..: Nečekaný rekord Regionovy :..

914.064-1, Odb. Jeneček odbočka - Jeneč, foto: Pavel Martoch Komentář — Dne 31. března 2015, po skončení obhlídky „Konvoje US Army“, zamířilo mnoho návštěvníků na zpáteční cestě z Ruzyňských kasáren na žel. st. Praha-Ruzyně. Byla naděje, že cesta vlakem zpět do Prahy bude, podle hesla ČD „Vlaky jedou, auta stojí,“ výhodnější oproti autobusu, který do Ruzyně popojížděl asi půl hodiny po 10 metrech. Na stanici se sešlo lidí, jak tato určitě nepamatuje. Po oznámení staničního rozhlasu, že zpoždění bude asi 25 minut, se mnoho lidí odebralo hledat jiný druh dopravy. Přesto jich zůstalo tolik, že když přijel vlak č. 9871 sestávající ze dvou vagonků typu Regionova, vyvolalo to všeobecné veselí. Ale po půlhodinovém čekání v silném větru nebyli ochotni to vzdát. Nástup byl proveden nečekaně kulturně – bylo znát, že takovéto akce se účastní inteligentní lidé (žádný odpůrce konvoje se viditelně neprojevil). Nastupovalo se s rozvahou a tím bylo umožněno zaplnit každé místečko ve voze se vyskytující. Přispělo k tomu i to, že cestující byly často rodiny s dětmi, které se neostýchaly na sebe trochu namáčknout, a tak nastal neplánovaný test, kolik cestujících se vmístí do vagonu Regionovy. ČD bohužel nevyslaly skrutátora, takže tento test nevejde do dějin.

Po rozjezdu vlaku se brzy ukázalo, že pera jsou „nadoraz“ a nárazy na některých spojích kolejnic byly velmi znepokojivé. Opravdu jsem čekal, že to koleje nemohou vydržet. A to znám záškuby žabotlamu v obloucích na trati 220 před rekonstrukcí. Až nyní vidím, že rekonstrukce trati 220 mohla ještě několik let počkat a také že rozhodování, zda na letiště vlakem nebo jinak, má ještě dost času. Vlak i koleje, vzdor obavám, test přečkaly bez úhony, pouze na stanici Praha-Dejvice bylo osazenstvo znovu obveseleno (atmosféra ve vagonu byla proti jiným cestám uvolněná – lidé se dost znali a ostatní se měli možnost blízkostí osobního kontaktu seznámit), a to hlášením „Ukončete nástup, vlak je připraven k odjezdu,“ ve chvíli, když ještě asi deset cestujících nestačilo ani vystoupit. Po tomto odlehčení vozu péra znovu začala plnit svou funkci a jízda přešla do obvyklého stavu. V praxi nám tedy bylo předvedeno, že při potížích na obsazené stanici v dnešní digitalizované době internetu, při rychlosti PC řádu 2 GHz a mobilních telefonech neumíme v přijatelně krátké době v obvodu celého hlavního města Prahy vyšťourat jediný pomocný vagon pro úpící Regionovu. Mám dojem, že se Openkarty při kontrole průvodčím registrují. Pokud to je pravda, tak ČD o několik set cestujících přišly. Je jisté, že kontrola jízdních dokladů neproběhla. Nezbývá než poděkovat zaměstnancům dráhy, že nestávkovali.

Autorský text.


Petr 3 | 4.4.2015 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže Komentáře

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
04.04.2015 (12:39)  
Zvláštní článek. Je fakt, že návaly se občas dějí, příjemné to není, může jít i o pochybení konkrétních osob, ale je vidět, že autor o problematice železnice toho mnoho neví. Sice mám vždycky jízlivé poznámky k rádoby odborným výkřiků šotoušů, jak se má správně říkat "zatáčce" na dráze a podobně, jenže konkrétně tady mají někteří uživatelé svatou pravdu, že článek měl vyjít spíše 1. dubna.
04.04.2015 (11:58)  
Na Den železnice 2012 v Brně na pendlech mezi rolou a Majlontem taky Regína sotva stačila pojmout všechny zájemce o prohlídku depa.
04.04.2015 (11:56)  
AD Kuba ...ono je to tady odborný železniční server? Vždycky jsem měl zato, že se jedná o internetové stránky fanoušků železnice....i když pokud čtu některé diskuze, tak...

(A jdu čekat na - )
registrovaný uživatel mic 
04.04.2015 (11:03)  
Docela by mě zajímal počet těch lidí. Já osobně jsem do sedmistovkové karosy nacpal jednou 216 cestujících plus objemného šoféra. A všichni jsme to přežili...
Ještě dotaz: On pořadatel té akce objednal (a zaplatil) zvýšenou kapacitu onoho spoje? Ne? Aha, děkuji.
Ta věta o spojitosti výše inteligence a toho správného politického názoru mě dost zarazila. Takové spojitosti už tu jednou kdosi prokazoval... A došel tehdy k názoru, že Češi se obejdou bez vysokých škol...
registrovaný uživatel Kuba 
04.04.2015 (10:28)  
Článek jak od Pepíčka, který chodí do 1.třídy pomocné školy a píše do Ohníčku svůj první zážítek s cesty vlakem. To, že to tady jde od desítí k pěti a více než odborný železniční server, se tady s toho stává bulvár, čekajíc na nějakou seznazi, to jsem si už zvykl, ale tenhle článek, to je totální úlet.
registrovaný uživatel PepaN 
04.04.2015 (9:37)  
No to je výplod... Tohle mělo vyjít 1. dubna, ne?

bylo znát, že takovéto akce se účastní inteligentní lidé (žádný odpůrce konvoje se viditelně neprojevil)
On odpůrce nemůže být inteligentní?

Pera nadoraz
Pera? -_- Ty máte možná tak v autě...

Opravdu jsem čekal, že to koleje nemohou vydržet
Při zatížení 20 t na nápravu?
Třeba 914 má 17t prázdná... Muselo by v ní být 287 lidí, aby to bylo přes...
U 814, která má 22t by to muselo být 225 lidí... (tedy při těch 80 kg na jednoho, které se standardně počítají)

A že by to byl rekord? Článek dělá z komárka velblouda... Jednou do Kutné Hory přijela skupinka výletníků a k tomu turistů, kteří naplnili 814 tak, že stáli i na záchodě a vlakvedoucí měl co dělat, aby se dostal alespoň na zadní stanoviště kvůli úvrati, kde by fíra nepřešel na druhou stranu ani náhodou... Ještě, že jízdní doba je 8 minut...
04.04.2015 (9:05)  
registrovaný uživatel PeNik 
04.04.2015 (9:00)  
Co to bylo za patlala, co psal tento článek?

pera "nadoraz"? Jak to poznal? Jen podle rázů?
žabotlam jel do zatáčky
žabotlam na trati 220
registrovaný uživatel melone 
04.04.2015 (8:59)  
Mám naprosto stejnou zkušenost z cestování na závod světového poháru v biathlonu v Novém městě na Moravě. Přesto ,že čd jistě věděli o enormním zájmu o tuto akci a jel jsem na závody až třetí den jejich konání ,takže by byl čas zareagovat ,nechali cestující ,kteří přijeli plně obsazeným 6 vozovým rychlíkem od Kolína ,kde tvořili cca 90 % cestujících? nacpat do třívozové regionovy. Ještě ,že to není ze Ždáru nad Sázavou tak daleko....
registrovaný uživatel PROST  mail  
04.04.2015 (8:25)  
Velice podobnou situaci jsem zažil loni na jaře, když na zámku v Hradci nad Moravicí uskutečnili kulturní akci s výraznou reklamou. Na nádraží se již ráno vyrojilo nespočetně lidí, a když se potom narvali do Regionky (2 vozy), byl to výjev jako z Indie. Mám to i na památku vyfocené. Dráhy naštěstí zareagovaly a další vlaky v hod. taktu již vezla zdvojená Regionka. Zde u akce na Ruzyni asi nikdo nedovedl odhadnou, kolik lidí se může zúčastnit, ale pozitivní je, že se všichni nakonec chovali kulturně a to je asi ten rozdí, než kdyby je na akci někdo poslal "dobrovolně povinně".
  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko