíhá již od 18. ledna, během něj se zkouškám podrobují veškeré instalované technologie.

Zapojeno bude 2 200 km tratí

Nově otevřený cvičný sál poskytne zaměstnancům možnost seznámit se s řízením jednotlivých oblastí tak, aby nic nebránilo spuštění ostrého provozu dle schváleného harmonogramu (viz tabulka). Na konci roku se v řízení provozu bude střídat celkem 109 traťových dispečerů a 36 operátorů železniční dopravy. Výhledově má být do CDP Praha zapojeno až 2 200 km tratí.

Harmonogram spouštění dálkového řízení provozu z CDP Praha (termíny mohou být posunuty)
Termín spuštěníÚsek
březen 2016Beroun – Rokycany (mimo žst. Beroun)
31. 7. 2016Česká Třebová – Kolín (mimo žst. Česká Třebová, Brandýs nad Orlicí, Pardubice hl.n.)
31. 8. 2016Olbramovice – Praha-Uhříněves
30. 9. 2016Kolín – Kralupy nad Vltavou (mimo žst. Kolín, Praha-Bubny, Kralupy nad Vltavou; včetně žst. Praha Masarykovo n.)
Interiér CDP v Praze, foto: SŽDC Interiér CDP v Praze, foto: SŽDC

Zdroje: SŽDC, E15.cz


RaPa Poslat mail autorovi | 1.2.2016 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
02.02.2016 (1:27)  
Nechci nic obnovovat, starou elektromechaniku jsem obsluhoval, na trati Praha Děčín, v 80 tých letech, vlaky jezdily tak po 5 až 10 minutách a jezdilo se. Vždy byly nějaké nouzové postupy, když se zabezpečovacímu zařízení nedařilo, a pokaždé se to odjezdilo. Není dost dobře možné, aby na superkybernetickém zařízení nebylo možné v případě nouze ovládat výhybky ručně. Pokud dojde k výpadku počítače, tak se s výhybkama nesmí hnout, protože po obnovení funkce by si je nepřebral, tak kde to jsme? Pokud to bude a bude to fungovat, tak budu rád, že to je. Jenomže svět není Multikon. Pokud budu muset 2 hodiny čekat, až někdo přijde a nahodí počítač, tak je něco špatně.
01.02.2016 (19:23)  
M 474 003: Máte pravdu, kybernetická trať Praha - Ostrava je jeden veliký zmatek a zpoždění. Ještě, že tam jezdí 2 náklady za den a maximálně 1 osobní vlak, bo jinak by se nehnulo ani kolo, :-D. A několikaletá dálkovina Bohumín - Břeclav ovládaná z CDP Přerov se bude rušit, bude se jezdit mezistaničně, obnoví se hradla, odkud se bude telefonovat průjezd vlaku, na mosty se umístí původní hlídky. Aktuálně se na SŽDC projednává obnovení koněspřežek, :-).
01.02.2016 (18:26)  
M 474 003: Ta jistě není rozdíl mezi tratí Praha Kolín a Rapoticemi. Při 160 km/h stačí mechanická návěstidla, strojvedoucí je přece uvidí včas, není těba do toho motat nějké buržoazní přežitky. A nebo se prostě bude jezdit max 100 km/h. Jenom proto aby se nestalo, že jednou, dvakrát do roka bude na nějaké trati výpadek. Mimochodem praní lokomotivu by nezastavila námraza na troleji.
01.02.2016 (17:44)  
M 474 003: Pěkně jsem se zasmál :-D Měl jsi někdy možnost si vyzkoušet zabezpečovací zařízení z doby Rakouska Uherska? Už vidím tu propustnost. Kdyby šel signalista "položit kabel", tak už se ta Praha za celej den nerozjede.
01.02.2016 (14:43)  
Zajímavé je, že na všech tratích, kde se řídí doprava moderními kybernetickými systémy, jsou zmatky a zpoždění. Kde je zabezpečovací zařízení z Rakousko-Uherska, se jezdí v rámci možností včas. Nedávno například stály vlaky 2 hodiny v celém pražském uzlu, z důvodu poruchy počítače.
01.02.2016 (14:36)  
Pár poznámeček: Beroun (mimo) - Rokycany, Kolín (mimo) - Kralupy (mimo ..... včetně stanice Praha Masarykovo nádraží). A schválený harmonogram by měl být časově posunutý poslední sál z první etapy by měl být spuštěn až v průběhu listopadu.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko