..: Srážka nákladních vlaků na Ústecku :..

Srážka nákladních vlaků na Ústecku, foto: Drážní inspekceVelvěty — Tragická nehoda dvou nákladních vlaků v mezistaničním úseku Řehlovice - Úpořiny zastavila dnes v ranních hodinách provoz na vytížené, zejména nákladní trati 131. Jednalo se o vlak dopravce Unipetrol s kotlovými vozy v čele s loko 741.5, který najel do konce vlaku SD s prázdnými vozy Falls (tzv. wapky, uhláky). "V důsledku srážky vykolejily čtyři vozy a byl usmrcen strojvedoucí. Dle prvotních informací z místa mimořádné události projel jeden z nákladních vlaků návěstidlo zakazující jízdu ve stanici Řehlovice a následně narazil do před vjezdem do stanice Úpořiny stojícího nákladního vlaku. Během nedovolené jízdy z Řehlovic do Úpořin byl použit generální stop, nicméně vlak se zastavit nepodařilo", uvedla v krátké zprávě Drážní inspekce. Provoz na trati je přerušen, České dráhy v úseku Řehlovice - Úpořiny zavedly za vlaky na trati náhradní autobusovou dopravu, přičemž zastávka Velvěty z důvodu uzavírky komunikace není obsluhována, autobusy náhradní dopravy zastavují na 2 km vzdálené autobusové zastávce. Obnovení alespoň omezeného provozu po jedné traťové koleji je předběžně uvažováno za 24 hodin.

"Celkově byla škoda prozatím odhadnuta na 25 000 000 Kč, přičemž škoda na trati byla prozatím odhadnuta na 1 milión, na předním nákladním vlaku 4 milióny a na vlaku, který narazil do stojícího vlaku 20 miliónů," doplnil Martin Drápal, mluvčí Drážní inspekce. Podle Josefa Hendrycha, náměstka generálního ředitele SŽDC pro řízení provozu, výpravčí použil generální stop hned třikrát, pokusil se také strojvedoucímu volat na mobilní telefon, avšak neúspěšně.

Zdroj: Drážní inspekce, fotografie z místa - idnes.cz


Vítek_V | 30.10.2015 (9:47)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   
31.10.2015 (12:52)  
JOHNZ:
Počkal bych na závěry DI. Ať měl nebo neměl postaveno, po opakovaném GS by se stejně těžko někam hnul, i kdyby výpravčímu došlo, co se může stát a snažil by se ho od vjezdu někam "uklidit".
31.10.2015 (12:44)  
Jen si dovolím drobné upřesnění.
GSM-R je vyloženě "drážní" mobilní síť kterou buduje SŽDC. K volání výpravčí nepotřebuje znát telefonní číslo,stačí mu zadat číslo vlaku a nebo číslo lokomotivy a ústředna ho spojí (za předpokladu že strojvedoucí zadá správné údaje do své radiostanice)
A mobilní číslo v ISOŘ je číslo z veřejné GSM, které dopravce povinně uvádí jako záložní možnost spojení.
registrovaný uživatel JOHNZ 
31.10.2015 (12:29)  
PŠ: Vďaka za doplnenie.
registrovaný uživatel Petr Šimral  mail  
31.10.2015 (11:37)  
Takže sa tam na 99% nekóduje vôbec.

Takže se tam na 100% nekóduje vůbec.
registrovaný uživatel JOHNZ 
31.10.2015 (11:34)  
Dokonca pozerám, že sa tu o LVZ bavíme úplne zbytočne, páč pohľad do http://provoz.szdc.cz/DYPOD/ hovorí, že na tej trati je ako TZZ automatické hradlo, u ktorého už síce kódovať zvládame, ale tak posledného pol roka. No a to by som dosť pochyboval, že to tam niekto stihol nasadiť. Takže sa tam na 99% nekóduje vôbec.
31.10.2015 (11:26)  
Koukám, že tady je zase expertů na zab.zař a provoz...... :-(

Schválně, kolik z vás nejmoudřejších bylo někdy ve skutečném provozu ? Strojvedoucí, výpravčí, dispečeři.... :-(
registrovaný uživatel JOHNZ 
31.10.2015 (9:31)  
jstange:
Bude dobré v tomto smere nešpekulovať a počkať si na vyjadrenie, resp. záverečnú správu DI ČR.

Inak Vás odkážem na tento článok http://old.fel.zcu.cz/Data/documents/sem_de_2013/1-Konvencni-VZ.pdf

V podstate nič podobné naozaj nemáme, aj keď nie je to ani tak z dôvodov na strane samotného LVZ, ale z dôvodu, že sa z rôznych dôvodov nepodarilo LVZ nasadiť systematicky (často je to tak, že sa kóduje len na trati, ale nie v stanici, resp. že sa v stanici nekóduje na zhlaviach, resp. že sa nekóduje na všetkých dopravných koľajách) tak, aby sa strata (či už len červeného, alebo v lepšom prípade akéhokoľvek) kódu dlhšia než pár sekúnd mohla považovať za prejdenie cez červenú nasledované okamžitou rýchlobrzdou tak, ako je to takéhoto typu VZ obvyklé.
registrovaný uživatel hank 
31.10.2015 (7:34)  
Vzpomněl jsem si na nehodu 1. září 1995 v Loučovicích. Tam osobní vlak od Vyššího Brodu projel vjezd na červenou a narazil ve stanici do posunujícího dílu. Strojvedoucí Os usnul a přežil to (a) proto, že vlaková lok. byla 106, takže pod posuvnou střechu vozu Taes se nasunula kapota lokomotivy, (b) proto, že údajně spal tak tvrdě, že měl hlavu složeno na řídícím pultu a to, co prorazilo čelní okno, mu šlo nad hlavu. Kdyby s tím vlakem jela plánovaná malá bobina, strojvedoucí (tehdy mladej kluk pod 30) by to zřejmě nebyl přežil.

Tato nehoda je důkazem, že přes všechny ty MIRELy a GSM-R a generání stopy a... a... a... pořád platí Murphyho zákony. Koneckonců dráha bez všech těch moderních udělátek jezdila 150 let, takové hromady se stávaly taky a možná ani ne významně častěji. Třeba někdo má nějakou statistiku, jestli/jak moderní zabzař snižuje počet a důsledky nehod s ohledem na počet ujetých vlkm. Chci tím říct, že vliv lidského faktoru nelze vyloučit nikdy.
31.10.2015 (6:54)  
Myslim, ze posledni prispevek toho hodne osvetluje, ale presto se zeptam jeste jednou znalych zde: byl problem v nezapnutem/nespravnem nastavenem MIRELu ci i kdyby MIREL byl v poradku k zastaveni na cervenou by nedoslo?

V posledni dobe mi pripada, ze se mnozi pripady projeti na cervenou, a je pro me velmi tezke uverit, ze nemame mechanismus na automaticke zastavni vlaku. Neznam MIREL, ani jine nase VZ, ale vim, co by udelalo napr. Indusi/PZB (a PZB rozhodne neni zadne pokrocile moderni zabezpeceni): pri projeti magnetu 2000Hz by se vlak okamzite nouzove zastavil. A to navic PZB zajistuje to, ze pri prujezdu cervene uz vlak musi mit dostatecne malou rychlost, aby se po nedovolenem projeti zastavil jeste pred "prekazkou" (krizenim...). My opravdu nic takoveho u nas nemame??
registrovaný uživatel JOHNZ 
31.10.2015 (0:23)  
Martin Jarath: A to už vieme naisto, ja som sa naopak dozvedel, že by mal beztak na stoj.

Lol Phirae:
Pán sa volá Hurvínek?

1) GSM-R číslovací plán je pekná vec, ale tam GSM-R neni, takže sa volalo na obyč GSM mobil akožto záložné riešenie
2) Normálne mobily naozaj na princípe "volám vlak" nefungujú. Tie majú telefónne čísla. Nič viac. Takže je to buď "volám Frantu" alebo "volám 363.001" (podľa toho či by sa mobily fasovali na človeka alebo na mašinu) takže buď tam niekto napíše špatného fíru, alebo špatnú mašinu. A nepomôže nič.
3) Rozlišujte medzi zabezpečovacím zariadením a obezličkami pre prípad prúseru. Generálny stop NIE JE zabezpečovacie zariadenie.
4) Že červená na SŽDC rozhodne "není zeď" je pravda, pretože sme sa pred 20 rokmi rozhodli podriadiť EÚ s tým, že bude ETCS. A to ETCS má 20 rokov sklz. A ten sklz musí niekto zaplatiť, takže je ako bonus svinsky drahé. Bohužiaľ.
5) Inováciu mačkania živáku by som možno aj ja uvítal, ale je nutné si uvedomiť, že čím menej "nacvičiteľný" ten živák bude, tým viac bude fíru odpútavať od sledovania trate.

bobík:
Najlepšie by bolo, keby generálny stop nikdy nevznikol.
  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko