Komentář — Dne 31. března 2015, po skončení obhlídky „Konvoje US Army“, zamířilo mnoho návštěvníků na zpáteční cestě z Ruzyňských kasáren na žel. st. Praha-Ruzyně. Byla naděje, že cesta vlakem zpět do Prahy bude, podle hesla ČD „Vlaky jedou, auta stojí,“ výhodnější oproti autobusu, který do Ruzyně popojížděl asi půl hodiny po 10 metrech. Na stanici se sešlo lidí, jak tato určitě nepamatuje. Po oznámení staničního rozhlasu, že zpoždění bude asi 25 minut, se mnoho lidí odebralo hledat jiný druh dopravy. Přesto jich zůstalo tolik, že když přijel vlak č. 9871 sestávající ze dvou vagonků typu Regionova, vyvolalo to všeobecné veselí. Ale po půlhodinovém čekání v silném větru nebyli ochotni to vzdát. Nástup byl proveden nečekaně kulturně – bylo znát, že takovéto akce se účastní inteligentní lidé (žádný odpůrce konvoje se viditelně neprojevil). Nastupovalo se s rozvahou a tím bylo umožněno zaplnit každé místečko ve voze se vyskytující. Přispělo k tomu i to, že cestující byly často rodiny s dětmi, které se neostýchaly na sebe trochu namáčknout, a tak nastal neplánovaný test, kolik cestujících se vmístí do vagonu Regionovy. ČD bohužel nevyslaly skrutátora, takže tento test nevejde do dějin.
Po rozjezdu vlaku se brzy ukázalo, že pera jsou „nadoraz“ a nárazy na některých spojích kolejnic byly velmi znepokojivé. Opravdu jsem čekal, že to koleje nemohou vydržet. A to znám záškuby žabotlamu v obloucích na trati 220 před rekonstrukcí. Až nyní vidím, že rekonstrukce trati 220 mohla ještě několik let počkat a také že rozhodování, zda na letiště vlakem nebo jinak, má ještě dost času. Vlak i koleje, vzdor obavám, test přečkaly bez úhony, pouze na stanici Praha-Dejvice bylo osazenstvo znovu obveseleno (atmosféra ve vagonu byla proti jiným cestám uvolněná – lidé se dost znali a ostatní se měli možnost blízkostí osobního kontaktu seznámit), a to hlášením „Ukončete nástup, vlak je připraven k odjezdu,“ ve chvíli, když ještě asi deset cestujících nestačilo ani vystoupit. Po tomto odlehčení vozu péra znovu začala plnit svou funkci a jízda přešla do obvyklého stavu. V praxi nám tedy bylo předvedeno, že při potížích na obsazené stanici v dnešní digitalizované době internetu, při rychlosti PC řádu 2 GHz a mobilních telefonech neumíme v přijatelně krátké době v obvodu celého hlavního města Prahy vyšťourat jediný pomocný vagon pro úpící Regionovu. Mám dojem, že se Openkarty při kontrole průvodčím registrují. Pokud to je pravda, tak ČD o několik set cestujících přišly. Je jisté, že kontrola jízdních dokladů neproběhla. Nezbývá než poděkovat zaměstnancům dráhy, že nestávkovali.
Autorský text.
Jo a kdyby jsi si stáhl ten jízdní řád, jak jsem Ti psal, z webu ČD, tak bys jsi zjistil, že tam nejsou JŘ pouze ČD ale i ostatních dopravců.
Provozní zálohy jsou u ČD zrušeny už dávno a ostatní dopravci je podle Tebe mají? V rámci toho aby se snížili náklady, tak se snižují stavy.
Jo o můj čas nemusíš mít vůbec obavy, protože když někam jedu tak si dokáži najít spojení během chvilky. Jo a opravdu jezdím, jak píšeš, jen s ČD.
Podle Tvých příspěvků jsem zjistil, že Ti tak ani nejde o diskuzi, jako spíš o to, abys jsi si mohl rýpnout do ČD.
Jak již jsem psal, tak je objednaná nějaká doprava a žádný dopravce, ať je to soukromník nebo ČD, nebude držet lidi, vozy a lokomotivy někde ve stanici aby je mohli příležitostně, třeba jednou za rok, použít. Dokážeš si představit kolik by potom musela být dotace? Nebo si myslíš, že by to dotovali dopravci? Napiš jak bys to provozoval Ty a kde by jsi vzal na to peníze. Třeba na něco přijdeš a budeš si to moci patentovat a ještě na tom vyděláš jak Ty tak i dopravci.
Jo a nejsem v managementu ČD.
Je fakt, že v pátek zácpa na výjezdech z Prahy bývá. "Všude" není ... já pracuji i bydlím v širším centru a pokud náhodou potřebuji něco do/z práce odvézt a tedy jet autem, tak pátku dávám přednost, protože to bývá průjezd centrem volnější než v ostatní pracovní dny.
Ale můžete říct, zda popisujete situaci v úterý 31. března 2015, po skončení obhlídky „Konvoje US Army nebo nějakou úplně jinou příležitost?
Sharky33: Jako zákazníkovi je mi fuk, kolik dalších společností je na tom nalepeno. Hodit někam nějaký lejstra nebo poslat někam data umí každý. Když si nedokážeš pohlídat, jestli Ti druhá strana dělá služby tak, jak má a co hůř, je Ti to fuk, tak se těžko můžeš dočkat toho, že odvedené služby budou vždy perfektní.
Myslím, že s takovýma lidmi jako jsi je to těžký. Psal jsem jasně, že ČD nemá s IDOSem nic společného. Jestlipak jsi se koukal jestli to tam měl soukromník správně?
Aleš Liesk. - myslím, že vysvětlovat pánům Petr 3 a Jack Jag něco je úplně zbytečný a oni svůj boj povedou dál.
Budu se muset zase jednou svézt osobákem, dřív (před pár lety) totiž ve směru z Prahy chodili taky až za hranicema, protože předtím měli "všichni" tramvajenku a velká část zkontrolovaných stejně vystoupila ještě v Praze.
Ad peníze: stát je sice jen jeden, ale dopravu si platí kraje, zatímco stavba a opravy infrastruktury jdou ze státního rozpočtu.
Nanejvýš zastávka typu betonový prefabrikát (namísto nerez plus sklo s lepty Maxe Švabinského s vlastnoručním podpisem) způsobí, že bude opravena ještě jedna zastávka nebo někde zbude na obsolutně nesmyslné návěstidlo navíc (ÚnO) nebo jinde podbijou o 10 metrů tratě navíc (ale nejspíš zbyde na vyšší prémie nějakého potentáta).
Když si vy to pivo nedáte, tak fakt nebudou mít děti v děcáku o čokoládu víc.
Aleš Liesk.: Píšu tu o akcích, ze kterých zisk kouká. Nemám tím na mysli zrovna tuto pražskou akci;-).
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.