..: Nečekaný rekord Regionovy :..

914.064-1, Odb. Jeneček odbočka - Jeneč, foto: Pavel Martoch Komentář — Dne 31. března 2015, po skončení obhlídky „Konvoje US Army“, zamířilo mnoho návštěvníků na zpáteční cestě z Ruzyňských kasáren na žel. st. Praha-Ruzyně. Byla naděje, že cesta vlakem zpět do Prahy bude, podle hesla ČD „Vlaky jedou, auta stojí,“ výhodnější oproti autobusu, který do Ruzyně popojížděl asi půl hodiny po 10 metrech. Na stanici se sešlo lidí, jak tato určitě nepamatuje. Po oznámení staničního rozhlasu, že zpoždění bude asi 25 minut, se mnoho lidí odebralo hledat jiný druh dopravy. Přesto jich zůstalo tolik, že když přijel vlak č. 9871 sestávající ze dvou vagonků typu Regionova, vyvolalo to všeobecné veselí. Ale po půlhodinovém čekání v silném větru nebyli ochotni to vzdát. Nástup byl proveden nečekaně kulturně – bylo znát, že takovéto akce se účastní inteligentní lidé (žádný odpůrce konvoje se viditelně neprojevil). Nastupovalo se s rozvahou a tím bylo umožněno zaplnit každé místečko ve voze se vyskytující. Přispělo k tomu i to, že cestující byly často rodiny s dětmi, které se neostýchaly na sebe trochu namáčknout, a tak nastal neplánovaný test, kolik cestujících se vmístí do vagonu Regionovy. ČD bohužel nevyslaly skrutátora, takže tento test nevejde do dějin.

Po rozjezdu vlaku se brzy ukázalo, že pera jsou „nadoraz“ a nárazy na některých spojích kolejnic byly velmi znepokojivé. Opravdu jsem čekal, že to koleje nemohou vydržet. A to znám záškuby žabotlamu v obloucích na trati 220 před rekonstrukcí. Až nyní vidím, že rekonstrukce trati 220 mohla ještě několik let počkat a také že rozhodování, zda na letiště vlakem nebo jinak, má ještě dost času. Vlak i koleje, vzdor obavám, test přečkaly bez úhony, pouze na stanici Praha-Dejvice bylo osazenstvo znovu obveseleno (atmosféra ve vagonu byla proti jiným cestám uvolněná – lidé se dost znali a ostatní se měli možnost blízkostí osobního kontaktu seznámit), a to hlášením „Ukončete nástup, vlak je připraven k odjezdu,“ ve chvíli, když ještě asi deset cestujících nestačilo ani vystoupit. Po tomto odlehčení vozu péra znovu začala plnit svou funkci a jízda přešla do obvyklého stavu. V praxi nám tedy bylo předvedeno, že při potížích na obsazené stanici v dnešní digitalizované době internetu, při rychlosti PC řádu 2 GHz a mobilních telefonech neumíme v přijatelně krátké době v obvodu celého hlavního města Prahy vyšťourat jediný pomocný vagon pro úpící Regionovu. Mám dojem, že se Openkarty při kontrole průvodčím registrují. Pokud to je pravda, tak ČD o několik set cestujících přišly. Je jisté, že kontrola jízdních dokladů neproběhla. Nezbývá než poděkovat zaměstnancům dráhy, že nestávkovali.

Autorský text.


Petr 3 | 4.4.2015 (8:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže Komentáře

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   
17.04.2015 (23:20)  
Petr 3 je pravda, že KŽC provozuje nostalgický vlaky. Nic proti tomu, ale že s nimi jezdí i městkou linku Masarykovo n.- Čakovice je na pováženou. Vím, že to má od Ropidu, ale takto si kvalitní dopravu představuje málo kdo. Vy ano?
registrovaný uživatel Petr 3 
17.04.2015 (20:59)  
Aleš Liesk.

"KŽC...se svými vozidly, která opravdu nereprezentují současný standard v kvalitě přepravy"

Jak už jsem psal, tak jsem s KŽC nedávno jel. Jenže před cestou, kam nejezdím často, se dívám kdy to jede. A tam vydím pozn. "Nostalgický vlak". Potom tedy nečekám Pendolino a jsem hlavně rád, že to jelo zrovna jak jsem potřeboval.
Na druhou stranu jednou tak čekám a čekám na trati 020 na svoji Regionovu. A světe div se. Přijíždí Pendolino!! Zastávka je na znamení a rychle přemýšlím. Může Pendolino zastavit na mé znamení když ono jede nejmíň 160?? Než jsem domyslel bylo pozdě.
A tak jsem dál čekal na moderní Regionovu protože pěšky to bylo daleko.

Vkaz ČD - spokojím se i s 262 na stojáka, hlavně když to pojede.
registrovaný uživatel Petr 3 
17.04.2015 (20:41)  
arj
"zácpa na výjezdech z Prahy bývá. "Všude" není"

Tak vida. A já se domníval, že je všude.
Ale třeba je i pravda co píšete. Není sporu o tom, že když chci napsat "všude" měl bych si neprve udělat komplexní průzkum na rozhodujících komunikacích, a to nejen v ten pátek, ale i jiný pátek a spočítat průměr.
Já jsem to vskutku posuzoval jen subjektivně, protože jsem musel nedávno přemlouvat řidiče autobusu aby mne pustil ven jinak mi ujede vlak. Jindy to popojíždí, ven Vás nepustí, a pak musím běžet abych to stihnul.
Já mám prostě smůlu. V Pardubicích věřím, že zácpy nejsou. Ale když já jedu na vlak tak stojím v zácpě i v Pardubicích.
Když to tedy není "všude" tak to jsem jen rád.
registrovaný uživatel Petr 3 
17.04.2015 (20:21)  
Aleš Liesk.
"stát je sice jen jeden, ale dopravu si platí kraje"

Jo už tomu rozumím - kraje nejsou stát. Kraje chodí ve volném čase do práce aby vydělaly peníze a nám pak objednaly a zaplatily dopravu.
Stát by se měl od krajů poučit a dělat to taky tak. Nemusel bych potom platit daně.
Jinak odvolávám výsledky svých pozorování ohledně Openkarty.
Jel jsem totiž osobákem do Phy. Bylo to zajímavé protože průvodčí o pár sedadel dál prodával v jednom oddíle jízdenky a to trvalo asi tři nebo čtyři zastávky.
On je to totiž problém vše stihnout. Když musí vyklepat ty údaje a pak ještě vysvětlit, že on pivo nepije (co to jsem přeslechl), mezitím odmávnout vlak a pak zas vyprávět o tom kde byl na vojně, na který kopec běhali, zas odmávnout vlak a dokončit vyprávění že co jim řekl velitel když na ten kopec vyběhli.
Druhá cesta vlakem byla o poznání nudnější protože průvodčí nepřišel ani při jízdě za hranice a ani nazpět.

A tak nyní musím přiznat, že bude pravda jak jste napsal:
"...bych ale spíš řekl, že počty jednotlivých cestujících jsou jen statistické číslo"

Prostě jsem naivně hledal logiku kde není.
17.04.2015 (13:06)  
že si příležitosti k vozbě cestujících sama vytváří, narozdíl od ČD, kde se čeká, až zazvoní telefon;-).

To není zrovna nejlepší porovnání. KŽC je společnost založená několika šotouši za tím účelem, aby jim na jejich hraní s vláčkama někdo jinej (další šotouši) přispíval.
To, že se (se svými vozidly, která opravdu nereprezentují současný standard v kvalitě přepravy) dokázali vnutit ROPIDu na absolutně zbytečnou relaci, bych považoval spíš za smutné.
No a stejně, jako by asi ani KŽC nešlo na výkon, ze kterého by mělo zisk v řádu zlomku promile denního obratu (pokud by vůbec nějaký zisk byl), tak stejně se do takovéhoto nevýnosného podniku aktivně nehrnou ani ČD.
16.04.2015 (20:38)  
Nechápeš, nech být. Tady bude těžké rozsoudit, jestli byl výlukový řád v takovém rozsahu dodán opravdu včas, aby bylo technicky možné jej do systému zanést. Na Ropidu z této "náhlé" výluky mají také ohromnou radost a plácají za to ČD po ramenou, jak to ČD vtipně vyřešila. Tím jsem otevřel další téma k naší vzájemné diskuzi, z toho bude na zelpage rekord. Že já do všeho rýpu a radši nedržím ústa a krok;-).

Nerozumím Ti, proč by měl KŽC okamžitě posilovat vlak. Tuto společnost jsem uvedl pro příklad toho, že je schopna, byť se skřípěním zubů, udržet provozuschopné vlaky a personál k nim, i když nejezdí každý den (až na výjimky v Praze, na severu Čech nebo kde se ještě pár vozy angažuje v pravidelné dopravě). A tuto společnost jsem uvedl také proto, že si příležitosti k vozbě cestujících sama vytváří, narozdíl od ČD, kde se čeká, až zazvoní telefon;-).

V této diskuzi jsem se vždy zabýval plánovanými, mimořádnými akcemi. Pokud jsem někde napsal, že by šlo lusknutím prstu přidat vagon nebo větší lokomotivu, tak mě prosím nasměruj na konkrétní datum a čas, kdy jsem toto napsal. V tom s Tebou souhlasím, že na každou takovou akci je potřeba se připravit.
15.04.2015 (23:15)  
Takže když Ti tedy Chaps odpověděl, že to nestíhali, tak proč by za to, podle Tebe, mohla ČD, nějak to nechápu.
Oni v KŽC řešili podobný problém a okamžitě posílili vlak nebo v čem jsou lepší?
15.04.2015 (22:45)  
Odhadl jsi mě dobře, jsem mladší, horlivější a drzejší. Leč puberta je bezpečně za mnou, vysoká škola a přes deset let v rachotě. Jsem názoru, že vy starší byste měli předávat zkušenosti nám mladším a my mladší hledat razantnější řešení problémů, experimentovat a tlačit věci dopředu. Ve starším věku člověk prostě nestíhá sledovat nejnovější trendy. Hlavu má plnou vědomostí, co v životě posbíral, ale jakoby mu něco unikalo nebo jakoby už nestíhal. Doba je taková, že stačí jednou zaváhat, nevědět nebo mít špatné informace a když se jedná o klíčový problém ve firmě, tak firma končí.

Dovolím si Tě doplnit, že Idos už řadu let funguje v on-line verzi, není potřeba ho kupovat ani instalovat. Zkus si zadat adresu www.idos.cz. Na Chaps jsem samozřejmě psal, kde se stala chyba. Odpověděli mi, že při nejlepší vůli nemohli tak rozsáhlou změnu jízdních řádů v tak krátkou dobu zanést do systému.

Vím dobře, s čím KŽC jezdí, uvedl jsem to jako příklad fungující příležitostné dopravy, nikoliv jako příklad dopravce se vzorným vozovým parkem.
15.04.2015 (21:41)  
Jack Jag - nevím nic o tom, že kvůli tomu, že jezdím s ČD bych měl o něco přijít nebo měl nějaký omezení. Víš podle toho jak píšeš tak mi přijde, že jsi ještě hodně mladý. Mě je 65 a projel jsem vlakem hodně zemí a to nejen s ČD. Možná až toho najezdíš tolik co já tak na to budeš koukat jinak.
Ještě se vrátím k tomu IDOSu, neodpověděl jsi jestli máš placenou verzi nebo jsi jí stáhl na warezu. Už jsi si stěžoval u Chaps, že neměli včas aktualizaci?
Když jsi psal o KŽC tak jsi měl napsat v čem jsou lepší jak ostatní dopravci. Víš vůbec s čím jezdí?
15.04.2015 (20:06)  
Měl jsem dojem, že Ti bylo líto, že jsem se v předcházejícím příspěvku o Idosu nezmínil a psal více o souvislostech.
Nevím, proč bych se měl omezovat na web Českých drah, který řeší pouze vlaková spojení, když potřebuju kombinovat více druhů dopravy: MHD, autobus, vlak.
Provozní zálohou jsem měl na mysli stroj nebo soupravu, která je ve službě pouze ve špičce a mohla by nahradit nebo posílit malou soupravu mimo špičku. Špatně jsem se vyjádřil, neměl jsem na mysli lokomotivu, která stojí půl roku v depu.
A že jezdíš jen s ČD? Tak to už mi radši nic nepiš, protože jsi zřejmě o dost přišel a vysvětluje to Tvůj omezený úhel pohledu na věc.
A jinak nerýpu ani tak do ČD jako do Tebe;-).
Býval jsem taky flegmouš, kterýmu bylo jedno, kdy a kam dojedu, hlavně, že jsem se někam dostal. Jenže my bylo ctí poznat, že řídit podnik se dá i jinak. Konkrétně jsem poznal německo-americký styl topmanagementu. Také jsem začínal s tím, že jakmile mi byl dán nějaký úkol, tak moje první reakce byla, že to nepůjde. Byl jsem z toho rychle vyléčenej. Němci jsou ale s námi Čechy trpěliví a vědí, že jsme sice národ pesimistů, ale makat umíme. Od té doby pohlížím na jakékoli problémy jinak. Českým drahám bych přál, aby se do vedení dostali lidé s dlouhodobými zkušenostmi s řízením zahraniční železniční společnosti, samozřejmě západně od nás, pro které bude výzvou to u nás dát do pořádku. Dokud se management bude rekrutovat pouze ze zaměstnanců a funkcionářů Českých drah, tak to budou pořád České dráhy, jak je známe.
  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko