Moldava — Nejedním celostátním médiem i železničními fóry proběhla v tomto týdnu informace o přerušení železniční dopravy na zajímavé památkově chráněné trati 135 v úseku mezi dopravnami Hrob a Moldava v Krušných horách. Důvodem je havarijní stav trati, jak potvrdil mluvčí SŽDC Pavel Tesař: „Byla zjištěna závada v geometrické poloze koleje v kilometru 15,040. Příčinou je posunutí tělesa náspu a obkladní zdi,“ doplňuje Tesař. Situaci navíc komplikuje špatná přístupnost postiženého místa. Již nyní je tak jasné, že oprava nebude jednoduchá a bude trvat podle předpokladů provozovatele dráhy minimálně do konce roku. V letní turistické sezóně tak budou cestující odkázáni na autobusy a podle zástupců Moldavy je v ohrožení i sezóna zimní, pokud opravy nezačnou během několika málo měsíců. Podle některých odhadů přitom oprava nebude levná, v současnosti se mluví o vyšších desítkách až stovkách milionů korun, což je na trať s provozem pouze o víkendech, respektive denně v sezónních obdobích, poměrně hodně.
Správa železniční dopravní cesty se přitom v případech tratí se sezónním provozem často k opravám zcela nemá. Příkladem budiž například trať 132 v úseku z Děčína do Telnice, kde sice Ústecký kraj chce objednat sezónní provoz, nicméně brání tomu dlouhodobá výluka v důsledku pádu kamení na trať a oprava by podle zástupců SŽDC nebyla rentabilní. Podobná situace řadu měsíců před lety panovala také u další trati v ústeckém regionu – dráhy 113 z Čížkovic do Obrnic, kde byl problémem nesjízdný most přes potok v Třebívlicích. Asi mediálně nejznámějším případem, rovněž na Ústecku, pak je sesuv půdy na dálnici D8 u Dobkoviček, který s sebou vzal i část tratě 097. A zatímco trať přes Třebívlice byla opravena a později přešla do majetku firmy AŽD Praha, která ji nyní rekonstruuje, v ostatních dvou zmíněných případech je obnovení provozu krajně nejisté. Přidá se na tento pomyslný seznam i trať na Moldavu?
Na tuto otázku asi zatím nikdo spolehlivě odpovědět nedokáže. Cestující jsou tak odkázáni na náhradní autobusovou dopravu, která je zavedena již z dopravny Osek město, tedy ještě před samotným vyloučeným úsekem. Pro úplnost dodejme, že provoz vlaků v pracovní dny mezi Mostem a Osekem město nijak omezen není.
Zdroje: Česká televize, EURO, Teplický deník
Slušná mediální zkratka - smísit trať č. 097 s kategorií "tratě se sezónním provozem" (navíc, osobní vlaky na Moldavu jsou provozovány ve všech ročních obdobích, tzn. ani trať č. 135 nespadá do kategorie "se sezónním provozem").
Zvláštní je už ten nadpis - jako by se vlaky do jakéhokoliv místa jezdily "dívat"...
Takže za deset dvacet let může být u nás elektromobilů milión, stejně jako nula, to nesouvisí s rozvojem techniky. A jestli budou na baterky nebo na palivové články, nevím, jsem si ale jist, že příštích sto let nebudou poháněné tritiem ani plutoniem, ačkoliv to jsou nejlepší baterky.
To je ovšem totální neznalost nebo spíš pustá demagogie. Po germaniu nikdo nepláče, protože se běžně používá pro spoustu technologických účelů, o čemž se dá přesvědčit jediným klikem na Wikipedii. Vsadím se, že máš doma několik udělátek, která by bez germania nefungovala buď vůbec nebo takovým způsobem, že bys nad nimi nejspíš ohrnul nos. A jak je to s NiCd akumulátory, o tom se snadno přesvědčíš ve kterémkoli hypermarketu.
Když k této demagogii přidám mínusy za prosté sdělení, že moldavská dráha byla součástí PDE, tak mi nezbývá než si povzdechnout nad tím, že i tento dříve snesitelný web začíná upadat do obvyklých internetových móresů...
no jó, ale i to radium se "ukrývalo" v rudonosné hornine "smolinec" ..... :-)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.