Bystřice pod Hostýnem — Poutní místo na vrcholu Svatého Hostýna na Kroměřížsku se stane cílem několika tisíc lidí, kteří zde hodlají přivítat nový rok. O silvestrovské noci čeká návštěvníky v mariánské bazilice bohatý duchovní program završený půlnoční mší, kterou odslouží olomoucký arcibiskup Mons. Jan Graubner. Motiv mše jasně září nad oltářem — Panna Maria. Její kult se tady vzývá po staletí, podle legendy totiž zachránila Moravu před nájezdem Tatarů.
Již od roku 1992 vypravují České dráhy pro návštěvníky zvláštní vlaky z Brna, Hodonína, Bojkovic, Bylnice a Olomouce. Těm, kterým by pětikilometrová cesta k mariánské bazilice mohla činit problémy, jsou k dispozici návazné autobusové spoje společnosti KRODOS BUS. Ty budou jezdit od železniční stanice v Bystřici pod Hostýnem již od 19:30, a to v návaznosti na vlakové připoje. Rovněž po půlnoční mši odvezou autobusy návštěvníky zpět na bystřické nádraží, odkud budou vypraveny návratové zvláštní vlaky.
Zvláštní vlaky
Vlak | Trasa | Řazení vlaku |
---|---|---|
Cesta tam (u nácestných stanic uvedeny časy odjezdů) | ||
4029 | Brno hl.n. 20.25, Kojetín 21.34, Kroměříž 21.46, Hulín 22.06, Bystřice pod Hostýnem 22.24 | 842 + Bfbrdtn794 |
4249/4029 | Hodonín 20.00, Veselí nad Moravou 20.39, Uherské Hradiště 21.15, Hulín 22.06, Bystřice pod Hostýnem 22.24 | ABfbrdtn795 + Bdtn756 + 854 |
4346/4249/4029 | Bojkovice 20.25, Uherské Hradiště 21.15, Hulín 22.06, Bystřice pod Hostýnem 22.24 | 854 + Bdtn756 |
23226 | Bylnice 20.08, Vsetín 20.58, Valašské Meziříčí 21.22, Bystřice pod Hostýnem 21.54 | 814 |
3959 | Olomouc hl.n. 21.50, Přerov 22.12, Hulín 22.24, Bystřice pod Hostýnem 22.44 | 843 + Btn753 |
2758 | Javorník nad Veličkou zastávka 20.16, Veselí nad Moravou 20.37 (přestup na vlak 4249) | 814.2 |
Návrat zpět (u nácestných stanic uvedeny časy příjezdů) | ||
4028 | Bystřice pod Hostýnem 3.00, Hulín 3.20, Kroměříž 3.32, Kojetín 3.44, Brno hl.n. 4.49 | Bfbrdtn794 + 842 |
4028/4248 | Bystřice pod Hostýnem 3.00, Hulín 3.20, Uherské Hradiště 4.05, Veselí nad Moravou 4.28, Hodonín 5.04 | 854 + Bdtn756 + ABfbrdtn795 |
4028/4248/4333 | Bystřice pod Hostýnem 3.00, Hulín 3.20, Uherské Hradiště 4.05, Bojkovice 4.48 | 854 + Bdtn756 |
23201 | Bystřice pod Hostýnem 3.10, Valašské Meziříčí 3.43, Vsetín 4.06, Bylnice 5.00 | 814 |
3958 | Bystřice pod Hostýnem 3.15, Hulín 3.35, Přerov 3.48, Olomouc hl.n. 4.11 | 843 + Btn753 |
Zdroj: ROC Zlín
1 2 | Zpráv na stránku: |
Nemám nic proti tomu, jestli jsou tyto vlaky objednány/hrazeny např. příslušnými krajskými úřady.
Otázka položená níže je tedy "prostou otázkou" bez eventuálního ironického (či jiného) zabarvení.
Kdyby se aspoň pár efektivních opatření začalo dělat od nejvyššího managementu, tak by tam ty motoráky mohli jezdit v 5x větší sestavě, zadarmo a stejně by to bylo 0,1% onoho zmiňovaného opatření... Pokud tak lpíte na provozních nákladech.
Pak by šlo o nemnoho vlakových spojů, kterým se to povede, a to přes ekonomická úskalí jako např. několikahodinový prostoj v Bystřici p. H.
Nebo katoliká církev?
Nebo je tedy ČD, a. s., platí ze svého, když už jsou tak hodné, že ty vlaky už od roku 1992 (resp. do 31. 12. 2002 coby s. o.; až od následujícího dne jako akciovka) vypravují?
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.