..: Co ještě nevíte o produktu ČD Body :..

151.007-2, Rokytnice u Přerova, foto: Johník Praha — Marketingoví odborníci Českých drah neustále tápají v tom, jak pojmenovat nabízené služby. Jmenuje-li se firma „České dráhy“, má-li sídlo v Česku a někteří ji dokonce nazývají „národním dopravcem“, očekávali byste, že vše, co vám nabízí, je pojmenováno česky. Pravidelní cestující znají, nepravidelní najdou na webu třeba nabízené produkty „Včasná jízdenka“, „Akční jízdenka“, „Skupinová víkendová jízdenka“… Tak bychom mohli asi delší čas pokračovat, ale zdaleka bychom v této množině výhradně českých názvů nevyčerpali všechny nabízené služby. Druhou množinou jsou služby či produkty označené výhradně v angličtině: eShop, IN 25, IN 50 nebo dříve třeba i IN Gold… A třetí množina názvů je lingvistický paskvil – složenina češtiny a angličtiny. Snad tou nejrozšířenější je IN Karta. I ČD on-line by asi šlo říci jinak. (Dokážete si představit, že by třeba francouzské železnice SNCF měly jednu část názvu svého produktu ve francouzštině a druhou část v angličtině?) Do této skupiny dvojjazyčných složenin patří též jeden z produktů zavedených v nedávné době: ČD Body.

ČD Body – název, který mate. Prozatím

Většinu z vás jistě napadne, že to je zase nějaký marketingový tahák – pojďte sbírat body, za každých 10 korun utracených za jízdenku získáte bod – a když pak nasbíráte dostatek bodů, tak si můžete „upgradovat“ vaši jízdenku do vyšší třídy bez příplatku, využít nasbíraných bodů třeba na pořízení „voucheru“ do Království železnic. Ostatně o všech podmínkách, o tom, jak sbírat body a za co je utrácet – o tom informují České dráhy na svém webu.

Z důvěryhodných zdrojů na Nábřeží jsme zjistili, že současný popis produktu je jen provizorní a účelový, aby zcela zmátl konkurenci. Ale znáte to, v Česku se všechno, co se utajuje, stejně brzy vykecá. Body sice součástí produktu zůstanou, ale hlavní náplní bude „péče o tělo“, jak vyplývá z překladu.

Jako první, dokonce i dříve než Rááááádio Impuls, poodhalíme, na co se můžete těšit. Masáže, zábaly, dokonce prý i lázně! Vaši všeobecnou radost ale obratem zchladíme – tyto služby budou poskytovány jen cestujícím v 1. vozové třídě, držitelům režijních průkazů ČD budou poskytovány pouze v případě zakoupení doplatku do 1. třídy. (U vlaků, které budou zajíždět na Slovensko, zatím není upřesněno, zda se to bude týkat jen cestujících ve vozové třídě 1 plus, nebo i těch v obyčejné první třídě.)

749.181-4, Krhanice - Prosečnice, foto: Pavel Martoch Začněme ale u techniky – mnohé z vás bude zajímat, jaké vagony budou pro novou službu použity. Aby se do malého prostoru vešlo maximum možného, zvolily ČD vozy řady Bmto292. Náš redakční kolega JiříK, který pravidelně sleduje portál o veřejných zakázkách a přináší aktuality o všem, co se chystá, ale rekonstrukce těchto vagonů nezaregistroval. Jednak zadavatel – po úspěšné konzultaci s Úřadem pro hospodářskou soutěž – rozdělil rekonstrukci vozu na několik dílčích zakázek. Každá společnost udělá jen některé práce (podvozky a odpružení, elektro a slaboproud, vzduchotechnika, vodní hospodářství, interiérové vybavení), žádná z nich nebude mít k dispozici kompletní projekt. Důvod je prostý – aby se ke komplexnímu řešení nedostala konkurence. Druhým důvodem je skutečnost, že zakázka nebyla zadána na flotilu vozů jak bývá zvykem, ale objednávky jsou investorem vystavovány na každý jednotlivý vagon samostatně. Tak konkurence nemůže zjistit, kolik vozů bude pro projekt ČD Body celkem upraveno. Navíc rekonstrukce bude ČD platit výhradně ze svých zdrojů (svého zisku), bez dotací státu nebo Evropské unie.

Údajně se jedná i o tom, že několik vagonů projde základní úpravou podvozků až ve Španělsku. Jejich podvozky by měly být upraveny tak, aby měly možnost plynulého přechodu mezi jednotlivými rozchody používanými v Evropě, obdobně jako to využívají jednotky Talgo. Jedná se údajně se zástupci RŽD a tyto vozy by měly být nasazeny na spojích Moskva – Praha a Moskva – Bohumín – Nice.

Vodní hrátky

Co vás bude čekat uvnitř? V přízemí budou vany a bazénky. Do patra se vypraví ti, kteří si rezervují čas na masáže.

Mezi základní vodní procedury patří perličková koupel, která dodá druhý dech vašemu unavenému tělu. Tato koupel v základní variantě trvá 15 minut a následuje 15 minut relaxace, nicméně za zvláštní příplatek lze samotnou koupel prodloužit na dvojnásobek. Jako alternativu k perličkové koupeli doporučujeme přírodní uhličitou koupel, jež lidské tělo důkladně prohřeje a též blahodárně působí na pohybový aparát. I zde je stanovena její časomíra na 15 minut s následnou relaxací, vzhledem k vysoké účinnosti ji však na rozdíl od perličkové lázně není možné prodloužit.

Pro namasírování všech zákoutí vašeho těla je nabízena automatická podvodní masáž, která pomocí mnoha trysek ve velké vaně umožňuje to, co by jinak prováděl velmi zkušený masér. Důležitá je volba intenzity této masáže, tedy zejména tlaku a rychlosti proudu vody z trysek. To vše samozřejmě nastaví důkladně proškolený personál.

Na závěr je v dolním podlaží nabízena střídavá končetinová lázeň, která je určena pro ruce a nohy a dochází v ní k pravidelnému střídání teplého a studeného proudu vody. Teplota vody v této lázni činí 40 °C na horní hranici a 18 °C na spodní hranici, přičemž voda teplejší působí po dobu půl minuty a studená po dobu 10 sekund. Celá lázeň trvá 15 minut.

Masáže

Máte unavené tělo a cestujete aspoň hodinu a půl? Dopřejte mu odpočinek a relaxaci. I zde, podobně jako u „vodních hrátek“, stačí v předstihu kliknout do rezervačního systému a vybrat si. Kromě klasických masáží se můžete těšit na masáže thajské, balijské, ajurvédské… Že netušíte, co se za těmito názvy skrývá? Tak tady je malý průvodce.

Z klasických masáží si budete moci vybrat mezi švédskou, havajskou nebo sportovní. Klasická švédská masáž je hluboce relaxační masáž celého těla nebo jeho částí. Doporučuje se zvláště při bolestech zad a k uvolnění svalů po sportovním výkonu. Havajská masáž vychází z velice jemných a plynulých technik využívajících nejen prstů a dlaní maséra, ale především předloktí a loktů. Masáž zharmonizuje a detoxikuje organizmus, uvolní energetické blokády a odstraní napětí jak fyzické, tak i duševní. Sportovní masáž je určena zejména těm kdo aktivně provozují nějaký sport a už jim nezbývá čas na vhodnou relaxaci. Při objednávce sportovní masáže specifikujete, jaký sport provozujete a zda máte s některými svalovými partiemi potíže a odborní maséři vám pak již připraví individuální masážní program.

Thajské masáže zvyšují pohyblivost těla, cirkulaci krve a lymfy, odstraňují bolest a ztuhlost kloubů, posilují nervový systém a odstraňují energetické blokády v těle. Spojují v sobě prvky akupresury a jógy, pro množství protahovacích manévrů je dokonce někdy nazývána jako „aplikovaná hatha jóga“. Masáže jsou prováděny na nízkém lůžku. V chladném období vám bude doporučeno se před procedurou prohřát v infrasauně.

Tradiční thajská masáž začíná drobnými protaženími a rytmickými houpavými pohyby, které vedou k úvodnímu uvolnění. Pokračuje se prací na energetických liniích zvaných seny. Ošetření vrcholí zaujímáním pasivních jógových pozic, které přirozeně upravují, popřípadě stimulují energetický tok v těle. 

Masáž nohou, foto: Lubyanka Thajská relaxační masáž nohou vychází z nauky o tělesných energetických drahách, které jsou spojovacím článkem mezi chodidly a jednotlivými částmi těla a tělesnými orgány. Předchází jí koupel nohou. Masírována jsou nejen chodidla, ale i lýtka nohou.

Thajská masáž hlavy, ramen a šíje vychází z tradiční masáže se zaměřením na záda, ramena a šíji. Masér při ní využívá nejrůznější hmaty a tlaky, jimž docílí uvolnění svalů. Masáž má příznivé účinky u osob trpících migrénami a bolestmi hlavy.

Thajská olejová masáž je vysoce relaxační masáž a je prováděna na holé pokožce těla s použitím olejů, má tedy také aromaterapeutické účinky. Je označována za mírnější variantu thajské masáže, je více zaměřena na relaxaci.

Bali masáž – kořeny této masáže pochází z indonéské provincie Bali. Ošetření celého těla zahrnuje akupresuru a aplikaci esenciálních olejů, které navodí úplné uvolnění těla i mysli.

Bylinná masáž zad je celkovou masáž zad s použitím horkých bylinných sáčků, mentolového krému a přírodního oleje. Procedura zmírňuje negativní důsledky rušného způsobu života.

Za reflexní balijskou masáží nohou očekávejte masáž tlakem a hlazením, při níž dochází ke stimulaci reflexních bodů na nohou. Snižuje stres, navozuje hluboké uvolnění, zlepšuje krevní oběh. Začíná očištěním chodidel a nohou, podporuje pocity uvolnění a klidu.

Masáž, foto: Marcin Bober Ayurvéda neboli nauka života usiluje o dosažení fyzické a duševní harmonie, která je základním předpokladem zdraví a životní spokojenosti. Podstatou ayurvédské masáže je stimulace lymfatického i nervového systému a krevního oběhu. Harmonizuje veškeré tělesné i duševní procesy a napomáhá detoxikaci organismu. Jedná se o vysoce relaxační proceduru, která vás zbaví stresu a fyzického i mentálního napětí, zpomaluje stárnutí a obnovuje životní sílu. Masáž je prováděna na celém těle včetně hlavy a obličeje. V nabídce bude buď masáž hlavy a krku nebo masáž krku a ramen nebo masáž zad nebo masáž nohou nebo masáž celého těla.

Je doporučeno si na masáže ponechat alespoň 90 minut. Samotná masáž bude trvat 50 minut, u některých je vhodné si v chladném období před masáží vyhřát tělo v infrasauně a po samotné masáži je dobré si alespoň 15 minut ještě odpočinout v relaxační místnosti.

Co se povídá

749.121-0, Poříčí nad Sázavou-Svárov - Pecerady, foto: Pavel Martoch Nápad je to zajímavý, něco takového konkurenti na našich kolejích nenabízí. A ani o tom nemluví! Proslýchá se, že vize projektu vznikla při výjezdním zasedání vedení na Valašsko, kde v jednom z rezortů mohli dát odpočinout svým tělům (po náročném turnaji v tenisu a golfu). Zlí jazykové dokonce tvrdí, že to bylo hlavním důvodem odvolání generálního ředitele Daniela Kurucze a prý i následného odstoupení ministra dopravy Antonína Prachaře. Vybraní pracovníci vedení ČD se připravovali na více než dvouměsíční služební cestu na Srí Lanku, Bali, Havaj a do Thajska, aby ve „výběrovém řízení“ vybrali maséry a masérky pro tuto připravovanou službu. A pan generální prý důrazně odmítl požadavek svého nadřízeného, aby do komise zařadil i několik pracovníků „zřizovatele“. Ale tyto zprávy se nám nepodařilo ověřit z dalších dvou nezávislých zdrojů, jak je u nás na ŽelPage dobrým zvykem, tak je, prosíme, berte s výraznou rezervou.

Samozřejmě že když ven prosákla informace, že program ČD Body nebude jen o sbírání bodů (za každou masáž vám do programu bude přičteno příslušné množství bodů, nasbírané body budete moci směňovat třeba i za koupele), ale že to bude „péče o tělo“, napadlo nás v redakci úplně něco jiného. Pátrali jsme, i když Nábřeží tentokrát absolutně mlčelo. Údajně se vedou jednání s Eskort Agency Praha, paní Lenka ale nechtěla být – i přes naše naléhání – konkrétnější, protože všechna jednání jsou teprve v samotných začátcích. (Omlouváme se čtenářům, že zde neuvádíme odkaz na příslušné webové stránky, ale obsah webu Eskort Agency Praha je určen jen osobám starším 18 let a naše stránky navštěvují i žáci školou povinní.)

242.224-4, Horní Cerekev - Horní Ves, foto: Bean Definitivní „najbrtí“ řešení nátěru ještě není schváleno. Vyjde se zcela jistě ze stávajícího barevného schématu. Je možné, že nakonec bude vybrána varianta, kdy tmavě modrý pásek, který odděluje spodní „špinavobílou“ od horní světle modré, bude výrazně „rozvlněn“, aby připomínal „vodní hrátky“ ve spodní části vagonu. Střecha vozu by již měla být v barvě modré.

Protože vozy budou poskytovat servis cestujícím 1. třídy, budou řazeny na konci vlaku za vozem 1. třídy (ve směru z Moravy do Prahy; resp. jako první vůz za lokomotivou ve směru z Prahy na Moravu). Prvním vlakem, na kterém by měla být nová služba zavedena, bude rychlík R 665 Jakub Krčín z Plzně přes České Budějovice a Jihlavu do Brna. Postupně by pak měly být vozy nasazovány na vlacích vedených klasickými soupravami ve vnitrostátním režimu s dobou jízdy minimálně 3 hodiny, po schválení pro provoz na zahraničních tratích by se měly objevit i na vlacích kategorie EuroCity.

749.102-0, Pecerady - Poříčí nad Sázavou-Svárov, foto: Honza Beránek / JTB Vězte, že náš redakční specialista na testování služeb Aleš Petrovský si nenechá ujít první možnou příležitost, služby vyzkouší a jistojistě se s vámi o zážitky podělí. Máte se nač těšit – ať už jen jako čtenáři našeho magazínu a nebo i jako potenciální klienti služby ČD Body, kdy budou maséři a masérky či paní lázeňské pečovat o vaše tělo. Navíc jsme získali informace, že služeb ČD Body budou moci využít i klienti Domova důchodů pro příznivce železnice im. Jana Pernera v Ústí nad Orlicí. Pokud nebude kapacita vozu plně vyčerpána, vlak pojede přes stanici Ústí nad Orlicí a někdo z klientů DDPŽ projeví o službu zájem, zastaví vlak (i mimořádně!) právě v Ústí nad Orlicí. Podmínkou pro využití této služby údajně bude podmínka, že klient DDPŽ v předchozím období poskytne Českým drahám licenční práva na pět svých fotografií, které České dráhy později budou moci využít ke své propagaci.

Nelze nepřidat ještě jednu horkou aktualitu – noviny byly v posledních dnech plné zpráv o tom, že České dráhy koupily od rakouských železnic 50 vagonů bez ohledu na cenu (přeplatily žlutého a prý zbytečně). Podle informací, které jsme opět získali z důvěryhodného zdroje na Nábřeží, bude část těchto vozů použita pro nový projekt ČD Head. Ale to jsou zatím jen velmi kusé informace a na stránkách našeho magazínu se k tomuto tématu v budoucnu ještě určitě vrátíme.

Poznámka: Videa masáží jsou pouze orientační a ilustrační. Podrobnou prezentaci včetně cen představí ČD před pilotním spuštěním celého programu, resp. před vyjetím prvních zrekonstruovaných vozů do testovacího provozu.

Upozornění: Čtete-li tuto aktualitu jindy než v posledním dnu v roce, pak vězte, že se jedná o silvestrovskou fikci.

Zdroje: Agentura Wild Duck, České dráhy, Resort Valachy, Wikimedia Commons [1], [2]


Radek Papež Poslat mail autorovi , Vlad Poslat mail autorovi | 31.12.2014 (15:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Fikce a vtipy

Další z regionu Česká republika (celá)


registrovaný uživatel mlůno 
04.05.2015 (15:03)  
Kdyby se vaše stránky nejmenovaly želpage bral bych úvodní odstavec vážněji.

Ostatně také jsem si řikal u těch plakátů, proč nenapíšou čd tělo, ale asi třídou 1+ jezdí lidé, kteří angličtinu používají natoli, že by tomu ani nerozumněli.

Ale to je stejné asi jako s odkazem kejsí džounse (psáno casey jonese), ke kterému se čd na plakátech hlásí - člověka, který hrubě porušil předpisy, nedodrzžel pomalou jízdu a dokonce jel na červenou a způsobil železniční neštěstí ve viržinských horách (zase česko-anglická slepenina, ale je mi blbé psát panenské hory) jen proto, že si myslel, že poštovní vlak doveze včas (než aby ho dovezl se zpožděním, radši havaroval).
03.01.2015 (17:51)  
Kdysi jsme něco (RS 232 ;-) zapojovali na německém počítači a narazili na signál "EP".
Celý civilizovaný svět tuto špičku označuje GND :-)))
(EP = Erdungspegel)
01.01.2015 (16:59)  
Masážní služby poskytuje ČD a poskytovaly bývalé ČSD zdarma. Stačí při cestě v některých 810 obsadit sedadlo přímo nad motorem.
registrovaný uživatel Ešus 
01.01.2015 (1:19)  
Na Slovensku bych lázeňské služby poskytoval ve třídách 1plus a 2plus, v 1. třídě nikoli...
31.12.2014 (22:16)  
Není možné! Francouzi, kteří mají přeložený i zápis do logu u serverových aplikací, někde použili nefrancouzské slovo?
31.12.2014 (20:34)  
Dokážete si představit, že by třeba francouzské železnice SNCF měly jednu část názvu svého produktu ve francouzštině a druhou část v angličtině?

To jste si dobře naběhli zrovna v té vážně míněné části článku, zrovna jeden takový produkt SNCF má a jmenuje se OUIGO. :))

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko