..: Nečekaný rekord Regionovy :..

914.064-1, Odb. Jeneček odbočka - Jeneč, foto: Pavel Martoch Komentář — Dne 31. března 2015, po skončení obhlídky „Konvoje US Army“, zamířilo mnoho návštěvníků na zpáteční cestě z Ruzyňských kasáren na žel. st. Praha-Ruzyně. Byla naděje, že cesta vlakem zpět do Prahy bude, podle hesla ČD „Vlaky jedou, auta stojí,“ výhodnější oproti autobusu, který do Ruzyně popojížděl asi půl hodiny po 10 metrech. Na stanici se sešlo lidí, jak tato určitě nepamatuje. Po oznámení staničního rozhlasu, že zpoždění bude asi 25 minut, se mnoho lidí odebralo hledat jiný druh dopravy. Přesto jich zůstalo tolik, že když přijel vlak č. 9871 sestávající ze dvou vagonků typu Regionova, vyvolalo to všeobecné veselí. Ale po půlhodinovém čekání v silném větru nebyli ochotni to vzdát. Nástup byl proveden nečekaně kulturně – bylo znát, že takovéto akce se účastní inteligentní lidé (žádný odpůrce konvoje se viditelně neprojevil). Nastupovalo se s rozvahou a tím bylo umožněno zaplnit každé místečko ve voze se vyskytující. Přispělo k tomu i to, že cestující byly často rodiny s dětmi, které se neostýchaly na sebe trochu namáčknout, a tak nastal neplánovaný test, kolik cestujících se vmístí do vagonu Regionovy. ČD bohužel nevyslaly skrutátora, takže tento test nevejde do dějin.

Po rozjezdu vlaku se brzy ukázalo, že pera jsou „nadoraz“ a nárazy na některých spojích kolejnic byly velmi znepokojivé. Opravdu jsem čekal, že to koleje nemohou vydržet. A to znám záškuby žabotlamu v obloucích na trati 220 před rekonstrukcí. Až nyní vidím, že rekonstrukce trati 220 mohla ještě několik let počkat a také že rozhodování, zda na letiště vlakem nebo jinak, má ještě dost času. Vlak i koleje, vzdor obavám, test přečkaly bez úhony, pouze na stanici Praha-Dejvice bylo osazenstvo znovu obveseleno (atmosféra ve vagonu byla proti jiným cestám uvolněná – lidé se dost znali a ostatní se měli možnost blízkostí osobního kontaktu seznámit), a to hlášením „Ukončete nástup, vlak je připraven k odjezdu,“ ve chvíli, když ještě asi deset cestujících nestačilo ani vystoupit. Po tomto odlehčení vozu péra znovu začala plnit svou funkci a jízda přešla do obvyklého stavu. V praxi nám tedy bylo předvedeno, že při potížích na obsazené stanici v dnešní digitalizované době internetu, při rychlosti PC řádu 2 GHz a mobilních telefonech neumíme v přijatelně krátké době v obvodu celého hlavního města Prahy vyšťourat jediný pomocný vagon pro úpící Regionovu. Mám dojem, že se Openkarty při kontrole průvodčím registrují. Pokud to je pravda, tak ČD o několik set cestujících přišly. Je jisté, že kontrola jízdních dokladů neproběhla. Nezbývá než poděkovat zaměstnancům dráhy, že nestávkovali.

Autorský text.


Petr 3 | 4.4.2015 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže Komentáře

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 7 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel 55p 
04.04.2015 (21:36)  
Vít Burian:

Hm, takže podle tebe si vedle mě ve vlaku nesmí nikdo cizí sednout a naopak? Ale jdi...
04.04.2015 (21:28)  
+MOL: jak dlouho si myslíte, že nebudu mít volební právo?

Takže to, že si myslím, že politik má mít zodpovědnost, je chyba?!? Politik má být svévolný, nezodpovědný? Takových tu snad už bylo dost a příliš se neosvědčili...
registrovaný uživatel MOL  mail  
04.04.2015 (21:28)  
Tak tohle už je opravdu vážné, zašel bych s tím za psychologem. Jak se s tím dá vlastně žít? Vždyť člověk pak ani nemůže ven z domu, aby mu nějaký nezodpovědný sabotér nenarušil osobní prostor.
04.04.2015 (21:23)  
Pokud tedy dobře vím, tak každý člověk má určité zóny, do kterých si pouští určité lidi. Jsou 4:

Intimní zóna (asi 15-45 cm) - Pouštíme tam jen nejbližší - partnery, děti, členy rodiny
Osobní zóna (asi 45-120 cm) - Komunikace s přáteli, rozhovor a jednání s blízkými kolegy
Společenská zóna (asi 120-360 cm) - Pracovní schůzky, rozhovor s nadřízeným, prodavačem v obchodě
Veřejná zóna (asi 360 cm a více) - Vystoupení na veřejnosti, letmé setkání s cizími lidmi

Ano, možná ve tomto spoji číslo 9871 cestovalo hodně rodin s dětmi, ale předpokládám, že to nebyla jedna velká rodina, takže určitě na mnoha místech byla tato intimní zóna porušena (a to dost výrazně, alespoň co z článku vyplývá).

A pokud dobře vím, každý člověk má nesporné právo na tento svůj prostor. Protože na řadu lidí toto porušení jejich zón může mít záporný vliv na jejich psychiku. Nemluvě o osobách nejak psychicky nemocných, u kterých to může způsobovat i vážnější následky.

Teď si položme otázku, co má větší hodnotu a co má větší hodnotu v naší společnosti. Je to odvěký spor zájmu jedince a nebo společnosti. Co způsobí větší škodu?
registrovaný uživatel MOL  mail  
04.04.2015 (21:21)  
Vít Burian: Mě také nic neříká "neomylná zodpovědnost za plnění základních lidských práv" v souvislosti s tím, že si několik desítek lidí nemohlo ve vlaku na čtvrt hodiny sednout. Odkdy je prosím v listině základních práv a svobod právo na místo k sezení ve vlaku?
Byla tím ohrožena svoboda, že byl vlak přeplněn? Je neodpustitelným omylem, že nebyl posílen spoj kvůli neohlášené akci?
Někteří mi opravdu přijdou, že se jim nedaří probudit do reality...
Jedinou útěchou snad může být, že ještě několik let nebudou mít volební právo...
04.04.2015 (21:16)  
Vít Burian já neznám pouze RN, ale nikdy jsem neslyšel, že když je plný vlak tak se porušují lidská práva. To je opravdu síla.
04.04.2015 (21:03)  
Sharky33: Vy ale asi nemáte ponětí o nějaké neomylné zodpovědnosti za plnění základních lidských práv. Nicméně, hlavně, že znáte RegioNovu velice dobře.

Některé omyly se prostě neomlouvají a nikdo by se neměl vymlouvat na to, že „tentokrát se to nepovedlo, do příště se zlepšíme“. Zvlášť, jak řekl Vlad, s takovou dlouhou zkušeností.
04.04.2015 (20:52)  
Vlad je vidět, že nemáte vůbec ponětí jak doprava funguje.
04.04.2015 (20:44)  
Vlad: Já však jsem vděčen za tento článek, neboť jak říkám - bez tohoto článku bych se nejspíš o této situaci nikdy nedozvěděl. Jen mi přijde škoda to, že článek působí takovýmto spíš „populárně-vědeckým“ dojmem, než kdyby byl psán více žurnalisticky. Ano, vidím to, že díky tomu text u člověka vzbudí dojem přímé účasti, že autor mluví o tom, co doopravdy zažil a díky tomu se dokáže čtenář lépe vžít do té situace. Ale taky to podle mne způsobuje tu řadu negativních reakcí v komentářích (které samozřejmě ve většině odsuzuji), což je prostě škoda.
Jen jsem chtěl říct, že námět článku se mi moc zamlouvá, ale zpracování mi přijde prostě příliš subjektivní a taky trochu zbrklé.

Ale jak říkám, i přesto za článek velmi děkuji ;-)
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
04.04.2015 (20:17)  
Šepli: "Mlčeti zlato!" Naučte to některé komentující.

Jsem na ŽelPage zhruba 10 let a za tu dobu jsem četl tisíce komentářů. A mnohdy se nestačím divit, kde se u některých bere ta netolerance, nepochopení, neochota naslouchat druhým, někdy hraničící až s urážkami. Kde to jsme?

Divím se některým strojvůdcům ČD, že na aktualitu reagovali tak, jak reagovali. Copak to je kritika jejich kolegů? Nebo "národního dopravce"?

Jsem daňový poplatník, stejně jako většina zdejších čtenářů. A očekával bych, že za své daně dostanu zpět adekvátní služby - od státu, kraje obcí... Předpokládal bych, že ten, kdo objednává dopravu po Praze a okolí, má nějakou koncepci a představu co je třeba zajistit. Takže kromě peněz na běžný provoz nasmlouvaných linek dle jízdních řádů by měl mít v rozpočtu rezervu na různé mimořádnosti - sportovní akce (fotbal, maratón, MS v hokeji...), kulturní akce (koncerty...) a další věci, které se v hlavním městě konají a přitáhnou více lidí na jedno místo, než je běžně obvyklé.

Organizátor dopravy v Praze a okolí, který to nedělá pár měsíců, by za tu dobu měl (mohl) mít určitý přehled o tom, kolik posilových vozů by měl na příslušné akce nasadit.

Že to nedělá? Proč to nedělá? V čem je systémová chyba? Kdo za to nese zodpovědnost? Koho za to v Praze příště nezvolíte?
(Asi jsem příliš velký optimista, protože pro mnohé je prioritnější karta-nekarta, objednávka neodzkoušených tramvají v počtu, na který dopravce nemá, tunelování v tunelu. Pražští jistě doplní spoustu dalších věcí. Jak by pak měl zbývat čas a peníze na řešení posilových spojů?)
  1 ... 7 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko