Velvěty — Tragická nehoda dvou nákladních vlaků v mezistaničním úseku Řehlovice - Úpořiny zastavila dnes v ranních hodinách provoz na vytížené, zejména nákladní trati 131. Jednalo se o vlak dopravce Unipetrol s kotlovými vozy v čele s loko 741.5, který najel do konce vlaku SD s prázdnými vozy Falls (tzv. wapky, uhláky). "V důsledku srážky vykolejily čtyři vozy a byl usmrcen strojvedoucí. Dle prvotních informací z místa mimořádné události projel jeden z nákladních vlaků návěstidlo zakazující jízdu ve stanici Řehlovice a následně narazil do před vjezdem do stanice Úpořiny stojícího nákladního vlaku. Během nedovolené jízdy z Řehlovic do Úpořin byl použit generální stop, nicméně vlak se zastavit nepodařilo", uvedla v krátké zprávě Drážní inspekce. Provoz na trati je přerušen, České dráhy v úseku Řehlovice - Úpořiny zavedly za vlaky na trati náhradní autobusovou dopravu, přičemž zastávka Velvěty z důvodu uzavírky komunikace není obsluhována, autobusy náhradní dopravy zastavují na 2 km vzdálené autobusové zastávce. Obnovení alespoň omezeného provozu po jedné traťové koleji je předběžně uvažováno za 24 hodin.
"Celkově byla škoda prozatím odhadnuta na 25 000 000 Kč, přičemž škoda na trati byla prozatím odhadnuta na 1 milión, na předním nákladním vlaku 4 milióny a na vlaku, který narazil do stojícího vlaku 20 miliónů," doplnil Martin Drápal, mluvčí Drážní inspekce. Podle Josefa Hendrycha, náměstka generálního ředitele SŽDC pro řízení provozu, výpravčí použil generální stop hned třikrát, pokusil se také strojvedoucímu volat na mobilní telefon, avšak neúspěšně.
Zdroj: Drážní inspekce, fotografie z místa - idnes.cz
Ale aj tak. Skúste ai uvedomiť rozdiel medzi fungovaním záchrannej brzdy, toho srandovného tlačítka v metre, a pod. Tie sú skonštruované tak, aby v prípade problému fungovali, existujú predpisy ako sa to má udržiavať funkční a teda ich nefunkčnosť je prúser. U generálneho stopu nič také nie je, a teda jeho zafungovanie v správny čas je vždy malý zázrak. Takže to, že to niekto prezemtuje ako nejaké zabezpečenie, je väčší problém. Pretože keby diskusia prebiehala tak, že prečo tam v 21. storočí nie je nič okrem poondoateho živáku, bolo by to rozhodne prínosnejšie než točenie sa na generálnom stope.
Takže keď to vezmeme do dôsledku, tak už len Vaše príspevky sú dôkazom, že mám pravdu :)
Vidíte, jsme to my blbci. Dobré jméno železniční dopravy neohrožuje ve skutečnosti to, že z několika věcí nefungovala ani jedna. Dobré jméno ohrožuje to, že když se člověk pozastaví nad tím, že něco nefungovalo, protože přece je jasné, že to fungovat nemusí, vždyť tak jsme si to objednali, tak je všechno v pořádku. Kdybysme to objednali s tím, že to fungovat musí, to by byl malér, ale takhle se nic neděje.
A on hlavne nikdy nemal vzniknúť.
Geniální myšlenka. Lépe by asi bylo zírat do zdi a trhat si vlasy, že už nemůžu nic udělat. Nebo poslat rychlého posla s výkolejkou. Event. se pomodlit by třeba taky pomohlo. To by zaručeně dobré jméno žel. dopravy neohrozilo.
P.S. Doporučuju taky odmontovat všude záchranné brzdy. A pak mají třeba v metru takové srandovní červené tlačítko, když někdo spadne do kolejiště -- teda, to by se mělo taky rozhodně zrušit, nějaký pitomec by si mohl nesprávně myslet, že to zvyšuje bezpečnost. No, a taky je to namontované na eskalátorech. Všechno navrhuju zrušit, aby to nepoškodilo dobré jméno metra. :-P
Luboš Beneš: Generálny stop nie je súčasť systému zabezpečenia. Je to obezlička poslednej záchrany, kedy sa výpravca môže POKÚSIŤ vlak zastaviť, ak systém zabezpečenia zlyhá (s tám, že keďže on na danej trati prakticky žiadny neni, tak zlyháva okamžite so zhlyhaním rušňovodiča). Že sa prezentuje v podstate ako súčasť toho systému zabezpečenia je problém tých, čo ho tak prezentujú a mali by s tým okamžite prestať, pretože tým výrazne ohrozujú dobré meno železničnej dopravy. A on hlavne nikdy nemal vzniknúť. Rušiť ho za súčasného stavu je už trocha nezmysel.
Jooo, to kdyby neřízený vlak tu rychlost překročil, to by byla jiná, ale takhle je vše OK. Jen ten GS nějak nefungoval, to ještě musíme vyzkoumat. No ale vlastně, vzhledem k tomu, že GS není žádné zabezpečení a zadavatel si ve specifikaci zadal, že to fungoval může a nemusí (jak jsme si rovněž v diskusi již osvětlili), tak to je stejně OK v každém případě. :-D
http://zpravy.idnes.cz/drazni-inspekce-dale-zjistuje-proc-u-velvet-selgal-generalni-stop-1cz-/domaci.aspx?c=A151109_105246_domaci_cen
Zřejmě nikoliv.
totálně selhalo řízení provozu
Řízení provozu může za to, že si někdo nepřeladí vysílačku nebo zavře kohout?
natož na řadu červených na autobloku....ty museli zářit jako navigace na přistání)
Pokud máte nějakou představu o funkci autobloku, tak byste měl vědět, že místo "řady červených světel" tam má být "řada zelených světel, 1 žlutá a 1 červená".
Krom toho, jak už psal Petr, tam žádný vodiče nejsou (pfc).
po vyhlášení generálního stop nelze rozjet zastavené vlaky i kdyby měli postavenu volnou vlakovou cestu.
Po vyhlášení GS zastavíte všechny vlaky (které mají správně naladěno atd.) bez ohledu na postavenou či nepostavenou VC. Nebo jak to chcete provázat, aby to fungovalo podle vašich představ?
Když minete např. vjezdové náv. a řítíte se na přejezd, kde uvízlo auto, tak vás GS má zastavit, i když na odjezdu vám svítí zelená. Ale podle vás nemá tento vlak na GS reagovat, protože má na volno?
Jinak vlak pak rozjet samozřejmě lze, jen to chce vykonat nějaké úkony. Opět viz Petr.
pak je generální stop v zásadě nebezpečné zařízení a musí být zrušeno
Aha, takže bezpečnostní pásy v autě jsou nebezpečné a musejí být zrušeny, protože v jednom případě ze 100 se z nich řidič po nehodě nedostane a uhoří?
Co udělal výpravčí v Úpořinách? Měl možnost nějak reagovat?
Jakou "možnost reagovat" by podle vás měl ten výpravčí mít?
Tam žádný autoblok není.
Chtít po někom, aby přesně věděl, kdy může GS dát a kdy nedat je nesprávné. Základ je: projede Stůj, dám GS. Tečka.
Uvažovat ve stylu: zde jsem v Řehlovicích, vlak nezastavil. Kudy jel? Aha, od Nymburka. Takže měl GSM-R. Dal jsem mu GS. Kurva, on stále jede. Zavolám do Úpořin, ať ho odprásknou tam. Kurva, furt jede. Zavolám provoznímu, ať ho odpráskne on. Kurva, furt jede a ještě jsme si zastavili vlak před ním.
Je možné, že bylo k dispozici jednoduché řešení: zavolat na Ústí sever, ať mu vyšlou nouzi na GSM-R. Ale s vysokou pravděpodobností není u Úpořin signál GSM-R (je dost přesně směrován) a tak by to bylo taky k ničemu.
GS se na lokomotivě při správném nastavení projeví přetržitým kraválem vysílačky i zabezpečovače. Do restartu s tím nic neuděláte.
Dostat se z toho lze pouze restartem VZ (Mirel NZ4) a vysílačky (platí na řadě 386 a 761).
Me se jako logictejsi jevi prvni varianta, nicmene i druha je asi mozna.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.