Komentář — Dne 31. března 2015, po skončení obhlídky „Konvoje US Army“, zamířilo mnoho návštěvníků na zpáteční cestě z Ruzyňských kasáren na žel. st. Praha-Ruzyně. Byla naděje, že cesta vlakem zpět do Prahy bude, podle hesla ČD „Vlaky jedou, auta stojí,“ výhodnější oproti autobusu, který do Ruzyně popojížděl asi půl hodiny po 10 metrech. Na stanici se sešlo lidí, jak tato určitě nepamatuje. Po oznámení staničního rozhlasu, že zpoždění bude asi 25 minut, se mnoho lidí odebralo hledat jiný druh dopravy. Přesto jich zůstalo tolik, že když přijel vlak č. 9871 sestávající ze dvou vagonků typu Regionova, vyvolalo to všeobecné veselí. Ale po půlhodinovém čekání v silném větru nebyli ochotni to vzdát. Nástup byl proveden nečekaně kulturně – bylo znát, že takovéto akce se účastní inteligentní lidé (žádný odpůrce konvoje se viditelně neprojevil). Nastupovalo se s rozvahou a tím bylo umožněno zaplnit každé místečko ve voze se vyskytující. Přispělo k tomu i to, že cestující byly často rodiny s dětmi, které se neostýchaly na sebe trochu namáčknout, a tak nastal neplánovaný test, kolik cestujících se vmístí do vagonu Regionovy. ČD bohužel nevyslaly skrutátora, takže tento test nevejde do dějin.
Po rozjezdu vlaku se brzy ukázalo, že pera jsou „nadoraz“ a nárazy na některých spojích kolejnic byly velmi znepokojivé. Opravdu jsem čekal, že to koleje nemohou vydržet. A to znám záškuby žabotlamu v obloucích na trati 220 před rekonstrukcí. Až nyní vidím, že rekonstrukce trati 220 mohla ještě několik let počkat a také že rozhodování, zda na letiště vlakem nebo jinak, má ještě dost času. Vlak i koleje, vzdor obavám, test přečkaly bez úhony, pouze na stanici Praha-Dejvice bylo osazenstvo znovu obveseleno (atmosféra ve vagonu byla proti jiným cestám uvolněná – lidé se dost znali a ostatní se měli možnost blízkostí osobního kontaktu seznámit), a to hlášením „Ukončete nástup, vlak je připraven k odjezdu,“ ve chvíli, když ještě asi deset cestujících nestačilo ani vystoupit. Po tomto odlehčení vozu péra znovu začala plnit svou funkci a jízda přešla do obvyklého stavu. V praxi nám tedy bylo předvedeno, že při potížích na obsazené stanici v dnešní digitalizované době internetu, při rychlosti PC řádu 2 GHz a mobilních telefonech neumíme v přijatelně krátké době v obvodu celého hlavního města Prahy vyšťourat jediný pomocný vagon pro úpící Regionovu. Mám dojem, že se Openkarty při kontrole průvodčím registrují. Pokud to je pravda, tak ČD o několik set cestujících přišly. Je jisté, že kontrola jízdních dokladů neproběhla. Nezbývá než poděkovat zaměstnancům dráhy, že nestávkovali.
Autorský text.
"jak to není předem objednaný tak se už pak s tím nedá moc dělat."
Již někdo dávno řekl: Neříkejme, že to nejde, ale vžy to je v tom, že to neumíme.
Například neumíme vyprojekovat neobsazenou zastávku.
Při rekonstrukci tratě byla na zast. H.Měcholupy vyprojektovaná velice hezká čekárnička.
Návrh na papíře byl určitě pěkný - celá prosklená a okolo obsypaná pěknými oblázky.
Musím se pochválit - hned jsem si pomyslil jak to asi dopadne. A taky dopadlo.
Již dlouho jsou místo skel jakési desky, které mají výhodu oproti staré zastávce, že jsou vnich dirky, kterými je včas vidět přijíždějící vlak.
Já bych měl takový návrh (třeba to zde čtou i někteří z ČD).
Dávejte tam ty desky hned (ještě lépe bez těch oblázků) pak třeba vyjdou peníze i na posilový vlak.
A že jsem už kolik takových vybitých skleněnek viděl.
píšete: "všichni cestující mají červenou kartičku a tak nárůst tržeb = 0."
Budete mít asi pravdu protože všichni se zde shodli, že ČD by tu neobjednanou dopravu nikdo nezaplatil.
Asi právě v tom je chyba. Jenže si za to ČD může sama. Dnes jsem jel vlakem KŽC a pro zajímavost jsem se zeptal průvodčího jestli se ta moje cesta na Opencard registruje.
Odpověděl, že samozřejmě, že je to pro ně důležité.
Tak vida co KŽC umí...
píšete, že jsem napsal: "na silnici byla zácpa"
Vy komentujete: (za kterou podle Vás nikdo nemůže) a na dráze(která věděla co?) taky (za kterou podle Vás mohou ČD)"
Jeli jsme do Ruzyně z Butovic, a protože byl pátek tak to v Praze bývá zácpa všude.
Někdy zapomenu a jedu v pátek na nádr. Pha Uhřiněves autobusem, a pak si nadávám, že jsem nešel raději pěšky.
Velmi pochybuji, že by tuto situaci (nejen v Praze) mohl někdo vyřešit.
Ale vždy mne napadá jestli na těch zácpách to ČD i něco viny nemá. Dost často míjím ty nekonečné vlaky s os. auty.
Připadá mi to jako sebevražedná činnost...
Jo a ten fíra se nemusí přeškolovat ten má papíry na obojí.
Ale zase chápu, že s oběhy je problém, protože jsou čím dál složitější a kde regína jeden den začne, tak tam přistane až další týden, ne-li později. Ale to by snad šlo řešit její přípřeží, pokud si fíra poradí sám a nebude potřebovat posunovače. Ale to by se muselo posuzovat na konkrétních situacích, co by se vyplatilo a co už ne, jestli jsou na to v depu vozidla nebo ne. Našponovaný grafikon není argument, protože přecpaný vlak stejně nedokáže jet na čas kvůli delším zastávkám.
Tím by se prodražil provoz a kdo by ty lidi platil? Objednavatel nebo dopravce?
Jak již tady bylo několikrát napsáno: musel by to někdo objednat a zaplatit. Jinak to nejde.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.