..: Nečekaný rekord Regionovy :..

914.064-1, Odb. Jeneček odbočka - Jeneč, foto: Pavel Martoch Komentář — Dne 31. března 2015, po skončení obhlídky „Konvoje US Army“, zamířilo mnoho návštěvníků na zpáteční cestě z Ruzyňských kasáren na žel. st. Praha-Ruzyně. Byla naděje, že cesta vlakem zpět do Prahy bude, podle hesla ČD „Vlaky jedou, auta stojí,“ výhodnější oproti autobusu, který do Ruzyně popojížděl asi půl hodiny po 10 metrech. Na stanici se sešlo lidí, jak tato určitě nepamatuje. Po oznámení staničního rozhlasu, že zpoždění bude asi 25 minut, se mnoho lidí odebralo hledat jiný druh dopravy. Přesto jich zůstalo tolik, že když přijel vlak č. 9871 sestávající ze dvou vagonků typu Regionova, vyvolalo to všeobecné veselí. Ale po půlhodinovém čekání v silném větru nebyli ochotni to vzdát. Nástup byl proveden nečekaně kulturně – bylo znát, že takovéto akce se účastní inteligentní lidé (žádný odpůrce konvoje se viditelně neprojevil). Nastupovalo se s rozvahou a tím bylo umožněno zaplnit každé místečko ve voze se vyskytující. Přispělo k tomu i to, že cestující byly často rodiny s dětmi, které se neostýchaly na sebe trochu namáčknout, a tak nastal neplánovaný test, kolik cestujících se vmístí do vagonu Regionovy. ČD bohužel nevyslaly skrutátora, takže tento test nevejde do dějin.

Po rozjezdu vlaku se brzy ukázalo, že pera jsou „nadoraz“ a nárazy na některých spojích kolejnic byly velmi znepokojivé. Opravdu jsem čekal, že to koleje nemohou vydržet. A to znám záškuby žabotlamu v obloucích na trati 220 před rekonstrukcí. Až nyní vidím, že rekonstrukce trati 220 mohla ještě několik let počkat a také že rozhodování, zda na letiště vlakem nebo jinak, má ještě dost času. Vlak i koleje, vzdor obavám, test přečkaly bez úhony, pouze na stanici Praha-Dejvice bylo osazenstvo znovu obveseleno (atmosféra ve vagonu byla proti jiným cestám uvolněná – lidé se dost znali a ostatní se měli možnost blízkostí osobního kontaktu seznámit), a to hlášením „Ukončete nástup, vlak je připraven k odjezdu,“ ve chvíli, když ještě asi deset cestujících nestačilo ani vystoupit. Po tomto odlehčení vozu péra znovu začala plnit svou funkci a jízda přešla do obvyklého stavu. V praxi nám tedy bylo předvedeno, že při potížích na obsazené stanici v dnešní digitalizované době internetu, při rychlosti PC řádu 2 GHz a mobilních telefonech neumíme v přijatelně krátké době v obvodu celého hlavního města Prahy vyšťourat jediný pomocný vagon pro úpící Regionovu. Mám dojem, že se Openkarty při kontrole průvodčím registrují. Pokud to je pravda, tak ČD o několik set cestujících přišly. Je jisté, že kontrola jízdních dokladů neproběhla. Nezbývá než poděkovat zaměstnancům dráhy, že nestávkovali.

Autorský text.


Petr 3 | 4.4.2015 (8:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Reportáže Komentáře

Weitere aus ČR Praha


  1 2 3 4 5 6 ... 12      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Petr 3 
13.04.2015 (13:34)  
Sharky33:

Já opravdu nechápu.
Stát je jen jeden, a tak to je ta hruška.
Pokud stát vyhází peníze na rozmlácené zastávky a pod. pak nebude mít peníze a nebude moci platit stejně

"Stát platí za dopravní obslužnost stejně jestli je rozmlácená nějaká zastávka nebo ne."

Takže státní peníze jsou jen jedny tedy HRUŠKY
ale žádná JABLKA už k dispozici nemá.

Kupodivu já nechápu totéž jako Vy:
"nevím jestli nechápete nebo to děláte schválně"
ale mně to je jedno jestli to děláte schválně nebo ne.
Registrierter Benutzer Petr 3 
13.04.2015 (13:22)  
Aleš Liesk.: "bych ale spíš řekl, že počty jednotlivých cestujících jsou jen statistické číslo"

Psát domněnky není třeba. Ptal jsem se už i průvodčího ČD a odpověděl stejně. Že říkají asi pravdu se domnívám podle toho, že chodí kontrolovat jízdenky po přejetí hranice do Prahy. Do té doby mají frei.
Kupuji si zpáteční a tu mu už ani neukazuji aby si ušetřil barvu v razítku.

Tedy nezbývá než čekat až nám napíše někdo kdo ví jak to v dopravě funguje.

A možná, že se nick Sharky33 slituje a objasní nám jak je to s těmi kartami. Jednou totiž odepsal na otázku:
"A vysvětlíte, jak doprava funguje?"
"Klidně vám to vysvětlím"
13.04.2015 (9:37)  
Sim: cena vlakoveho spoje se vyjadruje zprumerovanou hodnotou za vlakokilometr, takze preci z hlediska nakladu musi byt uplne fuk, jestli jede takova nebo makova souprava

Jenže cena nerovná se náklady.
Náklady na litr rumu nejsou dvě stovky a náklady na jednu jízdu metrem přes celou Prahu nejsou 32 korun.

Jack: Proč by si dopravce nemohl na svoje triko vypravit větší vlak, pokud by z toho koukal zisk?
A ten zisk by se vzal kde? Z jízdného? Navíc "placeného" ukázáním opencard?

Petr3: Odpověděl, že samozřejmě, že je to pro ně důležité
Aniž bych jakkoli zpochybňoval věrohodnost odpovědi pana průvodčího, jakožto zástupce "soukromníka" vám snad ani nic jiného odpovědět neměl. Vzhledem k systému financování bych ale spíš řekl, že počty jednotlivých cestujících jsou jen statistické číslo sloužící k následnému rozklíčování tržeb a nikoliv aby za vás jako jedince dostal KŽC nějakou konkrétní částku.

Dávejte tam ty desky hned (ještě lépe bez těch oblázků) pak třeba vyjdou peníze i na posilový vlak.
Promiňte, ale to je stejný názor, jako že když vy si dneska nedáte k obědu pivo, tak se zítra bude moci koupit dětem někde v děcáku čokoláda.
12.04.2015 (22:28)  
Jack Jag prostě nechápeš, ČD nemá s IDOSem nic společného? Tak nevím proč by měli někoho seřvávat. Obrať se na firmu Chaps která provozuje IDOS a zeptej se tam proč to tam nebylo a nenadávej na ČD, tam to bylo včas.
12.04.2015 (21:08)  
OT: Sharky, schopný člověk ve svojí funkci si takovou věc dokáže pohlídat. Seřval někdo z ČD někoho na Idosu? Je Idos charita nebo tam existují smluvní vztahy? Pokud tam jsou smluvní vztahy, jsou tam smluvní pokuty za špatné poskytnutí služeb? Netvrď mi, že je to jen moje chyba. Kdybych jel přes celou republiku s deseti přestupy, tak mám jako na netu lovit nebo obvolávat každého dopravce? Kdyby mi na ČD nezáleželo, tak se tady tak nesnažím. Mrzí mě, že v tak velké společnosti stále dělají lidé, kterým poněkud uniká, že úspěšnost železnic závisí na přizpůsobení se požadavkům dnešních potřeb cestujících. Jsem ochotnej tolerovat poruchy lokomotiv, výluky, mimořádnosti, ale tohle už je na mě moc.
12.04.2015 (19:34)  
Petr 3 nevím jestli nechápete nebo to děláte schválně, ale mícháte jablka s hruškami. Stát platí za dopravní obslužnost stejně jestli je rozmlácená nějaká zastávka nebo ne. Jo a na nějaké posilové vlaky to opravdu nemá vliv. Je vidět, že v tom máte trochu zmatek.
Registrierter Benutzer Petr 3 
12.04.2015 (19:11)  
To: Sharky33

"On Vám někdo řekl, že ČD to neumí?"

V článku jsem napsal:
"Mám dojem, že se Openkarty při kontrole průvodčím registrují."
- psal jsem o vlaku ČD a pak jsem byl několikrát poučen, že by "to musel někdo zaplatit"

Nakonec nick Pavel Dvořák 8.4. v 16.46
napsal doslova:
"všichni cestující mají červenou kartičku a tak nárůst tržeb = 0."

Tak já nevím co jiného jsem si měl z toho vyvodit ??

Když víte lépe než ostatní, že se karty registrují, tak jste mohl mou domněnku o registraci potvrdit.

Místo toho jste napsal: "Mám dotaz pro autora článku, jak by si představoval to přidání vozu k RN."

To byl ale dotaz zcela zbytečný když jste také napsal:
"To: Petr 3: Je vidět, že o železnici víte málo:"

Co mají tyto Váše otázky ve skutečnosti vyjádřit víte sám velmi dobře.
Registrierter Benutzer Petr 3 
12.04.2015 (18:30)  
To" Sharky 33

píšete mi, že "zastávky nespadají pod ČD."

A já jsem snad někde psal, že spadají?
Ale když stát někde prodělá tak pak se to někde musí projevit.
A stát přeci platí a objednává ty vlaky jak píšete.
12.04.2015 (17:45)  
Petr 3 trochu se pletete, zastávky nespadají pod ČD.
12.04.2015 (17:41)  
Petr 3 napsal: Dnes jsem jel vlakem KŽC a pro zajímavost jsem se zeptal průvodčího jestli se ta moje cesta na Opencard registruje.
Odpověděl, že samozřejmě, že je to pro ně důležité.
Tak vida co KŽC umí...

On Vám někdo řekl, že ČD to neumí? Jestli ano tak lhal.
  1 2 3 4 5 6 ... 12      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko