Mošnov — Mošnovské Letiště Leoše Janáčka Ostrava v aktuálním letovém řádu obsluhují pouze tři dopravci - ČSA do Prahy, Travel Service do Paříže a Ryanair do Londýna. Přesto je prvním v republice, které se dočkalo osobního železničního spojení. Po potřebných testech elektrifikované trati Studénka - Mošnov, Ostrava Airport byl 13. dubna slavnostně spuštěn provoz osobních vlaků linky S2 z Mostů u Jablunkova a Bohumína do Mošnova. Úvodní provoz zajistí kapacitní jednotky CityElefant, ale dopravce České dráhy už objednal menší jednotky RegioPanter, které si nechávají 90 miliony korun spolufinancovat eurofondy prostřednictvím programu ROP Moravskoslezsko. Jízdní řád S2 poskytuje přípoj i na ranní let ČSA v 5.30 do Prahy a Düsseldorfu, večer pak mají cestující 23 minut na přestup od posledního příletu v 11 hodin večer. Deset párů vlaků je zavedeno v dvouhodinovém intervalu. Mnohem horší je ale napojení na dálkové spoje, a to navzdory zavedení vlaků mimořádnou změnou jízdního řádu. Kromě letiště poslouží vlaky také pracujícím v nedaleké průmyslové zóně Mošnov.
Zdroj: České dráhy, Správa železniční dopravní cesty
Je mi divný, že nechápeš, že spádová oblast 1 milion obyvatel se automaticky nerovná jeden milion cestujících, kteří budou využívat leteckou dopravu z OSR. a znovu podotknu: kdyby OSR a spádová oblast měla potenciál na denní frekvenci kamkoliv, už by to tam dávno bylo - koleje, nekoleje.
ale protože jsme na želpage, tak se tedy nechám přesvědčit, že ano - díky kolejím na OSR se v brzku určitě dočkáme denní frekvence na Londýn, Frankfurt a Hong Kong, protože od teď začnou na letiště v Ostravě proudit tisíce letů chtivých cestujících denně, kteří o možnostech létat z OSR dodnes netušili.
Kromě toho, že to líp vypadá, je to moderní a stálo to půl miliardy, si opravdu nedovedu představit, v čem vlak tomuhle provinčnímu letišťátku bez šance na to, že kdy bude něčím jiným, pomůže.
Úvahy o tom, že "potenciál tady je" a že to kazí nějaké ČSA svou špatnou politikou, jsou zcestné. Kolik s velkou slávou spuštěných pokusů o zavedení dotovaného spojení velmi rychle v tichosti zkrachovalo? Jsem ochoten se vsadit, že za 10 let bude z Mošnova lítat plus mínus tolik lidí, jako dnes.
A to říkám jako ultrašotouš, který by vlakem nejraději jezdil i do sámošky pro rohlíky.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.