Vídeň — Elektrické lokomotivy pro nákladní vlaky Rakouských spolkových drah zastaraly a potřebují nahradit. ÖBB dnes, 17. ledna 2017, vybraly společnost Siemens pro jako vítěze rámcové dohody na pořízení až 200 nových elektrických lokomotiv. Celková výše kontraktu by přesahovala podle odhadů z roku 2015 půl miliardy eur (570 mil. eur / 15,3 mld. korun). Detaily nejsou podle agentury APA zatím známé. Aktuálně běží odvolací lhůta. Dodavatelem bude rakouská pobočka Siemens AG Austria, kdy se opakuje situace z rámcových smlouv na lokomotivy Taurus, netrakční soupravy Viaggio Comfort či jednotky CityJet, kdy konečná montáž také probíhala v rakouských podnicích.
Zdroj: DiePresse.com
:-) Nediskutujeme vásnive, pouze zaujate. Navic se diskutující "souper" jiz den nedostavil do skrumáze... :-)
Ostatne verim, ze to projektanti zvládli a lokomotivu nakonfigurovali.
- No jo, ale zajezdeni si s AC masinou není ani tak otázka lokomotivy, ale spíse nekompatibility "nasich" kolejových obvodu. A kdyz se chce, i vyssí harmonické lze dneska odrusit.
- i spalovací vznetový motor jsem jiz zahlédl. A nejen ten lokomotivní. Na elektrárnách je spousta havarijních dieselu. A taky v Augsburgu ve výrobním závode M.A.N., mají nejen onen historický jednoválcový primo od profesora Diesela, ale mnohamegawatový, opet elektrárenský motor, který by se opravdu do zádné lokomotivy nevesel. Zato by se v jednom kazdém válci mohl postavit dospelý clovek. :-)
http://www.railcolor.net/index.php?action=dview&id=4344&nav=1405330
V první rade bych jako elektrikár napsal: " zaplat Pánbuh, je to AC" :-)
To nebylo nic proti AC. Blbý ale je, že si s tím AC leckde nezajezdíte...
A pokud jde o prostor a hmotnost - nechme projektanty tvorit...
Kein Angst, já žádného projektanta rušit nehodlám. Ale Vy na mě začínáte působit dojmem, že jste nikdy neviděl spalovací motor... ;-)
...ne vsude jsou tak dobrí, jako...
Pravda, Siemens do AC Vectrona dostal celých 180 kW, Bombardier do AC TRAXXe dokonce 240 kW; tady se ale bavíme o 1,8 MW. Pravda, do té šestinápravové verze by se to možná dostat dalo...
V první rade bych jako elektrikár napsal: " zaplat Pánbuh, je to AC" :-)
A pokud jde o prostor a hmotnost - nechme projektanty tvorit (ne vsude jsou tak dobrí, jako u "Skodu") Také málokdo veril, ze projektanti nacpou u TRAXXu 4 dieselelektrické motory, individuálne spínané. A jde to, jezdí to, brzdí to! Nadto je to i theoreticky správné.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.