..: Nečekaný rekord Regionovy :..

914.064-1, Odb. Jeneček odbočka - Jeneč, foto: Pavel Martoch Komentář — Dne 31. března 2015, po skončení obhlídky „Konvoje US Army“, zamířilo mnoho návštěvníků na zpáteční cestě z Ruzyňských kasáren na žel. st. Praha-Ruzyně. Byla naděje, že cesta vlakem zpět do Prahy bude, podle hesla ČD „Vlaky jedou, auta stojí,“ výhodnější oproti autobusu, který do Ruzyně popojížděl asi půl hodiny po 10 metrech. Na stanici se sešlo lidí, jak tato určitě nepamatuje. Po oznámení staničního rozhlasu, že zpoždění bude asi 25 minut, se mnoho lidí odebralo hledat jiný druh dopravy. Přesto jich zůstalo tolik, že když přijel vlak č. 9871 sestávající ze dvou vagonků typu Regionova, vyvolalo to všeobecné veselí. Ale po půlhodinovém čekání v silném větru nebyli ochotni to vzdát. Nástup byl proveden nečekaně kulturně – bylo znát, že takovéto akce se účastní inteligentní lidé (žádný odpůrce konvoje se viditelně neprojevil). Nastupovalo se s rozvahou a tím bylo umožněno zaplnit každé místečko ve voze se vyskytující. Přispělo k tomu i to, že cestující byly často rodiny s dětmi, které se neostýchaly na sebe trochu namáčknout, a tak nastal neplánovaný test, kolik cestujících se vmístí do vagonu Regionovy. ČD bohužel nevyslaly skrutátora, takže tento test nevejde do dějin.

Po rozjezdu vlaku se brzy ukázalo, že pera jsou „nadoraz“ a nárazy na některých spojích kolejnic byly velmi znepokojivé. Opravdu jsem čekal, že to koleje nemohou vydržet. A to znám záškuby žabotlamu v obloucích na trati 220 před rekonstrukcí. Až nyní vidím, že rekonstrukce trati 220 mohla ještě několik let počkat a také že rozhodování, zda na letiště vlakem nebo jinak, má ještě dost času. Vlak i koleje, vzdor obavám, test přečkaly bez úhony, pouze na stanici Praha-Dejvice bylo osazenstvo znovu obveseleno (atmosféra ve vagonu byla proti jiným cestám uvolněná – lidé se dost znali a ostatní se měli možnost blízkostí osobního kontaktu seznámit), a to hlášením „Ukončete nástup, vlak je připraven k odjezdu,“ ve chvíli, když ještě asi deset cestujících nestačilo ani vystoupit. Po tomto odlehčení vozu péra znovu začala plnit svou funkci a jízda přešla do obvyklého stavu. V praxi nám tedy bylo předvedeno, že při potížích na obsazené stanici v dnešní digitalizované době internetu, při rychlosti PC řádu 2 GHz a mobilních telefonech neumíme v přijatelně krátké době v obvodu celého hlavního města Prahy vyšťourat jediný pomocný vagon pro úpící Regionovu. Mám dojem, že se Openkarty při kontrole průvodčím registrují. Pokud to je pravda, tak ČD o několik set cestujících přišly. Je jisté, že kontrola jízdních dokladů neproběhla. Nezbývá než poděkovat zaměstnancům dráhy, že nestávkovali.

Autorský text.


Petr 3 | 4.4.2015 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže Komentáře

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   
15.04.2015 (18:27)  
Jack Jag - nevím co máš pořád s tím IDOSem? Je to, jak již jsem psal, soukromá společnost která IDOS provozuje placeně a jestli máš placenou verzi tak si stěžuj tam .
Jo a kdyby jsi si stáhl ten jízdní řád, jak jsem Ti psal, z webu ČD, tak bys jsi zjistil, že tam nejsou JŘ pouze ČD ale i ostatních dopravců.
Provozní zálohy jsou u ČD zrušeny už dávno a ostatní dopravci je podle Tebe mají? V rámci toho aby se snížili náklady, tak se snižují stavy.
Jo o můj čas nemusíš mít vůbec obavy, protože když někam jedu tak si dokáži najít spojení během chvilky. Jo a opravdu jezdím, jak píšeš, jen s ČD.
Podle Tvých příspěvků jsem zjistil, že Ti tak ani nejde o diskuzi, jako spíš o to, abys jsi si mohl rýpnout do ČD.
15.04.2015 (17:54)  
Téma řešíme pořád jedno: požadavky cestujícího a možnosti Českých drah jeho požadavky uspokojit. Je mi novinkou, že ČD už zrušily veškeré provozní zálohy. Díky za novou informaci;-). Vozový park na náhradu malého vozidla velkým je a personál je na to potřeba stejný. Netvrdím, že by to šlo v libovolný čas kterýkoli den v týdnu, ale netvrď mi, že je všechno na kolejích v pohybu 24 hodin denně. Zbytek jsi také nepochopil, spokojenost zákazníka úzce souvisí s funkčním Idosem, který zkrátí čas na prohrabávání jízdních řádů jednotlivých dopravců na pár vteřin. Jestli opravdu trávíš čas hledáním v jízdních řádech, tak je mi Tě opravdu líto. Čas bys mohl strávit něčím užitečnějším, pokud tedy nejezdíš výhradně Českými drahami, na jejichž stránky jsi mě odkázal. Jestli jsou moje argumenty pro Tebe nedostatečné, běž se zeptat třeba na KŽC, z čeho uživí svůj vozový park.
15.04.2015 (11:42)  
Jack Jag koukám, že když jsi neuspěl s IDOSem tak si najdeš opět něco. Ano máš pravdu, že dopravu objednávají kraje a obce. Na komerční bázi fungují spoje na Ostravu. I když tady dostávají dopravci peníze za poskytnuté slevy ze zákona.
Jak již jsem psal, tak je objednaná nějaká doprava a žádný dopravce, ať je to soukromník nebo ČD, nebude držet lidi, vozy a lokomotivy někde ve stanici aby je mohli příležitostně, třeba jednou za rok, použít. Dokážeš si představit kolik by potom musela být dotace? Nebo si myslíš, že by to dotovali dopravci? Napiš jak bys to provozoval Ty a kde by jsi vzal na to peníze. Třeba na něco přijdeš a budeš si to moci patentovat a ještě na tom vyděláš jak Ty tak i dopravci.
15.04.2015 (9:21)  
Ve vlastním zájmu! Sice část linek je dotovaná kraji, ale část dálkových spojů je provozována komerčně. Líp už Ti to asi vysvětlit nedovedu. Když nejsi ochotný si připustit, že doprava by se měla dělat pro cestujícího - zákazníka a ne pro kraj, který si jednotlivé spoje objednává, tak už vážně nevím. Kraj přece spoje a soupravy objednává podle toho, kolik cestujících by tím mělo jet. Když je ale dopravce svojí neschopností vyžene nebo nenaloží, tak kraj spoj omezí na menší soupravu nebo zruší. Ale není to jen bolest Tvoje, že takhle přemýšlíš. Je mi smutno z toho, že už pětadvacet let žijeme v tržním kapitalismu a na naší železnici je něco jako konkurence teprve v plenkách. Tady to nerozsoudíme, čas ukáže, kdo z nás má pravdu. Jestli je podstatné to, co tu tvrdíš Ty nebo já.
14.04.2015 (23:48)  
Jack Jag nechápu proč by měli dopravci, píši schválně dopravci kontrolovat data na IDOSu když to je soukromý subjekt a který to navíc provozuje na komerční bázi. Mohl jsi si stáhnout z webu ČD jízdní řád zadarmo a kdyby tam ta aktualizace nebyla, tak pak by jsi mohl nadávat na ČD, že nemají aktuální JŘ.
Jo a nejsem v managementu ČD.
14.04.2015 (19:44)  
Sharky: Jako zákazník se těžko můžu tvářit, že jsem s takovými službami spokojený. Vysvětlení, proč je něco špatně, opravdu nestačí. Když je něco špatně, tak je to problém, který je potřeba řešit. Nevím, jestli bych v Idosu se soukromníkem pochodil stejně, zpětně to nezkontroluju a přípoj soukromníka v této relaci a čase mi pan Idos nenabídl. Ale snad všichni víme, k čemu má Idos sloužit nebo ne? Přece se podle něj řada cestujících řídí a jezdí podle toho. To si toho nejsou ČD dráhy vědomy? Tím přece ČD přichází o zákazníky, protože holt sednou na další vlak, který je třeba čirou náhodou soukromý;-). Netvrď mi tedy, že tu vztah Zákazník - Idos - ČD neexistuje. To je opravdu tak těžké v první den změny na něj mrknout, vybrat náhodný spoj tímto směrem a zkontrolovat, jestli to nabízí cestu přes Libeň nebo už nově přes Vysočany a vyreklamovat to? Z Tvojí strany by mi bohatě stačilo, kdybys uznal, že České dráhy mají, co pilovat a zlepšovat jako to dělá každá úspěšná společnost. Chyba se stala a s tím my těžko něco naděláme, pokud tedy náhodou nemáš blízké styky s managementem ČD, případně nejsi jeho součástí.
registrovaný uživatel arj 
14.04.2015 (8:21)  
Petr3, 12.4., 16:30: Jeli jsme do Ruzyně z Butovic, a protože byl pátek tak to v Praze bývá zácpa všude

Je fakt, že v pátek zácpa na výjezdech z Prahy bývá. "Všude" není ... já pracuji i bydlím v širším centru a pokud náhodou potřebuji něco do/z práce odvézt a tedy jet autem, tak pátku dávám přednost, protože to bývá průjezd centrem volnější než v ostatní pracovní dny.

Ale můžete říct, zda popisujete situaci v úterý 31. března 2015, po skončení obhlídky „Konvoje US Army nebo nějakou úplně jinou příležitost?
13.04.2015 (21:09)  
Jack Jag
Sharky33: Jako zákazníkovi je mi fuk, kolik dalších společností je na tom nalepeno. Hodit někam nějaký lejstra nebo poslat někam data umí každý. Když si nedokážeš pohlídat, jestli Ti druhá strana dělá služby tak, jak má a co hůř, je Ti to fuk, tak se těžko můžeš dočkat toho, že odvedené služby budou vždy perfektní.

Myslím, že s takovýma lidmi jako jsi je to těžký. Psal jsem jasně, že ČD nemá s IDOSem nic společného. Jestlipak jsi se koukal jestli to tam měl soukromník správně?
Aleš Liesk. - myslím, že vysvětlovat pánům Petr 3 a Jack Jag něco je úplně zbytečný a oni svůj boj povedou dál.
13.04.2015 (15:21)  
chodí kontrolovat jízdenky po přejetí hranice do Prahy. Do té doby mají frei.
Budu se muset zase jednou svézt osobákem, dřív (před pár lety) totiž ve směru z Prahy chodili taky až za hranicema, protože předtím měli "všichni" tramvajenku a velká část zkontrolovaných stejně vystoupila ještě v Praze.

Ad peníze: stát je sice jen jeden, ale dopravu si platí kraje, zatímco stavba a opravy infrastruktury jdou ze státního rozpočtu.
Nanejvýš zastávka typu betonový prefabrikát (namísto nerez plus sklo s lepty Maxe Švabinského s vlastnoručním podpisem) způsobí, že bude opravena ještě jedna zastávka nebo někde zbude na obsolutně nesmyslné návěstidlo navíc (ÚnO) nebo jinde podbijou o 10 metrů tratě navíc (ale nejspíš zbyde na vyšší prémie nějakého potentáta).
Když si vy to pivo nedáte, tak fakt nebudou mít děti v děcáku o čokoládu víc.
13.04.2015 (14:48)  
Sharky33: Jako zákazníkovi je mi fuk, kolik dalších společností je na tom nalepeno. Hodit někam nějaký lejstra nebo poslat někam data umí každý. Když si nedokážeš pohlídat, jestli Ti druhá strana dělá služby tak, jak má a co hůř, je Ti to fuk, tak se těžko můžeš dočkat toho, že odvedené služby budou vždy perfektní.

Aleš Liesk.: Píšu tu o akcích, ze kterých zisk kouká. Nemám tím na mysli zrovna tuto pražskou akci;-).
  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko