..: City Elefant v Praze nedobrzdil a najel do zarážedla :..

nehoda Praha hl.n 9.6.2015., foto: Václav ŠtychPraha - V úterý 9. června v ranních hodinách došlo na pražském hlavním nádraží k malé nehodě osobního vlaku. Spoj z Prahy-Radotína strojvůdce nezvládl dobrzdit a nepodařilo se mu dodržet návěst „Stůj“ na jednoznakém návěstidle, umístěném za zarážedlem v ose koleje u nástupiště 1a. Vlak, vedený jednotkou řady 471 City Elefant, se jen těsně vyhnul kolizi se samotným návěstidlem, zarážedlo kusé koleje však nevydrželo. Ačkoliv hmotná škoda na vlaku i železniční infrastruktuře bude pravděpodobně nízká, nehoda zkomplikovala dopravu především pro vlaky od Berouna, které nabíraly nemalé zpoždění a případně byly operativně ukončovány ve stanici Praha-Smíchov. Zde byly mimořádně vypravovány i z páté kusé koleje, z níž se běžně jezdí pouze na Nučice. Šetření nehody na místě převzala kromě drážních vyšetřovatelů také Policie ČR.

nehoda Praha hl.n. 9.6.2015, foto: Václav Štych

K této mimořádnosti se navíc ještě přidala porucha trakčního vedení v úseku tratě 171 mezi stanicemi Praha-Smíchov a Praha-Radotín, která celou situaci dále zkomplikovala. V současné době se tak situace na hlavním nádraží již pomalu vrátila do normálu, ale dále jsou některé vlaky odřeknuty či zkráceny právě kvůli zmíněné poruše trakčního vedení.

Zdroje: České dráhy, ŽelPage


Michal Jaroš Poslat mail autorovi , Václav Štych | 9.6.2015 (13:35)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
09.06.2015 (21:36)  
Chary: Dle mého názoru velikost ok síta projití textových a fotografických příspěvků na ŽP bude poměrně odlišná. Tím chci říci, že si myslím, že napsat a dotáhnout aktualitu ke zveřejnění je mnohem jednodušší pro potencionálního přispěvatele. Aktualita v redakčním pojetí mi připadá jako fotografická momentka, provozní zajímavost ve fotografickém pojetí. To první čteme výše, to druhé si nedokáži představit na liště vlevo.
editor nebo admin ŽP Chary  mail  
09.06.2015 (20:51)  
Kolega tu napsal a pak to sám smazal, tak já to napíšu natvrdo. Ve zpravodajství se může objevit jen to, co tam někdo vloží. To je jak s galerií. Máme jen takový fotky, jaký nám autoři předloží na stůl, a my z toho vybereme to lepší. Kolegové z redakce jsou na tom velmi podobně, vyjdou jen takové zprávy, které někdo zpracuje, napíše, vloží, doplní fotkami, v různém rozsahu samostatnosti vs. součinnosti redakce.

Dokud jeden napíše o proraženým šturcu na Wilsonu a druhej NEnapíše o Žernosekách, ačkoliv by mohl, tak to zkrátka bude vypadat tak, jak to vypadá. Mně to je z pozice správce galerie (viz první odstavec) celkem pochopitelné. Jsem v tom sám?
09.06.2015 (19:38)  
Fotil jsem to cestou do práce, jezdím tu pravidelně a foťák mám stále při sobě. Super dopodrobna rozvinutý text, mé kusé informativní zprávičky. Díky.
09.06.2015 (18:14)  
Návěstidlo v koleji má logičtější polohu než vedle koleje, kam ho není jednoduché umístit (do nástupiště, na přístřešek, malá viditelnost návěstidla). A od tohoto umístění návěstidla v koleji se ustupuje, protože strojvedoucí může vlastně tvrdit, že stůj neprojel.
registrovaný uživatel rpet  mail  
09.06.2015 (17:25)  
@ Misha:

no a právě z toho druhého obrázku je jasně patrné, že ten klacek je v koleji, nebo ne? takže pokud není vedle koleje, pak do něj může maximálně tak narazit, ale určitě ho nemůže minout ;)
registrovaný uživatel Keprt 
09.06.2015 (16:02)  
Nickon: lepší.

Misha: nejsem si jist, že je to právě tento případ.
registrovaný uživatel JK ml. 
09.06.2015 (15:57)  
Přesně tohle se blahé paměti stalo na Svinově v krátkých opavských peronech a to dokonce dvakráte poměrně krátce po sobě....jednou 460 a jednou 843+043+943.......výsledek (tuším) chyba v projektu. návěstidlo jednoznaké až za zarážedlem a na vjezdu 50kmh úplně stejně jako k druhému svinovskému peronu = od vjezdu nebylo poznat kam jest postaveno...(tj koleje 6,8???). Bylo to tady podobně?....S tím zkratováním KO před projetím úrovně návěstidla (nárazníkem) je to zajímavá otázka....Každopádně ve Vršovicích na škole bude (opět) bujaré veselí :-) Aneb: "Vršovice mají nejvíc nehod ze všech dep, to není možný bude přezkoušení z předpisů." Odpověď z publika:" Nojo, ale taky najezdíme ze všech dep na člověka nejvíc kilometrů za období".....A teď babo raď :-)
registrovaný uživatel Misha 
09.06.2015 (15:41)  
rpet: třeba protože je návěstidlo v ose koleje? mrkněte na druhý obrázek a zjistíte, že opravdu "těsně minul"; ještě kousek a měl by kšilt v kuchyni...

OJakup: tak proč jste o tom nenapsal Vy?

Keprt: "projetí návěstidla" nemusí vždy nutně znamenat, že je čelo HDV či posunovaného dílu za návěstidlem, ne? stačí, když je zkratován kolejový obvod... (?)
registrovaný uživatel VencaM 
09.06.2015 (14:58)  
Naopak bych chtěl poděkovat, že se tu objevila nějaká aktualita. Dopoledne jsem zaslechl něco o dlouhém dni ve službě zaměstnanců na trati 171, tak teď už vím proč.
Ď., V.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko