Mošnov — Mošnovské Letiště Leoše Janáčka Ostrava v aktuálním letovém řádu obsluhují pouze tři dopravci - ČSA do Prahy, Travel Service do Paříže a Ryanair do Londýna. Přesto je prvním v republice, které se dočkalo osobního železničního spojení. Po potřebných testech elektrifikované trati Studénka - Mošnov, Ostrava Airport byl 13. dubna slavnostně spuštěn provoz osobních vlaků linky S2 z Mostů u Jablunkova a Bohumína do Mošnova. Úvodní provoz zajistí kapacitní jednotky CityElefant, ale dopravce České dráhy už objednal menší jednotky RegioPanter, které si nechávají 90 miliony korun spolufinancovat eurofondy prostřednictvím programu ROP Moravskoslezsko. Jízdní řád S2 poskytuje přípoj i na ranní let ČSA v 5.30 do Prahy a Düsseldorfu, večer pak mají cestující 23 minut na přestup od posledního příletu v 11 hodin večer. Deset párů vlaků je zavedeno v dvouhodinovém intervalu. Mnohem horší je ale napojení na dálkové spoje, a to navzdory zavedení vlaků mimořádnou změnou jízdního řádu. Kromě letiště poslouží vlaky také pracujícím v nedaleké průmyslové zóně Mošnov.
Zdroj: České dráhy, Správa železniční dopravní cesty
Já tomu rozumím, jste šotouši, takže vyhazování peněz v případě železnice musíte obhajovat, ale buďte soudní. Vždyť jak dlouho by trvalo rozdat miliardu korun, co do toho zahučela, po pětistovkách sockám jako váš kamarád?
Jako jediný významnější přínos vidím hozenou rukavici vedení Prahy a Středočeského kraje - "když to mají Ostraváci, my musíme mít vlak na letiště taky" :-).
Jinak v roce 2007 jsem obhájil diplomku na téma provozního konceptu Praha - letiště Ruzyně /-Kladno.
http://takt.fd.cvut.cz/2014/prace.php#p1
Dnes mám k tomu dvě aktualizace:
1) Vzhledem k novému metru A přehodnotit zastavování v souběhu s ním. To je ale na delší diskusi.
2) S rychlou vrstvou od Kladna projíždět Hostivici
do Prahy samozřejmě stačí ATR, ale dal je potřeba neco rychlejšího z úzkým trupem, co třeba http://en.wikipedia.org/wiki/Bombardier_CRJ700_series
"Navíc je ztama dobré spojení do Prahy, Brna, Olomouce a dalších míst
To je opravdu kulervoucí představa, že někdo poletí vědomě z Londýna, Paříže nebo Prahy (!!!) do "Ostravy" a odsud pojede vlakem do Prahy nebo Brna..."
Tady bych si dovolil nesouhlasit. Pokud bude rozdíl v ceně letenky třeba 500 a více korun (což se klidně může stát) tak se najde dost lidí, co kvůli tomu pojedou přes půl republiky, klidně i z té Prahy. Pár takových znám a přesně tohle udělal před časem jeden můj kamarád.
To je opravdu kulervoucí představa, že někdo poletí vědomě z Londýna, Paříže nebo Prahy (!!!) do "Ostravy" a odsud pojede vlakem do Prahy nebo Brna...
Na druhou stranu jsem ale dalek nějakému orgasmu, že někde postavili tři kilometry kolejí a nad zbytkem natáhli dráty.
Čas ukáže, jestli to k něčemu bude nebo ne. Je brzo soudit, lhostejno v jakém smyslu.
Aby to nedopadlo tak, že se spoje budou v tichosti ubírat a za chvíli tam nejezdily tři páry regionovy a o víkendu čtyři.
Rozhazovat cizí peníze, nic jiného neumí levičáci líp.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.