..: AKTUÁLNĚ: Kalamitní stav na síti SŽDC :..

Námraza na troleji v Praze hl.n., foto: Aleš Petrovský Česká republika (aktualizováno 3.12. 14:00) — Kalamitní stav na české železnici pokračuje i ve středu dopoledne a situace zůstává i nadále kritická. Již se neopakují děsivé scénáře, při kterých museli být cestující obrněni trpělivostí, aby vydrželi i sedmnáctihodinové čekání v soupravách na širé trati. Dokonce i některé posádky vlaků osobní dopravy strávili na svých soupravách nedobrovolně přes 24 hodin čistého času navíc. Předpověď počasí není však příznivá ani pro zbytek dne, mírné zlepšení situace by mohlo přinést až dnešní oteplení. Odřeknuty jsou stovky vlaků dálkové i regionální dopravy, nicméně např. městská doprava v Praze či Brně se pomalu vrací do normálu. Provoz na železničních elektrifikovaných tratích je značně omezen, ale např. dnes budou již vedeny všechny rychlíky na trati Plzeň - Praha, takže i zde se situace postupně, po malých krůčcích, zlepšuje.

Aktuální zpravodajství

14:00 - V okolí Prahy se začíná pomalu opět rozjíždět příměstská železnice, na tratě se vydaly po kalamitě první jednotky řad 471 a 451. Provoz by se tak měl začít postupně vracet do normálu, což však ještě několik hodin potrvá. Problémy podle vyjádření SŽDC přetrvávají zejména v oblasti střední Moravy, kde je i nadále teplota pod nulou a mírný déšť či mrholení.

V Praze byl po dlouhých hodinách již také obnoven takřka veškerý tramvajový provoz a k dalším problémům zde v tuto chvíli nedochází. I tak ale kalamita připravila obyvatelům Prahy a okolí mnoho kuriozit a překvapení, jako například nasazení soupravy složené ze dvou motorových vozů řady 831 a dvou vozů vložených na linku S2 mezi Prahou a Lysou nad Labem. Soupravu Českým drahám zapůjčil dopravce KŽC Doprava.

3.12. 9:15 - České dráhy opět aktualizovaly seznam spojů, které dnes vyjedou. Například provoz na tratích Praha - Plzeň či Praha - České Budějovice je již zajištěn takřka v plné míře, byť se zpožděními. LEO Express pro dnešek zrušil všechny své spoje, což se snaží kompenzovat několika pendlujícími autobusy mezi Prahou, Olomoucí, Přerovem a Ostravskem. U RegioJetu zůstává provoz podobný jako při včerejší aktualizaci v 19.15, nicméně vlaky, které měly být vedené jednotkou Desiro, jsou odřeknuty.

19:15 - Zítřejší provoz vlaků RegioJet přinese opět zajímavá vozidla. Na vlaky IC 1005 a IC 1012 bude nasazena motorová jednotka dopravce Arriva bez palubního servisu. Na vlaky EC 1006 a IC 1009 bude nasazena motorová jednotka Desiro taktéž bez palubního servisu. Spoje IC 1001, 1002, 1008, 1013 a 1016 budou zrušeny. U zbylých vlaků bude vypomáhat lokomotiva nezávislé trakce.

Dopravce LEO Express odříká prozatím spoje LE 1350, LE 1351, LE 1352, LE 1353, LE 1354, LE 1355, LE 1356, LE 1357 a LE 1360. Podobně jako dnes však bude mezi Prahou a Ostravou pendlovat objednaný autobus. Jízdenky se prodávají na palubě (ty z vlaku neplatí) a odjezdy jsou zatím stanoveny na 7:30 (z Prahy a z Ostravy) a na 9:30 (z Ostravy).

České dráhy zveřejnily podrobný rozpis rozsahu provozu na svém webu, nicméně počítají, že zítra bude vypraven obdobný počet vlaků, jako dnes - tj. jen ve velmi omezené množství.

17:00 - Vzhledem k nepříznivé předpovědi počasí ČHMÚ na další hodiny se České dráhy rozhodly odřeknout všechny noční vlaky mezi Českou republikou a Slovenskem. Nepojedou tak vlaky 440/441 Excelsior, 442/443 Šírava a 444/445 Slovakia.

Mapa kompenzace, foto: České dráhyČeské dráhy také představily rozšířené možnosti odškodnění pro cestující, kteří kvůli kalamitě nedojeli do svých cílových stanic nebo na dlouhou dobu uvízli v soupravách. Nad rámec běžných odškodnění dostanou cestující poukázku na 100 Kč, pokud jeli vlakem, který měl zpoždění více jak 120 minut. Odškodnění se týká tratí vyznačených na mapce vlevo. Držitelé aplikace IN 100 dostanou místo poukázky 50 bodů no nového věrnostního programu ČD Body.

13:00 - Vlak IC 1010 RegioJet bude veden vlakovou soupravou do Olomouce, odkud budou cestující přepraveni autobusem do Prahy. I další soukromý dopravce, LEO Express, zajistil pro cestující několik autobusů, které budou zajišťovat dopravu cestujících mezi Ostravou, Olomoucí, Přerovem a Prahou. Jízdenky se však prodávají pouze přímo na palubě autobusu, cestující s předem zakoupenými jízdenkami na některé z dnešních původně plánovaných spojů si tak budou muset lístek koupit znovu. Vlaky SC Pendolino na západě Čech nahrazují standardní rychlíkové soupravy, které normálně již v úseku Plzeň - Cheb (- Františkovy Lázně) na některých vlacích nejezdí. Řazeny jsou vozy řad B, Bee, Bpee, Aee či Bbdgmee. Začíná se zde také využívat více elektrických lokomotiv. Polooficiální facebookový profil ČD - omezení provozu také informuje o skutečnosti, že vlaky EC 171 a 174 pojedou v celé své trase. Tato informace však zatím není oficiálně potvrzena.

R 773 Švihov tažený lokomotivou brejlovec je připraven k odjezdu z Plzně do Prahy, foto: Aleš PetrovskýRanní zpožděný rychlík z Brna do Prahy vedený brejlovcem řady 754, foto: Matouš DanielkaZpožděný vlak EC 73 Smetana tvořený jednotkou railjet s přípřeží lok. ř. 742 přijíždí do Pardubic., foto: Matouš DanielkaEC 378 Slovenská strela, s "muzejním" čmelákem v čele, přijíždí do Pardubic., foto: Matouš DanielkaVlak s lokomotivou řady 731, foto: Matouš DanielkaRychlík z Brna s lokomotivou řady 742 v čele, foto: Matouš DanielkaZpožděný EC 174 Jan Jesenius s lokomotivou řady 742, foto: Matouš DanielkaVlak s lokomotivou řady 742, foto: Matouš DanielkaNámraza na trolejovém vedení, foto: Matouš DanielkaNámraza, den druhý. IC 540 Hutník se 75 minutami zpoždění a strojem 754.028 v čele odjíždí z Pardubic. Elektrický provoz začíná být postupně obnovován., foto: Matouš Danielka

Situaci nadále monitorujeme.


Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 21 22 23 24 25      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Sim 
02.12.2014 (14:12)  
M 474 003 > adekvatni soucasnemu stavu na draze je nevozit v aute rezervu a spolehat na stesti a asistencni sluzbu. Zadna prima bezpecnost na draze ohrozena nebyla, vse se preklopilo do bezpecneho stavu = stoji se.
02.12.2014 (14:10)  
Ono by stačilo, kdyby ČD a ČDC si udělali půjčovnu lokomotiv pro soukromníky včetně dodávky strojvedoucích na klíč. Jedině by na tom vydělali, než aby se zaobírali papírama, jak poslat loko do šrotu, jak prodat loko a zajistit, aby se již nevrátila zpět do ČR. Při kalamitě je zřejmé, že jedoucí strojvedoucí jsou "na hodinách" a ten jeden - dva pohotovostní v depu to nespasí s motorama. Proto se vlaky v úseku Grygov - Drahotuše stahovali do rána dalšího dne. Bohužel ČHMU taky není vševědoucí, ráno psali, že ledovka bude dnes do 18 hod a po obědě psali, že bude ledovka do zítra 18 hod. Mít trolej obalenou až 5 cm ledu není námraza na troleji, to je prostě kalamita, extrémní stav, který se velice obtížně řeší. Strhávání upraveným sběračem je riziko prověšení či stržení celého drátu TV. Na mnoha místech jsou poškozeny, trvale zdeformované držáky TV, které bude nutné vyměnit.
02.12.2014 (14:05)  
Případ s pneumatikami je ale něco trochu jiného. To přímo ohrožuje bezpečnost, zdraví.

To, že se lidé dostanou do práce se zpožděním je sice nepříjemné, může to způsobit problémy, ale stalo se to poprvé za mnoho let. Kvůli tomu se opravdu nevyplatí v každé větší stanici držet navíc x provozuschopných lokomotiv, lokomotivních čet a tyto stroje pravidelně opravovat, revidovat, nakupovat. Prostě je to zbytečné. Ano, jednou za pár let by to pomohlo, ale to je asi tak všechno.
02.12.2014 (13:58)  
Takže zase neviditelná ruka trhu vše vyřeší a peníze jsou až na prvním místě. Doprava by měla být považovaná za strategickou a podle toho by měla bát zajišťována. To je opravdu názor, nedržet desítky lokomotiv, kvůli tomu že možná jednou za 10 let. Takže například nebudeme dávat na kamiony slušné pneumatiky, protože možná jednou za 10 let nějaká praskne a zabije to nevinného řidiče, který jede podle předpisů a má vozidlo v pořádku.

Že kvůli kalamitě přijdou desítky lidí o práci, protože pozdní příchody se nepromíjí a zaměstnavatele nezajímá, jak se zaměstnanec dostane do práce?

Že z důvodu stavu veřejné dopravy zaměstnavatel nepřijme zaměstnance pokud nebydlí přímo v sídle firmy nebo nevlastní automobil to je taky v pořádku?
02.12.2014 (13:32)  
Kolem Budějc jezdí elektricky vlaky naprosto bez problémů.
registrovaný uživatel PPP 
02.12.2014 (12:56)  
Jestli se kalamita řeší pomocí lokomotiv od jiných dopravců, tak jen někde a nesystematicky, jako všechno na dráze. Za dnešek jsem v Ústí nad Orlicí neviděl jedinou mašinu od ČD cargo a projely tu dva Lv soukromníků (vždy 1x742 nebo něco takového...)
registrovaný uživatel JB 
02.12.2014 (12:39)  
Motorové lokomotivy od Carga se zabírají, na naší trati kvůli tomu odřekli manipulák.
registrovaný uživatel j p 
02.12.2014 (12:36)  
Vysokofrekvencni rozmrazovani troleje uz se nepouziva? Nebo to bylo jen nekolik vybranych useku, kde to bylo nainstalovano?
Drzet desitky zaloh by nemelo smysl, ale kdyz uz problem nastane, tak by mozna melo smysl pujcit si motorove lokomotivy od carga, soukromniku nebo dokonce od klubu.
registrovaný uživatel JiP 
02.12.2014 (12:21)  
Ja bych to nehrotil, to chcete drzet v provozu desitky lokomotiv, kvuli tomu ze se mozna jednou za 10 let objevi takova kalamita. Je to jenom otazka penez a za sebe rikam, lepsi dopravu na jeden den zastavit, nez kvuli mozna par dnum v roce platit stale vyssi jizdne. Neni za tim nci jineho nez ekonomie. Prestoze to je mozna jeden den dosti neprijmne, ekonimicky je to bohuzel asi vyrazne vyhodnejsi takto.
02.12.2014 (12:07)  
Naprostá nepřipravenost, BORDEL, ale dalo se to čekat. Motorové lokomotivy jsou ve šrotu, místo aby tvořily zálohu pro takovéhle situlace. Za parního provozu by se nic takového nestalo, při teplotách kolem nuly.

Ono by to chtělo dálkově ovládané odpojovače posilovacího vedení a zatěžovací odpory v napájecích stanicích. Zapnout napájení z jedné strany a na druhou stranu připojit zatěžovací odpor. Ale to je utopie, kdo by vyrobil a osadil takové vybavení.
  1 ... 21 22 23 24 25      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko