..: Nečekaný rekord Regionovy :..

914.064-1, Odb. Jeneček odbočka - Jeneč, foto: Pavel Martoch Komentář — Dne 31. března 2015, po skončení obhlídky „Konvoje US Army“, zamířilo mnoho návštěvníků na zpáteční cestě z Ruzyňských kasáren na žel. st. Praha-Ruzyně. Byla naděje, že cesta vlakem zpět do Prahy bude, podle hesla ČD „Vlaky jedou, auta stojí,“ výhodnější oproti autobusu, který do Ruzyně popojížděl asi půl hodiny po 10 metrech. Na stanici se sešlo lidí, jak tato určitě nepamatuje. Po oznámení staničního rozhlasu, že zpoždění bude asi 25 minut, se mnoho lidí odebralo hledat jiný druh dopravy. Přesto jich zůstalo tolik, že když přijel vlak č. 9871 sestávající ze dvou vagonků typu Regionova, vyvolalo to všeobecné veselí. Ale po půlhodinovém čekání v silném větru nebyli ochotni to vzdát. Nástup byl proveden nečekaně kulturně – bylo znát, že takovéto akce se účastní inteligentní lidé (žádný odpůrce konvoje se viditelně neprojevil). Nastupovalo se s rozvahou a tím bylo umožněno zaplnit každé místečko ve voze se vyskytující. Přispělo k tomu i to, že cestující byly často rodiny s dětmi, které se neostýchaly na sebe trochu namáčknout, a tak nastal neplánovaný test, kolik cestujících se vmístí do vagonu Regionovy. ČD bohužel nevyslaly skrutátora, takže tento test nevejde do dějin.

Po rozjezdu vlaku se brzy ukázalo, že pera jsou „nadoraz“ a nárazy na některých spojích kolejnic byly velmi znepokojivé. Opravdu jsem čekal, že to koleje nemohou vydržet. A to znám záškuby žabotlamu v obloucích na trati 220 před rekonstrukcí. Až nyní vidím, že rekonstrukce trati 220 mohla ještě několik let počkat a také že rozhodování, zda na letiště vlakem nebo jinak, má ještě dost času. Vlak i koleje, vzdor obavám, test přečkaly bez úhony, pouze na stanici Praha-Dejvice bylo osazenstvo znovu obveseleno (atmosféra ve vagonu byla proti jiným cestám uvolněná – lidé se dost znali a ostatní se měli možnost blízkostí osobního kontaktu seznámit), a to hlášením „Ukončete nástup, vlak je připraven k odjezdu,“ ve chvíli, když ještě asi deset cestujících nestačilo ani vystoupit. Po tomto odlehčení vozu péra znovu začala plnit svou funkci a jízda přešla do obvyklého stavu. V praxi nám tedy bylo předvedeno, že při potížích na obsazené stanici v dnešní digitalizované době internetu, při rychlosti PC řádu 2 GHz a mobilních telefonech neumíme v přijatelně krátké době v obvodu celého hlavního města Prahy vyšťourat jediný pomocný vagon pro úpící Regionovu. Mám dojem, že se Openkarty při kontrole průvodčím registrují. Pokud to je pravda, tak ČD o několik set cestujících přišly. Je jisté, že kontrola jízdních dokladů neproběhla. Nezbývá než poděkovat zaměstnancům dráhy, že nestávkovali.

Autorský text.


Petr 3 | 4.4.2015 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže Komentáře

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Šepli  mail  
04.04.2015 (19:58)  
Vždy na mě působí velmi trapně, když se autor fotky či článku snaží tento všemožně obhajovat. Mlčeti zlato!
registrovaný uživatel Petr 3 
04.04.2015 (19:41)  
To: Sharky33
"Vy si jako myslíte, že stačí zavolat a okamžitě se ten vůz přidá?"

Já se Vám velmi omlouvám, ale nemohu za to, že když jsem někde v takové víceméně nepříjemné situaci navíc s dětmi, tak že se mně začnou hlavou honit různé fantazmagorie.
To víte, kdyby tomu tak nebylo, tak bych nebyl zařazen do první třídy zákl. školy (jak mne kol. "Kuba" vtipně odhalil).

Jak vidím, tak nějaké ponětí o problému máte. To mne potěšilo. Tím jste mi ušetřil práci, a už na Váš předchozí dotaz nemusím nic vymýšlet.
04.04.2015 (19:07)  
oBzB já RN znám velice dobře a vím i to jak se tam dá připojit další vůz, ale nevím jak ho tam dostat. To by ho tam musel někdo dovézt a někdo by za to musel být zaplacen. Dráha sama o sobě to neudělá, protože je nějaký oběh souprav. To by s tím musel přijít pořadatel a objednat posílení soupravy.
Petr 3Je vidět, že o železnici víte málo. Vy si jako myslíte, že stačí zavolat a okamžitě se ten vůz přidá? Kde vezmete člověka aby to tam dovezl a kde vezmete mašinu? Těch věcí bych mohl napsat ještě víc, protože jsem tam dělal asi jen 35let.
registrovaný uživatel oBzB 
04.04.2015 (18:17)  
Sharky33: Co třeba takhle přidat ten vůz?

http://www.zubacka.cz/stare/aktualne/20061111_dalsi_zkousky_jednotky_regionova/pm_2006_11_09_5.jpg

Regionova má normální spřáhlo a nějaký Btax či 810 (to by i vyřešilo dynamiku a neuškodilo při obratu :-) ) by se snad někde našel.
04.04.2015 (18:06)  
Petr 3: To víte, tady člověk jen tak snadno pochopení a uznání nenajde... Na to si člověk, který zde chce něco psát, musí zvyknout. Já osobně jsem si zvykl i docela rád.

Já osobně bych takový článek, nebo chcete-li pojednání, fejeton nebo jak kdo chce sem taky nepsal. Spíš bych to napsal na (nějaké) fórum. Ale nadruhou stranu, zas tak moc se nestalo. Jo, pojednání je to pěkné. Taky si často říkám obdobné věci. Třeba když jsem nedávno cestoval dvakrát z Brna do Plzně a zpět, měl jsem taky chuť napsat něco obdobného jako vy. Bohužel, je mi jasné a to jste si už taky uvědomil, že zde tohle místo nemá.

I přesto děkuji za zprávu, kterou bych se bez vás nedozvěděl a která, byť je subjektivní, mne zajímá.
registrovaný uživatel Petr 3 
04.04.2015 (16:54)  
To: AD6360
píšete: "je vidět, že autor o problematice železnice toho mnoho neví"
Ano, a možná o problematice železnice vím ještě méně než předpokládáte. A chce se mi napsat, že se o ní vůbec nezajímám, nebyla by to ale pravda.
Řekl bych, že jsem pouze příznivcem železnice, a tak jsem vlastníkem již druhé karty IN50, kterou jsem se vlastně zavázal železnicí jezdit.
Také jsem registrován na Želpage - úmyslně a ne náhodou.
Za tuto přízeň jsem byl ale často popotahován, a po přečtení komentářů k mému článku se mi znovu vybavují ony momenty.

To: Sharky33:
"autor článku, jak by si představoval to přidání vozu k RN"
Já jsem stál šikmo a ruka, kterou jsem se přidržoval mne už bolela. Já jsem si jen (při jistém náklonu vozu) představoval kolik mrtvých bude když nastane lom kolejnice.
A měl jsem jen dojem, že v dnešní digitalizované době lze již některé věci řešit pružněji. Jak vyplývá z Vašeho dotazu na mne tak vidím,
že ani Vy nevíte jak by se ten vůz přidal. Tak to je škoda. Ale potěšilo mne, že jste se s tím dotazem obrátil na mne.

To: PepaN:
Z Vašich propočtů vidím, že jste to viděl lépe než já a to jsem rád. K lomu kolejnice tedy dojít nemohlo. Holt jen já někdy do něčeho šetrně klepnu a už to upadne.
Ten strojvedoucí měl taky stejně zkreslené dojmy jako já a po takovém nárazu začal brzdit.
Ale však jsem také napsal, že se potvrdilo, že trať 120 je v tomto úseku OK. Sice až po Vás, ale přišel jsem na to taky.

To: PeNik
"Co to bylo za patlala, co psal tento článek?"
Mne tady asi nikdo nezná. Já jsem jen cestující, který jel vlakem a myslil si, že je moc plný.
Ale bylo mu vysvětleno, že tomu vůbec nerozumí. A bere si z toho poučení.

To: MOL
"Velmi nepovedený pokus o fejeton"
Beru si to za své se zlepšit. Budu si číst Vaše fejetony a vezmu si z nich poučení. Pište Brzo!

To: Kuba
píšete: "Článek jak od Pepíčka, který chodí do 1.třídy pomocné školy a píše do Ohníčku svůj první zážítek s cesty vlakem"

Ano - tam chodím a docela se mi tam líbí. A tak nevidím důvod proč by Pepíček nemohl napsat na "Želpage" článek jak jel vlakem.
Moudří ho poučí jak se to má napsat, protože kdyby Pepíček nikdy nic nenapsal myslil by si jak tomu rozumí.
Takhle se Pepíček poučí a opraví si své dojmy. Jako např. že přidat vagon prostě nejde.

DĚKUJI VELMI REDAKCI "ŽELPAGE" ZA MOŽNOST UMÍSTIT TENTO NEPOVEDENÝ FEJETON.
JEN TAK JSEM MOHL ZJISTIT NA ČEM JSEM.
V naší první třídě žáky jen chválí a to není dobře....
04.04.2015 (14:06)  
Mám dotaz pro autora článku, jak by si představoval to přidání vozu k RN.
registrovaný uživatel Kuba 
04.04.2015 (13:52)  
ad. Franta Plášek: To s tím odborným serverem, to jsem vážně přehnal, odborný není ani náhodou, ale to, že to tady začíná čím dál víc smrdět bulvárem, tak za tím si stojím a hned další článek od p.Petrovského, který tady dnes vyšel, tak mi opět dává za pravdu.

S populárního železničního magazímu se stává pěkná žumpa. Ještě můžete jako redaktora najmout Sůru a můžete to tady zabalit úplně.
registrovaný uživatel MOL  mail  
04.04.2015 (13:49)  
Velmi nepovedený pokus o fejeton...
Co by asi autor říkal dopravě na poloostrově Hel v létě, kde se do jednotky SA138 a jednoho přípojného vozu nacpe asi 600 cestujících a výstup trvá minimálně 10 minut...
04.04.2015 (13:27)  
prostor v prostředcích hromadné dopravy je nekonečný
  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko