Praha — DPOV, dceřinná společnost Českých drah, zrekonstruuje 25 vozů pro expresní vlaky drah. Vagony původně odkoupené od Rakouských spolkových drah a nasazené v původní podobě do provozu, se dočkají periodických revizí, potřebné renovace interiéru i toalet. Opravce navíc dosadí elektrické zásuvky 230 V stejně jako USB zásuvky, dosadí informační systém i displeje elektronických rezervací a wi-fi síť pro připojení k internetu. Opravami projde 25 oddílových vozů, z kterých 21 činí vozy druhé třídy řady Bmz a 4 vozy první třídy řady Amz. Všechny mají být k dispozici dopravci do poloviny prosince 2018 a DPOV za ně utrží cca. 400 milionů korun.
Předchozí rekonstrukce vozů UIC Z pro dráhy realizovala společnost Pars Nova ze skupiny Škoda Transportation. Dopravce kladl v tiskovém prohlášení nebývalý důraz na vysvětlení, proč další tranži rekonstrukcí zadal raději vlastními podniku napřímo bez výběrového řízení. „České dráhy musí uvažovat ekonomicky a za své peníze chtít odpovídající kvalitu,“ komentoval změnu opravce předseda dozorčí rady drah Milan Feranec.
Zdroj: České dráhy
V roce 1958 až 1964 se vyráběly na Smíchvě vagony s elektrickou výzbrojí 48 V, všechno tam bylo 2x, ovládání topení se dalo přepnout na jednu nebo druhou baterii, proč asi tam bylo všechno 2x?
Pokud se elektrická výzbroj opravuje na ONJ na těch samých kolejích kde se opravují WC typu ve stanici nelze, a to ještě ve spěchu, a dokud se preferují opravy bez odvěšení, tak mají šanci na bezproblémový provoz buď co nejjednodušší vozy, nebo vozy s vlastní inteligencí, kde na zobrazovači naskočí co se stalo a co je třeba udělat. A vůbec by nebylo od věci rozhodující komponenty zdvojit. Pak taky musí být zásoba náhradních dílů, není dost dobře možné, na požadavek na náhradní díl obdržet 30 minut před odjezdem odpověď "bež si to vymontovat do 22 90 XXX, stojí na 824 koleji, je polepený na závadu brzdy, a ten vadný díl do něj pak namontuj".
Tyhle moudrosti, co tady na mě chrlíte, může napsat pouze někdo, kdo nepracoval ve skutečném provozu.
Uvědomte si, že tady jsme v České Republice, ne v Německu.
A taky si uvědomte, jakou sebranku má depo k dispozici, pokud někdo něco umí, tak nenastoupí na dráhu do depa, opravovat špinavé vozy. Mně tam zlákala vidina režijky, za Bolševika nebylo žádné IN 100, přesněji řečeno bylo, ale jenom pro podniky socialistického sektoru a shodou okolností za stejnou cenu jako dnes. Když jsem pak zjistil, co to obnáší, zmizel jsem, hned jak to bylo možné (po vojně, protože mi neustále slibovali její zkrácení na 5 měsíců, k čemuž nakonec nedošlo).
Tak já si vybavení nebudu nosit z domova. O údržbě se tady už napsalo mnoho. Pokud na odjezdu selže CZE, kaštani budou koukat z okénka na elektrikáře jak odstraňuje závadu tak se toho moc odborného neudělá. Něco se někde propojí, a bude, požadavek zní, aby vůz nějak odjel, odbornost opravy nikdo nežádá. No a pak se na to zapomene, a vůz s podobně provedenou opravou bude jezdit dál. Na tohle byly dobré Bautzeny, ty byly blbovzdorné, ale tyhle vozy budou mít s takovým zacházením problémy. Tak když někdo na vlaku do Ostravy vyřadí automatický volič napětí a vnutí mu polohu 3000V tak se nic nestane, dokud ten vůz z nějakého důvodu nepojede do Bratislavy, pak se v Kutné Hoře zjistí, že je problém.
Pokud má někdo takové odborné znalosti, že je schopen udržovat takovéhle vozy, pochybuju, že se dá do služeb ČD když jinde mu zaplatí mnohem víc, jedině že by byl závislý na režijce.
Zajisté jsem milovníkem nostalgických rybáku i osmidveráku, ale v rakouském voze jsem mnohokrát sedel a je opravdu lepsí, nez kterákoliv kozenka. Zbývá jen doufat, ze firma poverená rekonstrukcí tuto neodflákne. :-)
Nikdo jste v tom neseděli, natož jeli, ale už víte, jak to bude všechno zase na ho.... na houby. Ale čemu se v Čechách divím.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.