Komentář — Dne 31. března 2015, po skončení obhlídky „Konvoje US Army“, zamířilo mnoho návštěvníků na zpáteční cestě z Ruzyňských kasáren na žel. st. Praha-Ruzyně. Byla naděje, že cesta vlakem zpět do Prahy bude, podle hesla ČD „Vlaky jedou, auta stojí,“ výhodnější oproti autobusu, který do Ruzyně popojížděl asi půl hodiny po 10 metrech. Na stanici se sešlo lidí, jak tato určitě nepamatuje. Po oznámení staničního rozhlasu, že zpoždění bude asi 25 minut, se mnoho lidí odebralo hledat jiný druh dopravy. Přesto jich zůstalo tolik, že když přijel vlak č. 9871 sestávající ze dvou vagonků typu Regionova, vyvolalo to všeobecné veselí. Ale po půlhodinovém čekání v silném větru nebyli ochotni to vzdát. Nástup byl proveden nečekaně kulturně – bylo znát, že takovéto akce se účastní inteligentní lidé (žádný odpůrce konvoje se viditelně neprojevil). Nastupovalo se s rozvahou a tím bylo umožněno zaplnit každé místečko ve voze se vyskytující. Přispělo k tomu i to, že cestující byly často rodiny s dětmi, které se neostýchaly na sebe trochu namáčknout, a tak nastal neplánovaný test, kolik cestujících se vmístí do vagonu Regionovy. ČD bohužel nevyslaly skrutátora, takže tento test nevejde do dějin.
Po rozjezdu vlaku se brzy ukázalo, že pera jsou „nadoraz“ a nárazy na některých spojích kolejnic byly velmi znepokojivé. Opravdu jsem čekal, že to koleje nemohou vydržet. A to znám záškuby žabotlamu v obloucích na trati 220 před rekonstrukcí. Až nyní vidím, že rekonstrukce trati 220 mohla ještě několik let počkat a také že rozhodování, zda na letiště vlakem nebo jinak, má ještě dost času. Vlak i koleje, vzdor obavám, test přečkaly bez úhony, pouze na stanici Praha-Dejvice bylo osazenstvo znovu obveseleno (atmosféra ve vagonu byla proti jiným cestám uvolněná – lidé se dost znali a ostatní se měli možnost blízkostí osobního kontaktu seznámit), a to hlášením „Ukončete nástup, vlak je připraven k odjezdu,“ ve chvíli, když ještě asi deset cestujících nestačilo ani vystoupit. Po tomto odlehčení vozu péra znovu začala plnit svou funkci a jízda přešla do obvyklého stavu. V praxi nám tedy bylo předvedeno, že při potížích na obsazené stanici v dnešní digitalizované době internetu, při rychlosti PC řádu 2 GHz a mobilních telefonech neumíme v přijatelně krátké době v obvodu celého hlavního města Prahy vyšťourat jediný pomocný vagon pro úpící Regionovu. Mám dojem, že se Openkarty při kontrole průvodčím registrují. Pokud to je pravda, tak ČD o několik set cestujících přišly. Je jisté, že kontrola jízdních dokladů neproběhla. Nezbývá než poděkovat zaměstnancům dráhy, že nestávkovali.
Autorský text.
prosím, přestaňte hloupnout. každej, kdo chce psát, musí někde nějak začít - tak proč mu nedat šanci na Želpage? nebo má snad začít jako autor jídelních lístků v hospodě?? kdyby všechny redakční týmy uvažovaly stejně, jako někteří z vás, tak by noví autoři vymřeli - a mě by zajímalo, kdo pak bude psát právě třeba na Želpage, protože spousta z vás nedá ani ten příspěvek v diskusi.
@ pro autora:
možná bych pro začátek zkusil jinou disciplínu - přeci jen je vidět, že tvoje snaha o sarkasmus je dost křečovitá, nesedí ti. což může způsobit nechtěný efekt - negativní reakce čtenářů, kteří to ve většině případů odhalí docela snadno. a samozřejmě - dají ti to sežrat...
možná by stálo za to, začít na aktualitách. nenech se otrávit kritikou, dej si pozor na lenost (obvyklá nemoc většiny začínajících autorů), najdi si svůj styl, dotáhni ho na nějakou přijatelnou úroveň a pak ho můžeš vyšperkovat - třeba úmyslným sarkasmem.
Zde nebo na k-reportu osočují ŽP, že není seriózní, že se přibližuje k bulváru a přitom nedokáží rozlišit mezi redakčním a autorským textem a už vůbec je nenapadne, aby sedli ke stolu a sami napsali nějaký článek nebo aktualitu a vlastním příkladem ukázali jak se to má dělat.
Když požádáš konkrétní osobu (Sharky33) o příspěvek, tak má akorát kýbl výmluv, že nemá čas i když diskusi pečlivě sleduje již třetím dnem.
Vždyť se to opakuje pořád dokola. Tak čemu se ještě divíš? :-)
V této konkrétni situaci to bylo asi neřešitelné, ale mám utkvělý pocit, že ČD považují podobné situace trvale za problémy.
Namísto toho, aby je považovaly za příležitosti.
Sharky33: Myslím, že Vaše objasnění jak doprava ve skutečnosti funguje by zajímalo více lidí.
Tak tady je problém ten čas, to za prvé a za druhé jak tady čtu debatu tak spousta debatujících má jasno, že si nejde jen tak zavolat a bude vůz. Vy s tím máte problém a tak jestli se chcete na něco zeptat tak mi pošlete otázky a já Vám podle času odpovím.
Klidně vám to vysvětlím, ale na to třeba si někam sednout a mít čas.
Nemám zájem zapojovat se do debaty o tom, zda máme mít politiky, kteří budou bojovat za to, aby měl každý člověk v hromadných prostředcích osobní zónu 360cm+...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.