..: National Express a Škoda získaly v Německu průlomové zakázky :..

NX_7Ev, foto: Škoda Transportation Norimberk — Český výrobce kolejových vozidel Škoda Transportation uspěl ve výběrovém řízení německého dopravce National Express Rail na dodávku příměstských elektrických jednotek. Zakázka svým rozsahem převyšuje předchozí smlouvu s DB Regio na patrové netrakční soupravy a lokomotivy 109E3. NX Rail bude prvním uživatelem jednotek 7Ev RegioPanter v Německu. Celkem 38 nízkopodlažních pětidílných souprav za zhruba 10 mld. korun má být dodáno do konce roku 2018. Společnost je objednala k zajištění průlomového kontraktu - jako první alternativní dopravce v Německu bude získal větší zakázku na příměstské vlaky S-Bahn, které doposud fungovaly téměř výhradně v režii DB Regio. Bavorský organizátor BEG u National Express Rail objednal provoz 5 linek S-Bahn Nürnberg v období 2018 až 2030. NX Rail spolu s IntEgro v současnosti rovněž připravují provoz regionálních vlaků v Porýní a Porúří. Na jejichž zajištění převezme od DB Regia elektrické jednotky Bombardier Talent 2. Zahájení provozu linek RE7 a RB48 se plánuje na prosinec 2015.

Zdroj: National Express


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru , Josef Petrák Poslat mail autorovi | 3.2.2015 (2:42)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Německo Bavorsko /Bayern


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
03.02.2015 (8:32)  
Škodovka dobývá Bavorsko :-) Já kouknul pro zajímavost na cenu Talentů 2: Poslední vlaky pro S-Bahn Mitteldeutschland stály v přepočtu přes jeden milion € za článek. (15x4 plus 36x3, investice přes 200 mil. €). Takže i když to převalíme přes současný nevýhodný kurs 27,5 Kč za €, tak je Talent o hodně levnější, počítáme-li touto metodikou (ve skutečnosti to tak snadné asi nebude). Škodovka si asi řekla dost za vývoj elektrické výzbroje pro 15 kV; pro tu se Panter (pokud si to dobře pamatuji) původně neuvažoval, stejně jako se v počátcích neplánovala pětidílná verze. A ejhle - oboje je najednou tady a dokonce hned osmatřicetkrát :-) Zajímavé na tom je, že NX do Talentů nešel i v tomto případě, když už si je jednou objednal pro obsluhu zmiňovaných linek v Porúří (první vlaky dodány koncem loňského listopadu).

Každopádně gratulace - aspoň bude nějaká změna, když jsou už skoro všude Talenty :-) Hlavně aby Panteři jezdili bez problémů. A evidentně se chystá rozšíření sítě - současná má pouze čtyři linky, v článku je jich zmíněno pět.
registrovaný uživatel Kakov 
03.02.2015 (8:19)  
neříkej hop, dokud nepřeskočíš.....

už se jednotky pro DB Regio začaly aspoň vyrábět? v květnu ještě nebyl ani šroubek....
03.02.2015 (8:07)  
Cena v přepočtu cca 52,5 mil. Kč za jeden článek jednotky... Nevíte, jak je to s cenou pro ČD pro porovnání?
Stejnosměrná třívozovka údajně stála 144 milionů Kč, tedy průměrných 48 milionů Kč za vůz. Ale je otázka, nakolik je to porovnatelné...


Dle málo rozdílné ceny soudím, že bude rozdíl pouze v trakčním transformátoru a nějakých malých úpravách.
03.02.2015 (7:59)  
Tak to gratulujeme! :-)

Ad Bóřa:
Cena v přepočtu cca 52,5 mil. Kč za jeden článek jednotky... Nevíte, jak je to s cenou pro ČD pro porovnání?
Stejnosměrná třívozovka údajně stála 144 milionů Kč, tedy průměrných 48 milionů Kč za vůz. Ale je otázka, nakolik je to porovnatelné...
registrovaný uživatel Bóřa 
03.02.2015 (6:53)  
Tak Škoda to s expanzí na západ myslí vážně. Pokud ty dvě zakázky klapnou, udělá si vynikající reference, což ji nejspíš zařadí mezi elitu výrobců. Pokud ne, utrhne si pořádnou ostudu. Schade musí počítat s tím, že se s ní v Německu nikdo mazlit nebude jako ČD, které jí odpouštějí smluvní pokuty a velkoryse přehlížejí léta prodlení s dodávkami. Cena v přepočtu cca 52,5 mil. Kč za jeden článek jednotky... Nevíte, jak je to s cenou pro ČD pro porovnání?
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko