..: První české letiště napojené na železnici je Ostrava-Mošnov :..

B737-86N, Travel Service, OK-TVD, Ostrava-Mošnov (OSR), foto: Josef Petrák Mošnov — Mošnovské Letiště Leoše Janáčka Ostrava v aktuálním letovém řádu obsluhují pouze tři dopravci - ČSA do Prahy, Travel Service do Paříže a Ryanair do Londýna. Přesto je prvním v republice, které se dočkalo osobního železničního spojení. Po potřebných testech elektrifikované trati Studénka - Mošnov, Ostrava Airport byl 13. dubna slavnostně spuštěn provoz osobních vlaků linky S2 z Mostů u Jablunkova a Bohumína do Mošnova. Úvodní provoz zajistí kapacitní jednotky CityElefant, ale dopravce České dráhy už objednal menší jednotky RegioPanter, které si nechávají 90 miliony korun spolufinancovat eurofondy prostřednictvím programu ROP Moravskoslezsko. Jízdní řád S2 poskytuje přípoj i na ranní let ČSA v 5.30 do Prahy a Düsseldorfu, večer pak mají cestující 23 minut na přestup od posledního příletu v 11 hodin večer. Deset párů vlaků je zavedeno v dvouhodinovém intervalu. Mnohem horší je ale napojení na dálkové spoje, a to navzdory zavedení vlaků mimořádnou změnou jízdního řádu. Kromě letiště poslouží vlaky také pracujícím v nedaleké průmyslové zóně Mošnov.

Zdroj: České dráhy, Správa železniční dopravní cesty


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 14.4.2015 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty Jízdní řád

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   
16.04.2015 (17:13)  
Josef Petrák: sorry, ale srovnáváte nesrovnatelné. Hannover je světová metropole veletrhů č. 1, kde se koná nějaká velká veletržní akce globálního charakteru prakticky co měsíc. To Ostrava nemá a nikdy mít nebude.
registrovaný uživatel paolo 
16.04.2015 (16:31)  
Železnice na letiště a průmyslovou zónu do Mošnova je věc velice dobrá. Otazníky jsou snad jenom nad její cenou a dobou vzniku. Zdá se mi, že vznikla o 15 let později, než měla. Letiště Katowice bezpečně pokrývá potřeby obyvatel MS kraje, to je koneckonců vidět na letištních parkovištích, kolik je tam aut s českou SPZ. Navíc po loňském dokončení dálnice A1 až na letiště se tam dá bezpečně z centra Ostravy dostat za hodinu, do Mošnova vlakem za 30 minut. Takže rozdíl celkem nepatrný v porovnání s komfortem, který KTW nabízí oproti OSR. Škoda, protože v roce 2000 byl Mošnov snad i silnější, než Pyrzowice. Ale neodborný přístup tehdejšího vedení letiště i kraje způsobil současný stav. A bohužel si myslím, že je to stav nevratný, takže osobní vlak do odletové haly může být zajímavý pro cestující Travel Servisem na dovolenou, ale pokud má být tato železnice ku prospěchu, pak snad ta průmyslová zóna...
16.04.2015 (14:25)  
Když budu chtít něco vyřídit v Ostravě, tak přece nepoletím do řiti 30 km od ní (abych tam čekal skoro dvě hodiny na vlak). Nepřisuzujte tomu letišti vlastnosti, které nikdy nemůže mít.
16.04.2015 (13:36)  
Tomáš R.: dobře, zkuste to opačným směrem, potřebujete na jeden den něco v Ostravě vyřídit. Zkuste to zároveň taky, aby to nestálo majlant...
16.04.2015 (10:42)  
Let, na nějž navazují přípoje v Praze, přeci existuje, 5,30 z Mošnova, 6,15 v Praze. Od toho se dá stihnout přípoj prakticky kamkoli.
registrovaný uživatel rpet  mail  
16.04.2015 (10:34)  
@ rail-man:

Je mi divný, že nechápeš, že spádová oblast 1 milion obyvatel se automaticky nerovná jeden milion cestujících, kteří budou využívat leteckou dopravu z OSR. a znovu podotknu: kdyby OSR a spádová oblast měla potenciál na denní frekvenci kamkoliv, už by to tam dávno bylo - koleje, nekoleje.

ale protože jsme na želpage, tak se tedy nechám přesvědčit, že ano - díky kolejím na OSR se v brzku určitě dočkáme denní frekvence na Londýn, Frankfurt a Hong Kong, protože od teď začnou na letiště v Ostravě proudit tisíce letů chtivých cestujících denně, kteří o možnostech létat z OSR dodnes netušili.
16.04.2015 (10:34)  
Přikláním se k názoru, že jde o nevhodnou investici. Mošnovské letiště sice leží ve velmi lidnaté oblasti (Hornoslezská metropolitní oblast patří s cca. 4 miliony obyvatel k jednomu z nejlidnatějších center střední Evropy), ale jeho poloha v rámci této oblasti je okrajová, takže libovolné letiště v Polské části tohoto území splní nároky cestujících i leteckých společností na dobrou dosažitelnost letiště lépe. Když k tomu přičteme ekonomické a sociální problémy související s útlumem těžkého průmyslu a hornictví (do nedávna dominantní složky tamní ekonomiky), absenci masivnějšího turistického ruchu i neexistenci významných velikých institucí v regionu, tak je zřejmé, že jedno mezinárodní letiště je pro tuto oblast naprosto dostačující. A Mošnov tuto roli hrát nebude, protože pro to není vhodně situován a propásl i možnost se jím stát alespoň z důvodů historických. Potenciál pro masivnější rozvoj tohoto letiště ani železničního spojení na něj tedy osobně, na rozdíl od ostatních diskutujících, nevidím. Mnohem lepší strategií rozvoje pro Ostravsko by bylo si tuto realitu přiznat a věnovat se spíše rozvoji pozemního spojení s blízkými centry jako je Krakov, Katovice, Brno nebo i ta Praha.
16.04.2015 (9:12)  
Každopádně je dobře, že se to stihlo před MS v hokeji. Až bude, tak si letiště i železnice vyzkouší třeba nějaký ten zvýšený provoz.
16.04.2015 (9:02)  
Tomáš R. Pokud budou podmínky stejné jako dnes, tak opravdu žádný velký nárust nepřijde. Dovolím si ale tvrdit, že pokud se cestující dostanou za rozumné ceny v rozumné časy na návazné lety do Prahy, tak se spolu se zavedením linek do několika klíčových destinací může počet cestujících výrazně zvýšit. Ano, Mošnov vždycky bude regionální letiště, ale může se z něho stat na rozdíl ode dneška funkční regionální letiště.
16.04.2015 (8:28)  
Dnes přistanou v Mošnově celá 3 letadla a kdyby byla úplně plná, přivezou cca 300 lidí. Od letiště do centra Ostravy jede také autobus s jízdní dobou stejnou, jako má vlak.
Kromě toho, že to líp vypadá, je to moderní a stálo to půl miliardy, si opravdu nedovedu představit, v čem vlak tomuhle provinčnímu letišťátku bez šance na to, že kdy bude něčím jiným, pomůže.
Úvahy o tom, že "potenciál tady je" a že to kazí nějaké ČSA svou špatnou politikou, jsou zcestné. Kolik s velkou slávou spuštěných pokusů o zavedení dotovaného spojení velmi rychle v tichosti zkrachovalo? Jsem ochoten se vsadit, že za 10 let bude z Mošnova lítat plus mínus tolik lidí, jako dnes.
A to říkám jako ultrašotouš, který by vlakem nejraději jezdil i do sámošky pro rohlíky.
  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko