Vídeň — Elektrické lokomotivy pro nákladní vlaky Rakouských spolkových drah zastaraly a potřebují nahradit. ÖBB dnes, 17. ledna 2017, vybraly společnost Siemens pro jako vítěze rámcové dohody na pořízení až 200 nových elektrických lokomotiv. Celková výše kontraktu by přesahovala podle odhadů z roku 2015 půl miliardy eur (570 mil. eur / 15,3 mld. korun). Detaily nejsou podle agentury APA zatím známé. Aktuálně běží odvolací lhůta. Dodavatelem bude rakouská pobočka Siemens AG Austria, kdy se opakuje situace z rámcových smlouv na lokomotivy Taurus, netrakční soupravy Viaggio Comfort či jednotky CityJet, kdy konečná montáž také probíhala v rakouských podnicích.
Zdroj: DiePresse.com
...ten MS+LM je už jen desirable...
No, to už zní reálněji... ;-)
Jinak koukám, že z té Vámi odkazované tabulky vyplývá, že lokomotiva "Super Cargo West" bude šestinápravová. Požadavek na 450 kN tažné síly při 4 nápravách totiž mimo ozubnici asi zrealizovat nelze... :-)
Ad stoupa:
A je-li pripojení dieselu 1.8MW otázkou predpisu, není problém tyto predpisy urychlene upravit :-)
Ne, to opravdu primárně není otázka předpisu, nýbrž otázka prostoru a hmotnosti. I když, Vossloh (pardon, Stadler) už nacpal do 86 t těžké čtyřnápravové lokomotivy 4 MW elektricky a 700 kW v dieselu (Class 88), ale elektricky je to samozřejmě "jen" AC...
Cist, ze 1044/1144 je starsí lokomotiva.... A jak jsme nad ni koncem 70.let jako nad novinkou doslova slintali!
Pozadavky ÖBB byly vzdy trochu "vepredu" a tak ani pozadavek na dieselový "Last-Mile" jaksi neprekvapuje. A je-li pripojení dieselu 1.8MW otázkou predpisu, není problém tyto predpisy urychlene upravit :-)
Zejména varianta "Super Cargo West" na čtyřech nápravách bude technicky "challanging" :-)
Nevím už proč, ale mám za to, že informace v odkazovaném článku už jsou pasé, resp. že se ty požadavky ÖBB nějak měnily. Ono totiž dostat na 4 nápravy 5,6 MW MS elektricky a k tomu 1,8 MW v dieselu není při dnešním stavu techniky a evropsky přípustné hmotnosti na nápravu ani tak "čelindž" jako "impasybl". Jako výzva totiž působí už i ta MS tramvaj s 350kW "lást-majlem"... ;-)
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.