..: Podívají se ještě vlaky na Moldavu? :..

Osobní vlak v dopravně Moldava v Krušných horách, foto: Petr HolubMoldava — Nejedním celostátním médiem i železničními fóry proběhla v tomto týdnu informace o přerušení železniční dopravy na zajímavé památkově chráněné trati 135 v úseku mezi dopravnami Hrob a Moldava v Krušných horách. Důvodem je havarijní stav trati, jak potvrdil mluvčí SŽDC Pavel Tesař: „Byla zjištěna závada v geometrické poloze koleje v kilometru 15,040. Příčinou je posunutí tělesa náspu a obkladní zdi,“ doplňuje Tesař. Situaci navíc komplikuje špatná přístupnost postiženého místa. Již nyní je tak jasné, že oprava nebude jednoduchá a bude trvat podle předpokladů provozovatele dráhy minimálně do konce roku. V letní turistické sezóně tak budou cestující odkázáni na autobusy a podle zástupců Moldavy je v ohrožení i sezóna zimní, pokud opravy nezačnou během několika málo měsíců. Podle některých odhadů přitom oprava nebude levná, v současnosti se mluví o vyšších desítkách až stovkách milionů korun, což je na trať s provozem pouze o víkendech, respektive denně v sezónních obdobích, poměrně hodně.

Správa železniční dopravní cesty se přitom v případech tratí se sezónním provozem často k opravám zcela nemá. Příkladem budiž například trať 132 v úseku z Děčína do Telnice, kde sice Ústecký kraj chce objednat sezónní provoz, nicméně brání tomu dlouhodobá výluka v důsledku pádu kamení na trať a oprava by podle zástupců SŽDC nebyla rentabilní. Podobná situace řadu měsíců před lety panovala také u další trati v ústeckém regionu – dráhy 113 z Čížkovic do Obrnic, kde byl problémem nesjízdný most přes potok v Třebívlicích. Asi mediálně nejznámějším případem, rovněž na Ústecku, pak je sesuv půdy na dálnici D8 u Dobkoviček, který s sebou vzal i část tratě 097. A zatímco trať přes Třebívlice byla opravena a později přešla do majetku firmy AŽD Praha, která ji nyní rekonstruuje, v ostatních dvou zmíněných případech je obnovení provozu krajně nejisté. Přidá se na tento pomyslný seznam i trať na Moldavu?

Na tuto otázku asi zatím nikdo spolehlivě odpovědět nedokáže. Cestující jsou tak odkázáni na náhradní autobusovou dopravu, která je zavedena již z dopravny Osek město, tedy ještě před samotným vyloučeným úsekem. Pro úplnost dodejme, že provoz vlaků v pracovní dny mezi Mostem a Osekem město nijak omezen není.

Zdroje: Česká televize, EURO, Teplický deník


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 16.3.2017 (22:19)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel rpet  mail  
17.03.2017 (10:31)  
...zvlášť když se na Cínovci plánuje těžba se svozem do Litvínova právě po železnici.

no, tak já tedy upřímně doufám, že oprava trati má smysl kvůli turistickýmu ruchu. protože jestli někdo přijde se stejným nápadem, jako ty - tedy že z Cínovce budou jezdit náklaďáky na Moldavu, nebo do Mikulova n.m., odkud to vytěžený "něco" přeloží na vlak a pojede to do Litvínova, tak o takovým nápadu s klidem a veřejně prohlásím, že je to totální p******a, která nemá nic společnýho s rozvojem železniční dopravy, zato má dost společnýho s idiocií.
17.03.2017 (7:59)  
Tak opravit jí smysl má, zvlášť když se na Cínovci plánuje těžba se svozem do Litvínova právě po železnici.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
17.03.2017 (5:21)  
No jo, osud. Mnoho hezkých víkendu, ale od doby, kdy tam BEB (Bustehradka) nevozí severoceské uhlí do Saska, jaksi krom víkendových cestujících jaksi není co vozit. Ani ti vietnamstí trhovci z Moldavy do údolí nechvátají..

Dekuji za clánek.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko