..: Nečekaný rekord Regionovy :..

914.064-1, Odb. Jeneček odbočka - Jeneč, foto: Pavel Martoch Komentář — Dne 31. března 2015, po skončení obhlídky „Konvoje US Army“, zamířilo mnoho návštěvníků na zpáteční cestě z Ruzyňských kasáren na žel. st. Praha-Ruzyně. Byla naděje, že cesta vlakem zpět do Prahy bude, podle hesla ČD „Vlaky jedou, auta stojí,“ výhodnější oproti autobusu, který do Ruzyně popojížděl asi půl hodiny po 10 metrech. Na stanici se sešlo lidí, jak tato určitě nepamatuje. Po oznámení staničního rozhlasu, že zpoždění bude asi 25 minut, se mnoho lidí odebralo hledat jiný druh dopravy. Přesto jich zůstalo tolik, že když přijel vlak č. 9871 sestávající ze dvou vagonků typu Regionova, vyvolalo to všeobecné veselí. Ale po půlhodinovém čekání v silném větru nebyli ochotni to vzdát. Nástup byl proveden nečekaně kulturně – bylo znát, že takovéto akce se účastní inteligentní lidé (žádný odpůrce konvoje se viditelně neprojevil). Nastupovalo se s rozvahou a tím bylo umožněno zaplnit každé místečko ve voze se vyskytující. Přispělo k tomu i to, že cestující byly často rodiny s dětmi, které se neostýchaly na sebe trochu namáčknout, a tak nastal neplánovaný test, kolik cestujících se vmístí do vagonu Regionovy. ČD bohužel nevyslaly skrutátora, takže tento test nevejde do dějin.

Po rozjezdu vlaku se brzy ukázalo, že pera jsou „nadoraz“ a nárazy na některých spojích kolejnic byly velmi znepokojivé. Opravdu jsem čekal, že to koleje nemohou vydržet. A to znám záškuby žabotlamu v obloucích na trati 220 před rekonstrukcí. Až nyní vidím, že rekonstrukce trati 220 mohla ještě několik let počkat a také že rozhodování, zda na letiště vlakem nebo jinak, má ještě dost času. Vlak i koleje, vzdor obavám, test přečkaly bez úhony, pouze na stanici Praha-Dejvice bylo osazenstvo znovu obveseleno (atmosféra ve vagonu byla proti jiným cestám uvolněná – lidé se dost znali a ostatní se měli možnost blízkostí osobního kontaktu seznámit), a to hlášením „Ukončete nástup, vlak je připraven k odjezdu,“ ve chvíli, když ještě asi deset cestujících nestačilo ani vystoupit. Po tomto odlehčení vozu péra znovu začala plnit svou funkci a jízda přešla do obvyklého stavu. V praxi nám tedy bylo předvedeno, že při potížích na obsazené stanici v dnešní digitalizované době internetu, při rychlosti PC řádu 2 GHz a mobilních telefonech neumíme v přijatelně krátké době v obvodu celého hlavního města Prahy vyšťourat jediný pomocný vagon pro úpící Regionovu. Mám dojem, že se Openkarty při kontrole průvodčím registrují. Pokud to je pravda, tak ČD o několik set cestujících přišly. Je jisté, že kontrola jízdních dokladů neproběhla. Nezbývá než poděkovat zaměstnancům dráhy, že nestávkovali.

Autorský text.


Petr 3 | 4.4.2015 (8:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Reportáže Komentáře

Weitere aus ČR Praha


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 12      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer rpet  mail  
07.04.2015 (10:24)  
@ pro všechny:
prosím, přestaňte hloupnout. každej, kdo chce psát, musí někde nějak začít - tak proč mu nedat šanci na Želpage? nebo má snad začít jako autor jídelních lístků v hospodě?? kdyby všechny redakční týmy uvažovaly stejně, jako někteří z vás, tak by noví autoři vymřeli - a mě by zajímalo, kdo pak bude psát právě třeba na Želpage, protože spousta z vás nedá ani ten příspěvek v diskusi.

@ pro autora:
možná bych pro začátek zkusil jinou disciplínu - přeci jen je vidět, že tvoje snaha o sarkasmus je dost křečovitá, nesedí ti. což může způsobit nechtěný efekt - negativní reakce čtenářů, kteří to ve většině případů odhalí docela snadno. a samozřejmě - dají ti to sežrat...
možná by stálo za to, začít na aktualitách. nenech se otrávit kritikou, dej si pozor na lenost (obvyklá nemoc většiny začínajících autorů), najdi si svůj styl, dotáhni ho na nějakou přijatelnou úroveň a pak ho můžeš vyšperkovat - třeba úmyslným sarkasmem.
Korrespondent oder ŽP Mitglied topič  mail  
07.04.2015 (9:17)  
Vlad: Dovol, abych Tě malinko opravil. Nejméně dva z těch netolerantních jsou vlakvedoucí a nejvíce negativně se projevuje Kuba. Zajímavé, že nejvíc držkují takoví, co nikdy nenapsali ani čárku, což by zrovna v případě Kuby bylo asi dost tristní, když vidím jazykovou úroveň jeho příspěvků. Hloupé řeči na téma bulvár, aniž by věděli, co to vlastně přesně znamená a čím se vyznačuje, jsou akorát k smíchu, tím spíše, že zrovna Kubův vyjadřovací styl se bulvárnímu velmi podobá.

Zde nebo na k-reportu osočují ŽP, že není seriózní, že se přibližuje k bulváru a přitom nedokáží rozlišit mezi redakčním a autorským textem a už vůbec je nenapadne, aby sedli ke stolu a sami napsali nějaký článek nebo aktualitu a vlastním příkladem ukázali jak se to má dělat.

Když požádáš konkrétní osobu (Sharky33) o příspěvek, tak má akorát kýbl výmluv, že nemá čas i když diskusi pečlivě sleduje již třetím dnem.

Vždyť se to opakuje pořád dokola. Tak čemu se ještě divíš? :-)
06.04.2015 (9:08)  
Jack Jag : Přesně popsáno :)

V této konkrétni situaci to bylo asi neřešitelné, ale mám utkvělý pocit, že ČD považují podobné situace trvale za problémy.

Namísto toho, aby je považovaly za příležitosti.
06.04.2015 (0:38)  
Lidi, dite do háje, oblouk nebo zatáčka, není to jedno. Letadlo má levou a pravou polovinu křídla,a taky se používá levý a pravý křídlo. A u auta používáte víko motorového prostoru nebo prostě kapota či haubna. Kufr je taky zavazadlový prostor. Miluju tyhle odborníky.
05.04.2015 (23:47)  
Hezká satira a upřímné sdělení ostatním o pocitech při jízdě přeplněnou regínou;-). Fascinuje mě a zároveň mě v tom zdejší komentáře utvrzují, že pokud člověk v nějakém podniku dělá na jedné a téže pozici více než 5 - 7 let, tak nemá šanci se dále rozvíjet a v dalším setrvávání na téže pozici degeneruje. Není schopen se na problematiku podívat různými úhly pohledu a vidí to jen podle sebe. Na apríla by se sice článek také hodil, ale tady přece nejde o to někoho napálit. Také mě pobavilo tvrzení, že regína nemá péra, že jsou pouze v autech. Autora komentáře mohu ujistit, že nápravy odpružené musí být kvůli nerovnostem a regína na měchách určitě není, i když bysme si to všichni moc přáli. Jsem moc rád, že se tu takový článek objevil a že se tu neuveřejňují jen články renomovaných odborníků, ale každého, kdo se po dráze pohybuje. V dnešní době si přece žádná společnost nemůže dovolit ignorovat svoje zákazníky. Sice České dráhy mají dosud na většinu tratí monopol, ale tahle tradice víceméně dožívá a situace se mění. Proč se nikdo v Českých drahách nezajímá o to, kde se konají nějaké události, kde je potenciál na přepravu většího množství osob? Proč jen pasivně čekají, až jim někdo zavolá? Není přece složité prolézt na internetu pár stránek, kde se co koná a aktivně upravit řazení vlaků s tím, že jim na zastávkách při cestě udělám reklamu, aby se naplnily. Případně by se dalo uvažovat i o rezervacích na sedadla kvůli pohodlí a zabránění přeplněnosti. Je mi smutno z komentářů, které mě ničím neobohatily a nepřesvědčily o tom, že České dráhy chtějí pro zákazníka dělat maximum. Nicméně účast diváků na této akci byla víceméně spontánní a nikdo předem nevěděl, kdy a kolik lidí bude chtít kam jet, takže v tomto konkrétním případě nikoho neodsuzuju. Autora bych se chtěl jen zeptat, co ho vedlo k tomu ukázat svým dětem v tomto dost drsném počasí něco, co v podstatě představuje pro svět to nejhorší zlo, zlo války, která může vypuknout? Co k tomu vedlo ostatní? Osobně plně schvaluji spojenectví s USA s povinnostmi z toho vyplývajícími, ale snad existují mnohem užitečnější způsoby využití času, než čekání na konvoj v mizerném počasí.
Registrierter Benutzer José 
05.04.2015 (19:54)  
Petr 3: děkuji za článek, určitě má hodnotu z reportážního hlediska. Nenechte se odradit od další tvorby.

Sharky33: Myslím, že Vaše objasnění jak doprava ve skutečnosti funguje by zajímalo více lidí.
05.04.2015 (12:40)  
Vlad - OK, tak si najděte čas, někam si sedněte a sepište to, prosím. Je zbytečné to vysvětlovat jednomu, když tím můžete udělat osvětu i u jiných čtenářů ŽelPage.
Tak tady je problém ten čas, to za prvé a za druhé jak tady čtu debatu tak spousta debatujících má jasno, že si nejde jen tak zavolat a bude vůz. Vy s tím máte problém a tak jestli se chcete na něco zeptat tak mi pošlete otázky a já Vám podle času odpovím.
05.04.2015 (12:11)  
Já teda nevím, ale celé se mi to nezdá jako nějaká tragédie. Z Ruzyně na Masarykovo nádraží to trvá 24 minut. To je jako bych stál v tramvaji z Malostranské na Bílou horu, což je běžné. Jinak s těmi zónami a co mají říkat lidé co jezdí metrem v Londýně, které je věčné narvané a ve špičce stojíte na noze a ještě ne na vlastní ? Chci se zeptat těch chytrých, kde by ČD ty přídavné vlaky vzaly, když není žádná volná kapacita na trati 120 a kdo by to zaplatil ? ČD nejsou charita. Jinak toto se často stává na všech velkých akcích a dá se to očekávat. I koncert Kabátů se neobešel bez narvaných tramvají a autobusů. Dle mého jen trapny pokus si zase plivnout na ČD. Regiojet by určitě dodatečné vozy nasadil. Já jsem spíš zvědavý jak se dopravci ukážou při mistrovství světa v hokeji, kdy mezi Prahou a Ostravou bude jezdit určitě víc lidí.
04.04.2015 (21:59)  
Vlad napsal:A vysvětlíte, jak doprava funguje?
Klidně vám to vysvětlím, ale na to třeba si někam sednout a mít čas.
Registrierter Benutzer MOL  mail  
04.04.2015 (21:37)  
Vít Burian: Bohužel pro společnost to bude v řádu měsíců, o to je to horší...
Nemám zájem zapojovat se do debaty o tom, zda máme mít politiky, kteří budou bojovat za to, aby měl každý člověk v hromadných prostředcích osobní zónu 360cm+...
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 12      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko