..: První české letiště napojené na železnici je Ostrava-Mošnov :..

B737-86N, Travel Service, OK-TVD, Ostrava-Mošnov (OSR), foto: Josef Petrák Mošnov — Mošnovské Letiště Leoše Janáčka Ostrava v aktuálním letovém řádu obsluhují pouze tři dopravci - ČSA do Prahy, Travel Service do Paříže a Ryanair do Londýna. Přesto je prvním v republice, které se dočkalo osobního železničního spojení. Po potřebných testech elektrifikované trati Studénka - Mošnov, Ostrava Airport byl 13. dubna slavnostně spuštěn provoz osobních vlaků linky S2 z Mostů u Jablunkova a Bohumína do Mošnova. Úvodní provoz zajistí kapacitní jednotky CityElefant, ale dopravce České dráhy už objednal menší jednotky RegioPanter, které si nechávají 90 miliony korun spolufinancovat eurofondy prostřednictvím programu ROP Moravskoslezsko. Jízdní řád S2 poskytuje přípoj i na ranní let ČSA v 5.30 do Prahy a Düsseldorfu, večer pak mají cestující 23 minut na přestup od posledního příletu v 11 hodin večer. Deset párů vlaků je zavedeno v dvouhodinovém intervalu. Mnohem horší je ale napojení na dálkové spoje, a to navzdory zavedení vlaků mimořádnou změnou jízdního řádu. Kromě letiště poslouží vlaky také pracujícím v nedaleké průmyslové zóně Mošnov.

Zdroj: České dráhy, Správa železniční dopravní cesty


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 14.4.2015 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty Jízdní řád

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5 6 ... 11      Zpráv na stránku:   
16.04.2015 (8:12)  
BS: S Vaším původním příspěvkem se dá do jisté míry souhlasit. Ale už si rozhodně nemyslím, že by češi nechtěli létat, nechtěli by jezdit za prací, tohle se za posledních pár let hodně zlepšilo. To ostatní je bohužel suchý fakt, ČSA komerčně totálně zaspalo, letiště Mošnov ale pochopitelně taky. A rozhodně si nemyslím, že by to ten vlak spasil. Nicméně teď tam jsou ideální podmínky, jak s tím začít něco dělat (bohužel je možná pozdě). Ale uvědomte si, že spádová oblast Mošnova není jenom Ostravsko, resp. moravskoslezský kraj, je to i Slovensko a to Žilina. Poloha Mošnova není taky úplně nejhorší. Ale ČSA to rozhodně nespasí. Ryanair by mohl být řešením (ale musely by to být přímé lety), Wizzair by mohl být řešením a TravelService koneckonců taky. Ale musí existovat rozumná nabídka a rozumný marketing okolo. Ten vlak potřebuje v tuhle chvíli hlavně upravit přípoje a jízdní řád.
16.04.2015 (8:02)  
Bohumil Stejskal: ale já přece vůbec netvrdím, že rozlítání letiště ta dráha nějak výzmnamně pomůže. Já jenom tvrdím, že nedostatek cestujících z Ostravy je způsoben něčím jiným, než nedostatkem potenciálních cestujících, popř. tím, že by češi nelétali, protože podle vás všichni "sedí doma na dávkach". A jako jeden z důvodů mimo jiné uvádím nekvalitní spojení s Prahou spolu s naprosto šílenou cenovou politikou ČSA.
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
16.04.2015 (8:02)  
Jiří Kocurek: Když od toho odečtete okres Opava (177 tis)...
Prosím, prosím, my z Opavy si taky rádi občas někam zaletíme. (Zatím využíváme Wroclaw, Katovice a Vídeň - mají lepší nabídku letů, než Ostrava.)
16.04.2015 (7:31)  
To nemá cenu, já to vzdávám. Letiště je potřeba "rozlítat" stavbou nesmyslně předimenzované železnice, protože na to dopravci berou ohled. Všichni znají někoho, kdo by z Mošnova lítal, a proto se jich sejde pár set denně a letadlo do Londýna se naplní stěží třikrát týdně, ale to se teď s vlaky psychologicky změní. Sice tu nic nelítá, ale je tu přece ten potenciál, jsme pevní ve víře a běda, kdyby to někdo chtěl rozvracet nepohodlnými čísly.
16.04.2015 (0:26)  
Josef Petrák: Celý Moravskoslezský kraj má 1,2 milionu. Když od toho odečtete okres Opava (177 tis) a Bruntál (96 tisíc) dostanete necelý milion.
15.04.2015 (22:49)  
rail_man: Kolik může mít ostravská aglomerace? 0,5 milionu? Takový Hannover má 500k obyvatel, letiště jen mírně větší než Mošnov a vlaky tam jezdí co 15 minut. A ano, není z letiště plný. Využívají ho i cestující z nácestných stanic. Ale jasně, je to Německo.

Pořád si ale říkám, že s Ostravou je něco špatně a není to nedostatek POTENCIÁLNÍCH cestujících.
15.04.2015 (22:42)  
Bohumil Stejskal: V ČR je míra nezaměstnanosti 7,2%, takže všichni asi sedět na dávkách nebudou.
Ano, soudím podle zkušenosti své, svých známých a kolegů, což dá dohromady nějaký reprezentativní vzorek. Ale já se nebavím o tom, jestli se z toho či onoho letiště vyplatí nějaká linka. Já mluvím o tom, že kdyby zde byla kvalitní nabídka, tak by se i ten Mošnov dal rozlítat. v okruhu 100 km od Mošnova žijí řádově milióny obyvatel, takže potenciál tady určitě je.
15.04.2015 (22:19)  
rail-man: Prosím kvantifikujte (uveďte hodnotu, číslo), co to znamená "v hojné míře" (denně, ročně, jak je libo). Uvědomte si, že tady nemluvíme v jednotkách, ale o stovkách cestujících na konkrétní lince denně.
15.04.2015 (22:06)  
Bohumil Stejskal: no nevím, jestli je primární problém, to, že by češi neradi létali. Nehledě na to, že k nám zároveň létají manageří zahraničních firem, kteří u nás mají své závody. Problém je především v kvalitě spojů. Proč by jinak češi užívali v tak hojné míře Vídeň, Katovice, Drážďany, Norimberk, nebo Mnichov?
15.04.2015 (21:45)  
BS: asi musíte vzít taky v potaz životní úroveň v Polsku, která je zejména na venkově a na východě dost tragická. Podobně i Slováků je v UK relativně více než Čechů.

Krakov nevím, zda můžete vůbec s Mošnovem srovnávat, je to nejhezčí město, které v Polsku zbylo, a k tomu jsou blízko Tatry, takže tam bude i celkem silný incoming.
  1 2 3 4 5 6 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko