..: Až 200 lokomotiv pro Rakouské spolkové dráhy :..

183.923 Vectron, Czech Raildays 2011, foto: Josef Petrák Vídeň — Elektrické lokomotivy pro nákladní vlaky Rakouských spolkových drah zastaraly a potřebují nahradit. ÖBB dnes, 17. ledna 2017, vybraly společnost Siemens pro jako vítěze rámcové dohody na pořízení až 200 nových elektrických lokomotiv. Celková výše kontraktu by přesahovala podle odhadů z roku 2015 půl miliardy eur (570 mil. eur / 15,3 mld. korun). Detaily nejsou podle agentury APA zatím známé. Aktuálně běží odvolací lhůta. Dodavatelem bude rakouská pobočka Siemens AG Austria, kdy se opakuje situace z rámcových smlouv na lokomotivy Taurus, netrakční soupravy Viaggio Comfort či jednotky CityJet, kdy konečná montáž také probíhala v rakouských podnicích.

Zdroj: DiePresse.com


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 17.1.2017 (12:29)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Rakousko


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Keprt 
17.01.2017 (16:56)  
ythomas_ct: ta možnost šesti náprav u SCW tam byla od počátku, možná ty čtyři byly jen drobný vtípek. Nevíte někdo, jak úspěšně funguje Bitrac od CAF? To je zřejmě jediný "skoro-plnohodnotný" hybrid v Evropě a tady ten bi-modal 6n Vectron by byl druhý.
17.01.2017 (16:49)  
Ad Keprt:
...ten MS+LM je už jen desirable...
No, to už zní reálněji... ;-)

Jinak koukám, že z té Vámi odkazované tabulky vyplývá, že lokomotiva "Super Cargo West" bude šestinápravová. Požadavek na 450 kN tažné síly při 4 nápravách totiž mimo ozubnici asi zrealizovat nelze... :-)

Ad stoupa:
A je-li pripojení dieselu 1.8MW otázkou predpisu, není problém tyto predpisy urychlene upravit :-)
Ne, to opravdu primárně není otázka předpisu, nýbrž otázka prostoru a hmotnosti. I když, Vossloh (pardon, Stadler) už nacpal do 86 t těžké čtyřnápravové lokomotivy 4 MW elektricky a 700 kW v dieselu (Class 88), ale elektricky je to samozřejmě "jen" AC...
registrovaný uživatel Keprt 
17.01.2017 (16:25)  
Tady http://www.railwaygazette.com/news/traction-rolling-stock/single-view/view/oebb-selects-siemens-to-supply-200-locomotives.html jsou ty požadavky aktualizované (předpokládám) - změkčené - ten MS+LM je už jen desirable :-)
dopisovatel nebo člen ŽP stoupa  mail  
17.01.2017 (15:59)  
pro Rabín i autor:

Cist, ze 1044/1144 je starsí lokomotiva.... A jak jsme nad ni koncem 70.let jako nad novinkou doslova slintali!

Pozadavky ÖBB byly vzdy trochu "vepredu" a tak ani pozadavek na dieselový "Last-Mile" jaksi neprekvapuje. A je-li pripojení dieselu 1.8MW otázkou predpisu, není problém tyto predpisy urychlene upravit :-)
17.01.2017 (15:31)  
Ad Keprt:
Zejména varianta "Super Cargo West" na čtyřech nápravách bude technicky "challanging" :-)
Nevím už proč, ale mám za to, že informace v odkazovaném článku už jsou pasé, resp. že se ty požadavky ÖBB nějak měnily. Ono totiž dostat na 4 nápravy 5,6 MW MS elektricky a k tomu 1,8 MW v dieselu není při dnešním stavu techniky a evropsky přípustné hmotnosti na nápravu ani tak "čelindž" jako "impasybl". Jako výzva totiž působí už i ta MS tramvaj s 350kW "lást-majlem"... ;-)
registrovaný uživatel Rabín 
17.01.2017 (15:18)  
Článek stručný a úderný. Doporučuji k přečtení i ten kol. Keprtem odkazovaný článek. Překvapuje rychlost dodávky - první část už letos (!). Z toho by si měl vzít příklad jeden nejmenovaný výrobce. Nové lokomotivy brzy nastoupí do nákladní dopravy, kde nejspíš nahradí většinu "Taurusů" ÖBB a zbylé starší lokomotivy. Taurusy se pravděpodobně následně přesunou do dopravy osobní, kde nahradí další zbytky starších lokomotiv (dnes už asi jen řady 1042/1142 a 1044/1144). Vlaky osobní přepravy (pokud se tedy regionální doprava nestane doménou elektrických jednotek, což lze očekávat - viz článek z 12.1.) pak budou mít ryze monotonní lokomotivní park. U nás se pak můžeme vcelku brzy těšit na variantu "international use excluding Italy" na relaci Břeclav - Přerov - Bohumín.
registrovaný uživatel Keprt 
17.01.2017 (15:07)  
Dovolím si doplnit (předběžným) rozpisem té rámcové smlouvy http://www.railjournal.com/index.php/locomotives/obb-to-order-up-to-200-electric-locomotives.html?channel=000 Zejména varianta "Super Cargo West" na čtyřech nápravách bude technicky "challanging" :-)
dopisovatel nebo člen ŽP stoupa  mail  
17.01.2017 (13:24)  
Dekuji hezky za clánek! Takze ne zcela prátelsky koupená "Alpinka" (VA Tech) se dnes jmenuje Siemens Austria.. . No alespon ta montáz v Rakousku zustala.. :-)
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko