..: První české letiště napojené na železnici je Ostrava-Mošnov :..

B737-86N, Travel Service, OK-TVD, Ostrava-Mošnov (OSR), foto: Josef Petrák Mošnov — Mošnovské Letiště Leoše Janáčka Ostrava v aktuálním letovém řádu obsluhují pouze tři dopravci - ČSA do Prahy, Travel Service do Paříže a Ryanair do Londýna. Přesto je prvním v republice, které se dočkalo osobního železničního spojení. Po potřebných testech elektrifikované trati Studénka - Mošnov, Ostrava Airport byl 13. dubna slavnostně spuštěn provoz osobních vlaků linky S2 z Mostů u Jablunkova a Bohumína do Mošnova. Úvodní provoz zajistí kapacitní jednotky CityElefant, ale dopravce České dráhy už objednal menší jednotky RegioPanter, které si nechávají 90 miliony korun spolufinancovat eurofondy prostřednictvím programu ROP Moravskoslezsko. Jízdní řád S2 poskytuje přípoj i na ranní let ČSA v 5.30 do Prahy a Düsseldorfu, večer pak mají cestující 23 minut na přestup od posledního příletu v 11 hodin večer. Deset párů vlaků je zavedeno v dvouhodinovém intervalu. Mnohem horší je ale napojení na dálkové spoje, a to navzdory zavedení vlaků mimořádnou změnou jízdního řádu. Kromě letiště poslouží vlaky také pracujícím v nedaleké průmyslové zóně Mošnov.

Zdroj: České dráhy, Správa železniční dopravní cesty


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 14.4.2015 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty Jízdní řád

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   
14.04.2015 (10:43)  
Proč omezený? A abychom něco stavěli, jen abychom dostali dotaci? To přece není kritérium... Kritérium by mělo být, zda je stavba potřeba či nikoli, či není prospěšné investovat jinde, kde nás to "pálí". Čas ukáže, jak bude nádraží na letišti využité.
Mudrovat tady můžeme do aleluja :-)
14.04.2015 (10:35)  
thingie: V první chvíli jsem se nad tím číslem zarazil. Na druhou stranu, v Praze stíhám pravidelně být do 15 minut od přístání s kufrem na štaflu MHD. Na mnohem menším Mošnově to musí jít taky. :)

Mile mě překvapil ten vlak na ranní ČSA. Už jsem měl rozepsanou větu, že reálný letový řád kraj ignoroval a ono ne.

Ke zbytku komentáře - trochu dost mimo. Praha je slušně napojená na všechny evropské huby a aerolinky si své létové řády skládají tak, ať vás dostanou na své dálkové "rozlety". A když už nic, kolik že to vlakem trvá do Mnichova? A kolik letadlem?

Dale Cooper - Ten pohled je děsně omezený. Ano, zdroje byly a buď je investujeme, nebo je nedostaneme (OPD). Problém vejce a slepice - co bude dřív, více letů, nebo rozumná dostupnost letiště?
14.04.2015 (10:30)  
Máme letiště, které je spíše nevyužité. Tak tam postavíme koleje a uvidíme, co to udělá. Je mnoho míst, kde by tato investice byla prospěšnější.
Analogií je postavení silnice za miliardu končící v poli doufajíc, že to přiláká investory a ti tam něco postaví a oživí lokalitu...
registrovaný uživatel thingie  mail  
14.04.2015 (10:25)  
No ona ani nabidka letu v Praze neni kdovijak vycerpavajici, stejne skoncite cekat 5 hodin na nejakem jinem letisti pri cekani na prestup. A kam snadno letet muzete, tak tam nezridka muzete jeste snaz, jen pomaleji, jet tim vlakem...

Kazdopadne 23 minut od priletu posledniho letadla do odjezdu posledniho vlaku... optimismus s jakym postavili tu trat se jich koukam drzi i pri tvorbe jizdniho radu :) Pocka ten vlak?
14.04.2015 (10:21)  
Moravskoslezský kraj dává najevo jednoznačný zájem o cestující z letiště. Zlepšuje se mu tak vyjednávací pozice při lákání leteckých společností. Jednoznačně +
14.04.2015 (10:05)  
Dale Cooper: Vidím to přesně opačně. Ta stavba je dimenzovaná přesně na potřeby, teď záleží, jak se postaví na nohy samotné letiště.

Z osobní zkušenosti vidím v Ostravě dost firem, které by ocenily nemuset lidi posílat na letiště do Vídně, Krakova, Katovic či Prahy.
14.04.2015 (9:27)  
Osobní železniční dopravu mělo i Kunovické letiště. Jezdila po místní vlečce a byla určena pro zaměstnance. Jestli byla možná přeprava nezaměstnanců, bohužel nevím.

http://www.kzmslovacko.cz/index.php/databaze-modulu/110-uncategorised/264-zavodova-zeleznicni-doprava-v-n-p-let-kunovice
14.04.2015 (8:43)  
Spolu s mostem v Kolíně další zbytečná stavba... Je vidět, že zdroje jsou; jen to jejich využití je takové diskutabilní.
14.04.2015 (7:46)  
Myslim že jsem někde četl že už odzačátku toje vlečka. A byla tam jen neveřejná doprava osob tj závodní jinak nic.
14.04.2015 (7:04)  
Mohl by mi někdo osvětlit, jak to bylo s osobní dopravou k čáslavskému letišti? Zavedla se někdy, nebo se jen udělala trať a tím to končilo?
  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko