..: Srážka nákladních vlaků na Ústecku :..

Srážka nákladních vlaků na Ústecku, foto: Drážní inspekceVelvěty — Tragická nehoda dvou nákladních vlaků v mezistaničním úseku Řehlovice - Úpořiny zastavila dnes v ranních hodinách provoz na vytížené, zejména nákladní trati 131. Jednalo se o vlak dopravce Unipetrol s kotlovými vozy v čele s loko 741.5, který najel do konce vlaku SD s prázdnými vozy Falls (tzv. wapky, uhláky). "V důsledku srážky vykolejily čtyři vozy a byl usmrcen strojvedoucí. Dle prvotních informací z místa mimořádné události projel jeden z nákladních vlaků návěstidlo zakazující jízdu ve stanici Řehlovice a následně narazil do před vjezdem do stanice Úpořiny stojícího nákladního vlaku. Během nedovolené jízdy z Řehlovic do Úpořin byl použit generální stop, nicméně vlak se zastavit nepodařilo", uvedla v krátké zprávě Drážní inspekce. Provoz na trati je přerušen, České dráhy v úseku Řehlovice - Úpořiny zavedly za vlaky na trati náhradní autobusovou dopravu, přičemž zastávka Velvěty z důvodu uzavírky komunikace není obsluhována, autobusy náhradní dopravy zastavují na 2 km vzdálené autobusové zastávce. Obnovení alespoň omezeného provozu po jedné traťové koleji je předběžně uvažováno za 24 hodin.

"Celkově byla škoda prozatím odhadnuta na 25 000 000 Kč, přičemž škoda na trati byla prozatím odhadnuta na 1 milión, na předním nákladním vlaku 4 milióny a na vlaku, který narazil do stojícího vlaku 20 miliónů," doplnil Martin Drápal, mluvčí Drážní inspekce. Podle Josefa Hendrycha, náměstka generálního ředitele SŽDC pro řízení provozu, výpravčí použil generální stop hned třikrát, pokusil se také strojvedoucímu volat na mobilní telefon, avšak neúspěšně.

Zdroj: Drážní inspekce, fotografie z místa - idnes.cz


Vítek_V | 30.10.2015 (9:47)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
01.11.2015 (23:30)  
Ono tady nejde o přesná čísla. Například posun v tom zahrnut není vůbec. Jde o to že ten TouchCall má pěkný design, hezky topí, ale to je celé. Jinak je poruchovější a pomalejší. A právě ta pomalost se projeví v těch uzlových stanicích.
Generální stop na TRS jsem jednou použil a naštěstí zafungoval. Tenkrát jsme ocenili, že jsme nemuseli řešit MÚ. Nemyslím si tedy, že TRS je špatná věc. Zmýlit se může každý z nás a vždy je fajn, když to ještě někdo může napravit. O zabránění ztráty lidského života ani nemluvím.
01.11.2015 (18:55)  
JOHNZ O vazbě GTN do TouchCallu se již několiktrát mluvilo,ale zatím jsem neslyšel že to někde bylo funkční.
bartovic martin Správná čísla jsou cca 370 za denní a cca 190 za noční. Dívám se docela často, nemusím nutně chodit přímo do sálu který znám.
registrovaný uživatel JOHNZ 
31.10.2015 (23:20)  
bartovic martin: A nemáte tam náhodou sprevádzkovanú aj väzbu medzi TouchCall a GTN? Že si z kontextového menu vlaku vyberiete Volat vlak a ono to pošle GSM-R volačku do toho TouchCallu?
registrovaný uživatel JOHNZ 
31.10.2015 (23:04)  
Lol Phirae: Ja zas stále netuším, čo chcete počuť Vy. Zabezpečovacie zariadenie na tej trati nechráni proti zlyhaniu rušňovodiča (oproti zlyhaniu výpravcu, proti ktorému chráni dosť dobre) skoro vôbec, tak tej nehode aj skoro vôbec nezabránilo.

Tak čo je tým systémovým zlyhaním? Že systém nemá dosť peňazí na to, aby ETCS nasadil na celú sieť a to najskôr ani v horizonte 5-10 rokov? Dobre, ale čo s tým? Zavrieť všetky nekoridorové trate? Alebo je systémovým zlyhaním to, že sa rozhodlo čakať na ETCS a nezavádzať národný systém? Dobre, ale bojím sa, že keby sa teraz začalo to ETCS riešiť, boli by ste v prvej línii kritikov "plytvania".
31.10.2015 (20:27)  
Ano. To přibližně souhlasí. Denní směna kolem 400-450, noční směna 100-150. Prijďte se podívat.
31.10.2015 (20:19)  
bartovic martin OT Praha Hlavní nádraží cca 550 vlaků za 24 hodin. Teď po dobu rekonstrukce zastřešení o něco méně.
31.10.2015 (20:07)  
Děkuji za upozornění pane JOHNZ. Jisté řešení to je, ale TRS s GS to nenahradí. Pane Průšo, takové stanice skutečně jsou. Doporučuji je navštívit. Praha hl.n. a Praha Vršovice
31.10.2015 (19:49)  
Nikde inde sa prakticky každá nehoda zavinená zlyhaním ľudského faktora nepovažuje za systémové zlyhanie

Víte, to zabezpečovací zařízení tam je primárně právě kvůli tomu selhání lidského faktoru. V tomto případě evidentně nefungovalo. Nefungovalo ani žádné ze záložních řešení. Tak co jako chcete slyšet? Že to je všechno bezva a žádné systémové selhání se nekonalo? Fakt absurdní přístup. Ale jo, zas si může DI po stopětašedesáté napsat do záv. zprávy, že doporučuje urychlit zavedení ETCS, založíme do archivu, vyřízeno.
31.10.2015 (19:48)  
bartovic martin Zbytek máte v SZ,ale jedna veřejná poznámka 400 vlaků za 12 hodin znamená vlak každé dvě minuty taková stanice ČR neexistuje.
registrovaný uživatel JOHNZ 
31.10.2015 (19:37)  
bartovic martin: Nájdite si na portále řízení provozu provozní řád GSM-R a návod na obsluhu príslušného TouchCall prístroja. Ono to totižto zvláda aj také veci ako skupinový núdzový hovor (299). Nemusíte volať každý vlak zvlášť.
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko