..: Podzimní novinky u RegioJetu :..

Innotrans 2014: Astra Bmpz RegioJet velkoprostor, foto: Josef PetrákPraha — O RegioJetu je v médiích slyšet již s železnou pravidelností. I u tohoto žlutého dopravce se však v období podzim/zima 2015 chystá několik novinek. V poslední době RegioJet začal přebírat postupně sedmdesátku použitých vozů od SNCB, tedy od Belgických drah; chystá se návrat jídelních vozů řady WRmz, změna palubního menu, spoje do nových destinací či údajné nasazení lůžkových či lehátkových vozů na noční vlaky. S nákupem dalších vozů bude celkový počet vozidel tohoto dopravce již přesahovat počet 200 kusů, což s sebou ale také nese zvýšené nároky na údržbu či úklid. Pojďme se na jednotlivé změny podívat podrobněji.

162.115 RJ se soupravou IC RegioJet, Starý Kolín (22.10.2011), foto: Louis ArmstrongSedmdesát použitých vozů nakoupil RegioJet od Belgických drah SNCB letos v květnu, nicméně tajil jejich původ. Prvních devatenáct vozů je již přepravováno do Leopoldova na Slovensku, kde dojde ke kompletní demontáži interiéru. Podobný osud by měl potkat i vozy zbývající, které RegioJet z Belgie obdrží postupně do konce roku. Všechny vozy by měly postoupit rekonstrukci ve stylu vozů „Astra“, tedy se sedačkami z produkce společnosti Grammer s individuálním zábavně-informačním systémem. RegioJet také nedávno odkoupil dva vozy od Německých drah, o čemž jsme vás již informovali. Postupně se také dostávají do ČR nové vozy z produkce rumunské společnosti Astra, které si dle mluvčího holdingu Student Agency, Aleše Ondrůje, klienti žlutého dopravce velmi oblíbili. To se ovšem nedá říci o stevardech, které v tomto voze čeká obsloužit 80 zákazníků, což je nejvíce v jednom voze ze všech stávajících, které RegioJet vlastní. Mezi zaměstnanci společnosti si vozy vysloužili označení Dacia, podle bývalé rumunské automobilky.

Vozy WRmz dopravce RegioJet, foto: Aleš PetrovskýPo březnovém vykolejení vlaku RegioJet v Bratislavě byly z provozu staženy vozy WRmz, odkoupené od společnosti ÖBB. V současné době vozy procházejí (resp. některé již prošly) všemi potřebnými prohlídkami podvozků směřujícími k jejich opětovnému nasazení. Ačkoliv vyšetřování nehody v Bratislavě ještě nebylo uzavřeno, tak mezi dopravcem a ŽSR údajně probíhají diskuze o příčině vzniku nehody. ŽSR by mělo poukazovat na závadu kola podvozku vozu WRmz, dopravce naopak na absolutně nevyhovující technický stav dotčené výhybky. Podle dostupných zdrojů si dopravce dokonce nechal zpracovat posudek Žilinskou univerzitou vedoucí k objasnění příčiny nehody. Na oficiální ukončení vyšetřování je však třeba ještě chvíli počkat. Ve vozech WRmz by měla být nabídnuta zcela nová jídla oproti minulosti, a také by mělo být předěláno palubní menu, které neprošlo zásadní obměnou již několik let.

RegioJet prodejna jižní, foto: Josef PetrákPokud zůstaneme u lehkých spekulací, tak se v železničních kuloárech objevila zpráva o nasazení lůžkových či lehátkových vozů na nočních vlacích z Prahy do Košic a zpět. Této skutečnosti přispívá fakt, že dopravce by měl poptávat u ŽSR odstavování vozů mezi nočními výkony v železniční stanici Košice. Zda se na nočních vlacích objeví i tyto vozy, si musíme ještě chvíli počkat, mluvčí holdingu nám tuto informaci nepotvrdil. Jisté je ovšem to, že díky narůstající oblibě nočních vlaků RegioJet, které jsou často kompletně vyprodány, se zavede každodenní provoz. V současné době jsou noční vlaky provozovány jen ve čtvrtek, pátek a neděli.

Jednou z nových destinací bude pro RegioJet i Staré Město u Uherského Hradiště, díky tomu bude v ranní a odpolední špičce prodlouženo období, kdy vlaky RegioJetu mají na trase Praha – Olomouc hodinový interval. RegioJet ohlásil také do budoucna plánovaný vstup na linku Ex2 Praha - Vsetín - Horní Lideč - Žilina.

Zdroje: RegioJet, vlastní pozorování


Aleš Petrovský Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 2.10.2015 (14:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel IC HUTNIK  mail  
09.10.2015 (10:53)  
Karel Kovařík: Nepoužil jsem označení závadné, ale napsal jsem, že nejsou příliš k věci a těch tu tedy vidím více než jeden. (Přesněji řečeno máte pravdu, že ten jeden poněkud zmatený to spustil). Věřte, že na rozdíl od mnohých mám objektivního nadhledu dostatek a hodnotím zejména poskytovaný produkt.
registrovaný uživatel Kakov 
08.10.2015 (22:17)  
IC HUTNIK :

a které příspěvky jsou dle Vás tak závadné?? já vidím maximálně jeden....

myslím, že by to chtělo trochu objektivnějšího nadhledu i z Vaší strany
registrovaný uživatel Kakov 
08.10.2015 (22:13)  
Jirka Panther:
ze západu Čech nemůže jezdit do Brna (1+1hod čekání v Praze)

Proč? jsem zes Plzně a byla doba, kdy jsem jezdil do Brna každý týden.... teď sice jezdím 3× do roka, ale důvod je pouze v nedostatku času na jakékoliv cestování

Praha - Brno - Wien zeje prázdnotou
takový pocit rozhodně nemám (a nikdy jsem neměl), ne že by jezdili permanentně na 110% obsazenosti, ale prázdnotou bych to nenazval
07.10.2015 (19:41)  
Jako určitou výhodu potenciální linky Praha - Brno - Bratislava bych viděl provázanost oběhů souprav s linkou Bratislava - Žilina - Košice. Nevím, jaké má Regiojet technologické zázemí na Slovensku, ale v Česku má toto zázemí v Praze na Smíchově, proto mě to takhle napadlo.
registrovaný uživatel IC HUTNIK  mail  
07.10.2015 (14:43)  
Osobně některé narážky uvedené zde v komentářích nechápu a divím se, že ještě nezasáhl žádný admin. (Nepříjdou mi zrovna moc k věci). Obecně bych některým diskutujícím doporučoval poněkud objektivnější náhled na věc. Já se na spoje z Hranic na Moravě směr Půchov těším. ČD totiž postupem let programově udělali vše pro zašlapání byť náznakové návaznosti spojů SA směr Ostrava na osobní vlaky směr Valašské Meziříčí.
07.10.2015 (12:08)  
70 ojetých vozů skutečně znamená jednu, nebo spíše dvě linky. Jako člověk, který ze západu Čech nemůže jezdit do Brna (1+1hod čekání v Praze) jsem tam jel na jaře jen 2x a tehdy se mi zdálo, že dvouhodina na spoji Praha - Blava - Budapest by uživila ještě proklad třeba agresivního podnikatele. Vzhledem k jízdní době je tam navíc nedostatečná kapacita obživy.

Kdežto spoj Praha - Brno - Wien zeje prázdnotou, protože do Brna nekonkuruje autům ani busům a do drahé Vídně se také moc lidí nehrne. Je to tak i nyní, nebo se mýlím?

K SC - myšleno Pendolino je místenkování logické, protože na stojáka to moc nejde. Je tam logicky i vyšší pravděpodobnost obsazení, protože je rychlejší než autobus a to i v úseku Praha - Plzeň, kde je hotovo pouze 18min jízdy po koridoru. Jezdí dobře obsazen i úseku Plzeň - Cheb, kde lišky dávají dobrou noc a to tam jede mimo špičku.

Jeden exministr z Opavy na dotaz zda si vyzkoušel všechny dopravce odpověděl, že ano a že jezdí výhradně Pendolinem.
registrovaný uživatel Sim 
05.10.2015 (18:19)  
Laborec425 > takze projekt SC je pro vas tabu, bo ma vsechny vlaky povinne mistenkove? A podnika tak agresivne, ze kvuli nemu musi nekteri zmenit spoj nebo presedat navic?
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
05.10.2015 (9:58)  
Jirka Kraťas: Například proto, že má všechny vlaky povinně místenkové nebo prostě někdo agresivní podnikatele nemusí a nepodporuje je :).
05.10.2015 (7:47)  
Žluťas ani Leoš do Brna nemůže. Neměl by kde zastavovat nevleze se sem. Leda že by zastavoval v Židenicích nebo průtahem na Dolním. Ale to by zase Brňáci měli daleko od centra tak by s ním nikdo nejezdil.
04.10.2015 (15:25)  
Žlutý muž Lo Wang je asi alergický na žlutou, jakkoliv paradoxně to může vypadat :-D
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko