..: Zastavování v České Třebové - věčné téma :..

Vlak vyšší kvality přijíždí do stanice Česká Třebová, foto: BambeČeská Třebová — Zastavovat v České Třebové s vlaky vyšší kvality, nebo ji projíždět – to je již tradičním a věčným každoročním tématem politiků, dopravních odborníků i obyvatel tohoto města a jeho širého okolí. Zatímco v současném jízdním řádu 2015, podobně jako v tom předchozím, zastavují v České Třebové takřka všechny vlaky vyšší kvality Českých drah s výjimkou spojů SuperCity, tedy kategorie Ex, IC, EC a rj, od změny grafikonu tomu bude už takřka jistě jinak. Po týdnech a měsících dlouhá jednání mezi Ministerstvem dopravy, Pardubickým krajem, městem Česká Třebová, Českými drahami a dalšími subjekty dospěla k závěru, že tuto stanici nově projede většina vlaků EC v relaci Praha - Brno - Bratislava - Budapešť a analogicky i některé expresy, jedoucí z Prahy do Brna a Břeclavi či nazpátek. Naopak i nadále zde budou zastavovat vlaky kategorie railjet, jedoucí na trase Praha - Vídeň - Graz.

Celkový pohled na stanici a město Česká Třebová, foto: Jan Štenička Když byl na počátku léta zveřejněn první návrh jízdního řádu, ve kterém Ministerstvo dopravy projíždění České Třebové navrhovalo, zvedlo to v některých kruzích značnou vlnu nevole. Nakonec tak po sérii výměn názorů mezi odpovědnými úřady a politiky proto budou kromě zmíněných railjetů zastavovat v České Třebové i okrajové vlaky EC 273 z Prahy do Budapešti a EC 272 zpět. Připomeňme, že kromě těchto spojů zastavují ve stanici v hodinovém taktu expresní vlaky linky Ex 1 / Ex 2 směrem na Olomouc i Prahu, stejně jako spoje soukromého dopravce RegioJet. Z rychlíků zde rovněž v hodinovém taktu jezdí spoje na Prahu, po dvou hodinách pak i na Olomouc a Brno, přičemž v poslední jmenované relaci je takt ve vybraných obdobích zahuštěn spěšnými vlaky, které objednávají jednotlivé kraje. Na rychlíky Praha - Brno by se navíc postupem času měly dostat moderní nové jednotky InterPanter, jež by měly kvalitu i rychlost spojení dále zvýšit.

Otázkou však zůstává, zdali by nebylo logičtější zastavování vlaků Praha - Budapešť a Praha - Vídeň v České Třebové (respektive Kolíně) prohodit, jelikož před railjetem jede z České Třebové do Brna rychlík a v Brně lze na railjet směr Vídeň přestoupit, zatímco před budapešťskými vlaky EC většinou žádný vlak z České Třebové, který by mohli cestující využít, nejede.

Zdroje: návrh GVD 2016, iDnes.cz


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 15.10.2015 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu ČR Pardubický Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 18      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
20.11.2015 (16:32)  
Jiří Aichler:
A ony snad auta a autobusy nemají zpoždění? Ano, mají. Akorát se to nikde nepíše a neříkaj to večer ve zprávách.
A ohledně studentů a veřejné dopravy. Myslím, že je to totálně zabité. 90 % i vysokoškolských studentů už přemýšlí bohužel "americky" a nějaká (údajně špinavá, nespolehlivá, zpožďující se, nebezpečná) veřejná doprava jim je u pr...e a přemýšlej stylem podle televize a internetu a poslední módy. Tudíž pořídit si auto, utratit za to plno peněz, za měsíc se jim to staré auto rozbije, ale hlavně že jezdili chvíli něčím jiným než tou hnusnou veřejnou dopravou..
30.10.2015 (16:06)  
vitab: V tom případě se omlouvám ze osočování kolínských zastupitelů neaktivitou. Nezastavování v Kolíně a zastavování v ČT beru jako velkou nespravedlnost. Jen je škoda, že se situace nakonec nevyřešila pro oba uzly lepším způsobem.
registrovaný uživatel vitab 
29.10.2015 (22:30)  
HonzaK & Lo Wang: Sice pozdě, ale musím se ozvat a kolínských zastupitelů se zastat. Tento problém jsem prezentoval předloni prostřednictvím schránky s přáními občanů pod vánočním stromem a pak jsem o tom osobně mluvil se starostou i místostarostou, který má v gestci dopravu. Druhý jmenovaný mě informoval, že když jsem si na to, že tam vlaky nestaví, stěžoval ve vánoční schránce, tak to zařadili do připomínkového řízení k jízdním řádům - bez výsledně.
Následně vím, že místostarosta písemně právě kvůli zastavování vlaků EC v Kolíně oslovil ředitele ČD i hejtmana (který je navíc bývalým radním pro dopravu a starostou Nymburku, kterého se to také týká).
Aktivita byla, bohužel výsledek se zatím nedostavil a argument spravedlivosti teď padl. Místo toho jsme získali Leo Expres, ale když mám IN50 a dojíždím do Prahy na směny v průměru 20x měsíčně v různých nepravidelných časových polohách (jednou dělám od 6, jindy od 9, pak od 11, pak od 13 a pak se celé kolečko opakuje), tak třeba pro mě to je tak na to si to jednou vyzkoušet a projet se.....

Když přijedu ze Smíchova na Hlavák a vidím tam čekající Railjet, který v Kolíně nestaví a přitom mu to do Pardubic bude trvat na minutu stejně, jako vlaku, který pojede za hodinu a v Kolíně zastaví, tak se ve mě občas, když třeba musím vstávat ve 3:15, jako zítra, abych stihl ranní osobák ve 4, a chci být po necelých 2 hodinách na cestě a dalších 10 hodinách v práci prostě co nejdřív doma, tak se ve mě vaří krev, když mi pak přijede koženkový rychlík směr Brno....
29.10.2015 (16:45)  
arj: Jasný, ale proč by někdo platil za něco, co není vůbec využívané (tedy Brno - Břeclav a hranice - Vídeň). Ale jak říkám, opravdu nevím, jaká jsou procenta obsazenosti. Jen jsem chtěl reagovat na to, že Jančura je plný (když má cca 60 sedadel) a RailJet prázdný (když má cca 442 sedadel :))
registrovaný uživatel arj 
29.10.2015 (13:48)  
Re Lo Wang: Ale ona je linka Ex3 psána jako DE-Ústí L.-Praha-Pardubice-Brno-AT/SK ... takže nikdo (a věřím, že pořádně ani ČD) netuší, kolik se doplácí na přeshraniční konce a kolik na vnitroúseky Praha-Brno (a z toho ČT-BM), Brno-Břeclav a Praha-sever.
Když už jsme u toho, tohle mi taky na dráze vadí - na silnici se sčítá provoz každých 5 let a výsledky 2000-2005-2010 jsou vyvěšené na webu rsd.cz poměrně do podrobností. Obdobné údaje za železnici, ať za tratě/úseky nebo (aspoň) velké stanice se oficiálně skoro nikdo nikdy nedozví.
29.10.2015 (12:41)  
arj: Jenže tady není vůbec řeč o vnitrostátních trasách, ale konkrétně o trase Brno - Vídeň. Kdyby z Břeclavi dále nikdo nejezdil, tak proč by takové spojení existovalo? Vždyť by to skončilo na tom, že by vlaky jezdily Praha - Brno a Vídeň - Štýrský Hradec
registrovaný uživatel arj 
29.10.2015 (12:32)  
Lo Wang: kdyby to bylo tak bídné, zřejmě by tento produkt byl vysoce ztrátový a dávno by již skončil.

Já mám pocit, že linka Děčín-Praha-Brno-Břeclav je z hlediska dotací/kompenzací na špici té dopravní obsluhy, kterou MD objednává - v absolutní částce jednoznačně, na vlkm hned za Pha-RA a Pha-PB-PI-CB.
Takže to nemá nic společného s ekonomickou efentivností, v případě spojení Pha-Brno (kudykoliv a čímkoliv) jde o zajištění základní dopravní potřeby státu
29.10.2015 (9:27)  
Lukáš Hradecký: Ale já se o cenách vůbec nebavím. Nebavím se ani o preferencích zákazníků. Jen říkám, že pokud pojede Railjet naplněn z 20 %, odveze toho do Vídně více než Jančura. A já neříkám, že těch 20 % má. Naopak jako někdo, kdo se snaží poukázat na to, že dálkové vlaky v ČR jsou především pro vnitrostátní frekvenci, a proto je zbytečné nezastavovat s těmi vlaky v Kolíně či ČT, tak by byl rád, kdyby do Vídně to byla nula. Na druhou stranu kdyby to skutečně bylo tak bídné, zřejmě by tento produkt byl vysoce ztrátový a dávno by již skončil. Ale to si nemyslím, protože koncepce 2 hodinových taktů na Vídeň i Bratislavu tady s námi již nějakou dobu je (tím neříkám, že je to nějaké slavné, nicméně nula a ani její blízkost to zřejmě nebude).
29.10.2015 (9:16)  
Lo Wang

představte si že stojíte na trolejbusové smyčce u Hlavního nádraží v Brně a vlevo máte cestu do Vídně za 200,- a v pravo za 640,-

Začnete porovnávat porovnatelné, pojedu vlakem v prázdném kupé za 640,- Kč, protože odveze víc než Jančura, nebo s Jančurem za 200,- se taky mohu mačkat.

Vrno Vídeň je 125 km, při dnešních cenách PHM i když pojedete Tatrou 613 se dostanete na 400,-Kč.

Jsme v Česku a tam rozhoduje cena. Kasírovat za 125,-km 640,- Kč je HANEBNÉ.

Tady se psalo, že vlak do Vídně jede prázdný a zachraňuje to Břeclav - jako prdel, ale prdel s přestupní kapacitou.

A Já Vám mohu jako milovník vlaků říci, že jako občasný přeživší v Rabensburku odpolední vlak z Česka je prázdný - úplně. Takže si nemyslím, že to s tou kapacitou bude tak slavné, jak uvádíte
29.10.2015 (7:06)  
arj: Čím méně spojů, tím menší poptávka po daném řešení a snaha využít substituty (ale je pravda, že substituty z ČT v podstatě kamkoliv jsou nic moc).
  1 2 3 4 5 ... 18      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko