..: Bude obnovena železniční trať mezi Chotiměří a Úpořinami? :..

Trať u Chotiměře postižená sesuvem půdy, foto: Helmut Böhme, VLAKY.NET Chotiměř — Jsou tomu už bezmála dva roky od doby, kdy ničivý sesuv půdy poblíž obce Dobkovičky v Ústeckém kraji zcela zavalil několik desítek metrů rozestavěné dálnice D8. Kromě toho však strhl i ve svahu o něco výše položenou železniční trať 097, vedoucí z Lovosic přes Úpořiny do Teplic v Čechách. Provoz na trati tak musel být přerušen a v úseku Lovosice - Chotiměř - Radejčín byla zavedena náhradní autobusová doprava, která zde jezdí doposud. Ve zbytku trati je pak doprava zajišťována klasickými osobními vlaky, vedenými motorovými jednotkami řady 814. Představitelé Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) a hlavně Ústeckého kraje od začátku zdůrazňovali ochotu a vůli poničený úsek železnice obnovit, byť bylo jasné, že se tak stane nejdříve v horizontu několika let a nebude to úplně levná záležitost. O účelnosti takové investice však mnozí pochybovali a nyní obavy o budoucnost tratě přiživilo vyjádření Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), podle kterého se s dráhou při opravách už nepočítá.

Nový konec tratě. Dočasný?, foto: Helmut Böhme, VLAKY.NET „Zástupci Ministerstva dopravy a Ústeckého kraje se dohodli, že železniční trať, která byla poničena sesuvem na D8, obnovena nebude,“ uvedla pro Deník na začátku dubna mluvčí ŘSD Nina Ledvinová. Částečně přitom její tvrzení potvrzuje i ústecký krajský úřad, který už o obnově železnice nemluví zcela jasně: „Pro Ústecký kraj je prioritou dostavba dálnice. Poté dojde na jednání o osudu železniční trati. Stále chceme tuto trať zachovat, nicméně ministru dopravy jsme předložili i několik dalších variant s možnostmi, jak tento cíl naplnit. Čekáme na jeho odpověď,“ uvedl radní pro dopravu Ústeckého kraje Jaroslav Komínek (KSČM). Naopak fakt, že by trať již neměla být obnovena, kategoricky odmítá mluvčí SŽDC Marek Illiaš. Ten pro portál ŽelPage uvedl, že zatím není nic rozhodnuto a probíhají další analýzy možností, jak dále postupovat. Rozhodně však prý nelze říci, že by již bylo rozhodnuto o neobnovení tratě, naopak, dosavadní práce s jejím obnovením počítají.

Zda bude trať opravena a v dotčeném úseku znovu postavena, nebo jestli bude následovat osud tratě z Hostašovic do Nového Jičína, která byla po živelné katastrofě před několika lety nakonec zrušena, tak ukáže až čas.

Zdroje: Správa železniční dopravní cesty, Ústecký kraj, Ministerstvo dopravy, VLAKY.net, denik.cz


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 10.4.2015 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Keprt 
10.04.2015 (12:07)  
JB: jde o to, že ten ukládaný materiál zatížil svah, nikoliv o jeho objem v sesuvu.
registrovaný uživatel JB 
10.04.2015 (12:02)  
Prohlédněte si letecké snímky. Objem ukládané rubaniny je zlomkem toho, co bylo z těch míst odtěženo.
registrovaný uživatel Kubajz 
10.04.2015 (11:47)  
Pokud ja vim tak RSD se vycita to, ze se "rozhodli" stavet dalnici na miste, kde se sesuv ocekaval i bez dalnice. Ale jeste jsem neslysel, ze by nekdo tvrdil, ze dalice k sesuvu jakkoliv prispela. Teda s vyjimkou zde pritomnych expertu.
registrovaný uživatel Dusanh 
10.04.2015 (11:40)  
Za změnu hydrogeologických poměrů ve svahu může do značné míry živelné a neplánované ukládání rubaniny v kamenolomu. Tudíž svalovat sesuv jednoznačně na dálnici je dost odvážné tvrzení...
registrovaný uživatel Keprt 
10.04.2015 (10:03)  
Je někdo schopen říci, o kolik peněz se zvýší náklady na sanaci sesuvu ve verzi s/bez železnice?

Edit: mimochodem, s těmi jasnými soudy o vině ŘSD opatrně. Říkalo se taky cosi o živelném skládkování zeminy? kamení? ve výše umístěném kamenolomu na jeho okraj, právě směrem ke trati/dálnici.
10.04.2015 (9:54)  
Pokud zainteresovaní v rámci železniční dopravní obslužnosti v tomto případě jsou přesvědčeni a mají své názory právně a odborně podloženy, měli by podat trestní oznámení na viníky současného stavu, kteří-jak z článku nepřímo vyplývá, situaci nejen zapříčinili, ale také ignorují. Pokud jim bude dáno za pravdu, bude to ale běh na dlouhou trať.
10.04.2015 (9:30)  
Nejen, že dálniční stavby likvidují železnici nepřímo (trať se pak bez odpovídajících investic stane pomalejší a neatraktivní), ale zde i přímo.

Stavba dálnice byla jednoznačnou příčinou toho sesuvu. Takže by náklady na obnovy trati měly být nedílnou součástí rozpočtu stavby dálnice. A nejlépe zaplacené z mýta uživatelů té dálnice.
10.04.2015 (8:40)  
Ještě před stavbou téhle dálnice jsem si celou oblast důkladně prošel, býval to nádherný kousek země. Dálnice ho nejen zničí, ale připraví ho i tenhle kousek železnice.
Souhlasím s tím, že ŘSD trať zničilo a proto by jí mělo automaticky opravit. Je to jako kdybych stavbou na svém pozemku způsobil zhroucení sousedova domu a pak spolurozhodoval o tom, zda si ho má postavit znovu a za čí peníze.
registrovaný uživatel JB 
10.04.2015 (7:19)  
Škodu způsobilo ŘSD a jeho názor by zde neměl hrát žádnou roli, prostě by ji mělo nahradit.
registrovaný uživatel Gralle 
10.04.2015 (7:09)  
Klasika,radní Ústeckého kraje takticky likvidujou železniční dopravu na lokálkách.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko