..: Bude obnovena železniční trať mezi Chotiměří a Úpořinami? :..

Trať u Chotiměře postižená sesuvem půdy, foto: Helmut Böhme, VLAKY.NET Chotiměř — Jsou tomu už bezmála dva roky od doby, kdy ničivý sesuv půdy poblíž obce Dobkovičky v Ústeckém kraji zcela zavalil několik desítek metrů rozestavěné dálnice D8. Kromě toho však strhl i ve svahu o něco výše položenou železniční trať 097, vedoucí z Lovosic přes Úpořiny do Teplic v Čechách. Provoz na trati tak musel být přerušen a v úseku Lovosice - Chotiměř - Radejčín byla zavedena náhradní autobusová doprava, která zde jezdí doposud. Ve zbytku trati je pak doprava zajišťována klasickými osobními vlaky, vedenými motorovými jednotkami řady 814. Představitelé Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) a hlavně Ústeckého kraje od začátku zdůrazňovali ochotu a vůli poničený úsek železnice obnovit, byť bylo jasné, že se tak stane nejdříve v horizontu několika let a nebude to úplně levná záležitost. O účelnosti takové investice však mnozí pochybovali a nyní obavy o budoucnost tratě přiživilo vyjádření Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), podle kterého se s dráhou při opravách už nepočítá.

Nový konec tratě. Dočasný?, foto: Helmut Böhme, VLAKY.NET „Zástupci Ministerstva dopravy a Ústeckého kraje se dohodli, že železniční trať, která byla poničena sesuvem na D8, obnovena nebude,“ uvedla pro Deník na začátku dubna mluvčí ŘSD Nina Ledvinová. Částečně přitom její tvrzení potvrzuje i ústecký krajský úřad, který už o obnově železnice nemluví zcela jasně: „Pro Ústecký kraj je prioritou dostavba dálnice. Poté dojde na jednání o osudu železniční trati. Stále chceme tuto trať zachovat, nicméně ministru dopravy jsme předložili i několik dalších variant s možnostmi, jak tento cíl naplnit. Čekáme na jeho odpověď,“ uvedl radní pro dopravu Ústeckého kraje Jaroslav Komínek (KSČM). Naopak fakt, že by trať již neměla být obnovena, kategoricky odmítá mluvčí SŽDC Marek Illiaš. Ten pro portál ŽelPage uvedl, že zatím není nic rozhodnuto a probíhají další analýzy možností, jak dále postupovat. Rozhodně však prý nelze říci, že by již bylo rozhodnuto o neobnovení tratě, naopak, dosavadní práce s jejím obnovením počítají.

Zda bude trať opravena a v dotčeném úseku znovu postavena, nebo jestli bude následovat osud tratě z Hostašovic do Nového Jičína, která byla po živelné katastrofě před několika lety nakonec zrušena, tak ukáže až čas.

Zdroje: Správa železniční dopravní cesty, Ústecký kraj, Ministerstvo dopravy, VLAKY.net, denik.cz


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 10.4.2015 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Honza  mail  
10.04.2015 (14:36)  
Za sesuv přece může souhra mnoho faktorů. Vědělo se už v 90. letech, že v této podobě stavět dálnici je blbost, že je to tam nestabilní. Dále zatížení štěrekem z lomu přitížilo svah, dále tam bylo nedořešené a nefunkční odvodnění, svah se podmáčel a odtížení paty stavbou dálnice tomu přispělo, nakonec přišel vydatný déšť a už to jelo.
registrovaný uživatel Keprt 
10.04.2015 (14:05)  
Co si myslí geolog o železnici (ano, naivně), je v tom článku vedlejší, důležité je, co píše geolog o geologii a původu tamních problémů a jejich řešení. Ve vztahu k trati - o nutnosti druhé opěrné zdi, o "vícezdrojovém" původu sesuvu. O osudu železnice pak rozhodnou naši političtí reprezentatni, což je v pořádku - proto si je volíme a platíme. Osobně tu trať mám rád, na turistiku byla super.
registrovaný uživatel JB 
10.04.2015 (13:55)  
Zajímavé. Z lomu stéká přívalová voda; to bylo známo i v době, kdy se rozhodovalo o trase dálnice. O násypech rubaniny řeč není, a o těch jsem právě polemizoval. -- Pán si představuje, že ta trať slouží k dopravě z Lovosic do Teplic. To mluví samo za sebe. -- Dva lidi v motoráčku? Já jsem loni na podzim zažil přecpaný autobus nahoru i dolů.
registrovaný uživatel Keprt 
10.04.2015 (13:29)  
Nu ano. Pokud si myslíte, že se závěry geologů dozvíte. Já myslím, že se je dozvíte přefiltrované přes názory politiků.

Třeba zde
http://zpravy.aktualne.cz/domaci/geolog-problemem-neni-jen-sesuv-ale-dalsi-4-kilometry/r~e2651e8ab74e11e4ab15002590604f2e/ je zajímavý rozhovor s geologem, poskytující odpovědi na leccos, co zde zaznělo.
registrovaný uživatel JB 
10.04.2015 (13:12)  
Nu ano. Pokud si myslíte, že se závěry geologů dozvíte. Já myslím, že se je dozvíte přefiltrované přes názory politiků. Proto se snažím zírat alespoň do toho, co mám k dispozici. Tvrzení, že těžaři sypou násypy na zvodnělý svah, je totiž poměrně silné tvrzení.
registrovaný uživatel Keprt 
10.04.2015 (13:03)  
JB: bohužel nedisponuji leteckými tomografickými snímky, takže nevím, na co tu navážku umístili. Necháme to na těch geolozích :-)
registrovaný uživatel JB 
10.04.2015 (12:50)  
Jistě, taky nejsem geolog. Stejně jako Vy předpokládám, že během činnosti lomu odtěžovali rostlou skálu a podle toho, co na snímcích vidím, násypy umístili na její podloží, což je zase rostlá skála - nikoliv zvodněná zemina. Na okraji lomu násypy nejsou.
registrovaný uživatel Woky 
10.04.2015 (12:45)  
Ale ten lom tam byl dávno před stavbou dálnice, takže je celkem nesmysl to na něj svádět. Tomu ŘSD přeci mělo přizpůsobit plány.
registrovaný uživatel Keprt 
10.04.2015 (12:35)  
JB: nejsem geolog a rozhodně si netroufám posuzovat geologické podmínky na místě před a po podle leteckých snímků, nicméně - během činnosti lomu se odtěžuje rostlá skála, která je "samonosná" a zeminu na svahu nijak nezatěžuje, zatímco když na zeminu na svahu sypu léta další materiál, tak její ujetí výrazně podpořím.
registrovaný uživatel JB 
10.04.2015 (12:13)  
Upřesním: Prohlédněte si letecké snímky před sesuvem. Sotva dojdete k závěru, že zatížení svahu rubaninou se zvýšilo oproti stavu před odtěžením toho, co tam od přírody bylo.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko