..: První české letiště napojené na železnici je Ostrava-Mošnov :..

B737-86N, Travel Service, OK-TVD, Ostrava-Mošnov (OSR), foto: Josef Petrák Mošnov — Mošnovské Letiště Leoše Janáčka Ostrava v aktuálním letovém řádu obsluhují pouze tři dopravci - ČSA do Prahy, Travel Service do Paříže a Ryanair do Londýna. Přesto je prvním v republice, které se dočkalo osobního železničního spojení. Po potřebných testech elektrifikované trati Studénka - Mošnov, Ostrava Airport byl 13. dubna slavnostně spuštěn provoz osobních vlaků linky S2 z Mostů u Jablunkova a Bohumína do Mošnova. Úvodní provoz zajistí kapacitní jednotky CityElefant, ale dopravce České dráhy už objednal menší jednotky RegioPanter, které si nechávají 90 miliony korun spolufinancovat eurofondy prostřednictvím programu ROP Moravskoslezsko. Jízdní řád S2 poskytuje přípoj i na ranní let ČSA v 5.30 do Prahy a Düsseldorfu, večer pak mají cestující 23 minut na přestup od posledního příletu v 11 hodin večer. Deset párů vlaků je zavedeno v dvouhodinovém intervalu. Mnohem horší je ale napojení na dálkové spoje, a to navzdory zavedení vlaků mimořádnou změnou jízdního řádu. Kromě letiště poslouží vlaky také pracujícím v nedaleké průmyslové zóně Mošnov.

Zdroj: České dráhy, Správa železniční dopravní cesty


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 14.4.2015 (6:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Stavby a projekty Jízdní řád

Ďalšie z regiónu ČR Moravskoslezský


  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   
14.04.2015 (20:28)  
Jen pár poznámek:
1) Mošnov sice z hlediska počtu letů má k Ruzyni hodně daleko, ale využívaný je. V létě - v období dovolených poměrně slušně.
2) Ta nová trať má 2,9 km. Prostě se využilo toho, že kousek od letiště trať vedla, takže se udělala "přípojka" + rekonstrukce a elektrifikace toho kousku ke Studénce. A podle mě to smysl mělo. Jiné by bylo, kdyby kolem trať nevedla a budovala se trať nová, přímo z Ostravy. Pak by to byl investiční nesmysl, protože Mošnov opravdu není Ruzyně.
3) K Mošnovu vedly koleje už dřív, když byl využíván hlavně vojensky. Trať byla napojena z druhé strany stanice Studénky a vedla mezi rybníky Kačák a Kotvice.
registrovaný užívateľ thingie  mail  
14.04.2015 (20:02)  
Navíc ostravské letiště by pravděpodobně mělo sázet asi spíš na lowcosty než byznys, takže se dá předpokládat, že i kdyby se tam nakrásně jednou lítalo, ty lidi spíš nebudou než budou chtít platit relativně drahý taxík.
registrovaný užívateľ thingie  mail  
14.04.2015 (19:59)  
No vlak nemusí možná čekat, když ten poslední přílet bude zpožděný hodinu nebo dvě, to už by snad tuším i měla kompenzovat letecká společnost. Ale když bude zpožděný jen třeba 15 minut, co se stane? V Praze to je a bude, i v případě, že teoreticky vznikne ta nová trať, jedno, letiště má noční linku, která jistě jeden dva zpožděné lety pobere. Ale ostravské letiště ji nemá, jakmile pojede poslední vlak, tak je s veřejnou dopravou konec. Jasně, cestující si holt objedná taxík, co mu zbyde. Ale deset dvacet minut zpoždění u letadla žádná extrémní výjimka přece není.
editor alebo admin ŽP Chary  mail  
14.04.2015 (19:13)  
Ad kapacita, co kufry? Jezdím 119 z/do divoký Šárky a stačí pár velkokufrů a je vymalováno. Kapacitní ešus, ještě tak se sklápěcíma sedačkama, ale zrovna tohle nehrozí, co?
registrovaný užívateľ Benpat 
14.04.2015 (18:35)  
Jen pro informaci, Os 3343 čeká na letadlo max. 20 minut.
registrovaný užívateľ Ross  mail  
14.04.2015 (17:51)  
Mě zase mrzí, že to otevření tratě nebyla zas taká paráda. Mohla tam přijet parní lokomotiva nebo stará elektrická souprava.
14.04.2015 (17:37)  
No, přál bych si, abych se mýlil, ale obávám se, že toto je investice opravdu zcela mimo realitu...
Nevím, zda má větší naděje na rozvoj do budoucna průmyslová zóna, ale letiště..to je opravdu sázka na 13tku...
14.04.2015 (17:01)  
Matouš Vinš:
No potenciál má Ostravské letiště skutečně obrovský, protože v jeho okolí žijí řádově milióny obyvatel. Bohužel vedení kraje, letiště i ČSA jsou zřejmě oproti Polákům absolutně neschopní, protože ani po letech nejsou schopni rozlétat z Ostravy pravidelné linky.
- letenky jsou doslova příšerně drahé a to i pro business cestující. Není vyjímkou, že letenka Ostrava - Dusseldorf stojí 30 000,-. To je v dnešní době až na pár vyjímek opravdu mimo realitu. O létání běžných cestujících s mezipřistáním v Praze nemá smysl vzhledem k cenám ani uvažovat.
- spojení s Prahou je často uprostřed dne, takže nejde realizovat jednodenní služební cestu
- když už něco náhodou letí, tak to není každý den a v nevhodné časy
- Když už ČSA letí, tak je to často ATRxx, což zase jenom prodlužuje lety

Takže dokud zodpovědní pánové nebudou schopni letiště rozlétat, bude ten vlak opravdu k h..., protože každý soudný člověk zajede do Katovic, Krakova, nebo Vídně.
14.04.2015 (15:46)  
thingie: Počká na přílety v Praze AE? Nebo svého času Excelsior na Wilsonu?

Stejně tak budou lidi odkázaní na auta v případě nedělního QS z CDG v 1:15 v noci. Ale systémově to fungovat bude.
14.04.2015 (14:52)  
Keprt: kdo říká, že hub musí být nutně pro přestupy letadlo/letadlo? U Ostravy je právě potenciál v napojení okolních měst železnicí/autem a přestupy na vnitroevropské lety. Hub se dá volně přeložit jako centrum, střed, nebo také (dopravní) uzel. Takže si hned nemusíš představovat hub typu Dubaj.

Ad. Asie - vím, že Ostrava rozhodně nikdy nebude mít stejný provoz jako Bangkok. Ale rozhodně není pravda, že v Asii nejsou jiné možnosti přepravy. Třeba na trase Chiang-Mai (zhruba velikost Ostravska) - Bangkok (který je 700 km daleko) je o dost lepší spojení po zemi, než například mezi Ostravou a Mnichovem. Přesto tam něco lítá každou chvilku a turisti jsou z toho max. 20%. S postupující (hlavně psychologickou a ekonomickou) integrací EU bude myslím hlavně v oblastech bez VRT podobných letů hodně přibývat.
  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko