..: Dráhy ustupují, sleva pro skupiny je opět možná i bez ohlášení :..

Nové jízdenky ČD, foto: Michal Jaroš - ŽelPagePraha (aktualizováno 21. května 19:00) — Počínaje 1. květnem začala platit nová pravidla pro poskytnutí Slevy pro skupinu. Skupiny nad 5 osob se musely povinně nahlásit minimálně tři dny předem a jízdenku dopředu zakoupit, jinak jim nebyla sleva poskytnuta. Novinka, která se do tarifu Českých drah dostala v prosinci, platit začala teprve před dvěma týdny a měla za cíl poskytnout dopravci možnost pružněji reagovat na přepravy větších skupin, si však u cestujících příliš oblibu nenašla. Od poloviny května se tak vrátila i původní pravidla platná před změnami. Jízdenku pro 2 až 30 osob je tudíž možné opětovně koupit u pokladny i u průvodčího bez předchozí rezervace, sleva bude stejná jako v minulosti, tedy 25 procent pro druhého cestujícího a 50 procent pro další cestující. Nahlášení předem bude nadále zatím pouze dobrovolné, přičemž pokud tak skupina učiní, obdrží jako bonus místenky nebo vyhrazení míst ve vlaku zdarma. „K tomuto kroku jsme přistoupili v souvislosti s velkým množstvím dotazů a podnětů k úpravě odbavení Skupinovu slevou ze strany cestujících. Náměty se chceme seriózně zabývat a systém chceme vyladit k maximální spokojenosti cestujících. Po tuto dobu jsme se proto rozhodli umožnit využívat oba způsoby odbavení, jak formou předchozí objednávky s možností bezplatné rezervace míst, tak nákupem u pokladny bez garance místa,“ vysvětluje mluvčí dopravce Petr Šťáhlavský.

Zdroj: České dráhy


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 21.5.2015 (6:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Tarify

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
25.05.2015 (11:54)  
Já tam taky většinou nejezdím EC. Důvodem je právě značný rozdíl v ceně jízdného. Navíc ty EC také nejezdí kdovíjak prázdné. Pravda ale, jezdím jako jednotlivec (případně ve dvou) a netahám s sebou žádné nákupy. A nenadávám, když mě náhodou někdo s místenkou požádá o uvolnění místa. :-) (Preventivně tato místa ani neobsazuji.) Kdyby byly spoje, dokonce bych to vzal mezi Ústím a Kolínem raději mimo Prahu.
24.05.2015 (13:28)  
snad celou jednotku zabrala skupinka s nakupnima taskama, pravděpodobně z Dresdenu, navíc jeli do prahy, proc sakra nejeli aspon Ec.

To jste pravděpodobně narazil na skupinu oveček, které tam podnikavci vozí na levnou jízdenku Labe-Elbe (která neplatí v EC).
Je smutné, že ČD nedokážou vlaky do Drážďan zpropagovat samy, což dělá prostor pro takové "zájezdy" s téměř nulovou přidanou hodnotou. Rozdíl mezi cenou toho "zájezdu" a cenou jízdného je nějakých 180 Kč na osobu (pro 60 lidí přes deset tisíc), které mohly inkasovat ČD, pokud by nebyly hloupé a uměly marketing.

http://www.slevopark.cz/sleva/celodenni-zajezd-do-drazdan-za-nakupy-pro-1-osobu/687

Koupit od 329 Kč Původně: 599 Kč
Program zájezdu:

* Odjezd pohodlným vlakem CityElefant z Prahy, Masarykovo nádraží v 6:52
* Po cestě budete mít možnost nástupu v Podbabě, Kralupech, Roudnici, Lovosicích, Ústí nad Labem a Děčíně
* Příjezd do Drážďan je plánovaný na 9:58 hodin
* Po příjezdu budete mít volno na nákupy
* Pro zájemce, kteří nepohrdnou prohlídkou města, budeme mít připravené jízdné na místní dopravu, kterou se dostaneme do historického centra
* Následovat bude pěší prohlídka vedená zkušeným průvodcem
* Navštívíme Theaterplatz se Semperovou operou a Italskou vesničkou, barokní komplex Zwinger, Hofkirche, Brühlova terasa, Frauenkirche
* Po prohlídce následuje volno na nákupy v centru města
* Odjezd z Drážďan vlakem je plánovaný na 15:59 a příjezd do Prahy v 19:02
registrovaný užívateľ MiMiTo 
23.05.2015 (20:18)  
Zdravím, ja byl pro Nahlášení skupin jako normální cestující tak i jako člen skupiny. Dneska jsem jel R 689 a málem jsem se neprokopal ke svým mistenkach protoze snad celou jednotku zabrala skupinka s nakupnima taskama, pravděpodobně z Dresdenu, navíc jeli do prahy, proc sakra nejeli aspon Ec. Spousta cestujících nadavala kor potom co jsem je vyhodil a donutil stát. A kdyz jsem jel jako člen nahlášene skupiny proběhlo vse v poradku, pruvodci nas doprovodil na naše mista a lidi vyhodil ještě před naším nastupem. Nutnost zaplaceni předem a nutnost znát spoje se kterýma skupina jede je opravdu maličkost
registrovaný užívateľ Nechic  mail  
22.05.2015 (8:21)  
Jiří Vosecek: Ono by stačilo, kdyby ročně najezdili pár tisíc kilometrů vlakem jako cestující a znali několik lidí, kteří též využívají vlak. Chápu, že to je mimo jejich společenskou vrstvu, ale třeba by pak získali racionální pohled na věc.
22.05.2015 (8:13)  
Vida, mohli se mě předtím zeptat, ušetřili by si tuhle šaškárnu.

Příště prosím Oddělení debilních nápadů v ČD, aby všechny kroky konzultovalo nejdříve na zelpage.cz.
21.05.2015 (12:49)  
V eshopu se to úplně do starých kolejí nevrátilo - jízdenku pro víc než 5 osob na více než 3 dny dopředu nelze koupit, pouze se objeví odkaz na nový formulář.
Místenky zdarma dostanu v eshopu i bez nahlášení skupiny předem (pokud jsem připuštěn k nákupu, tj. max. 3 dny předem).
21.05.2015 (11:42)  
Starouš:
A proč by to tam mělo být? Není zájem systém zrušit, ale odlehčit mu, aby se mohl zaběhnout a vyladit, plus i odfiltrovat zbytečné konfliktní situace na pokladnách/ve vlaku, kdy někdo přijde a o nových podmínkách neví (při plném běhu má smůlu, teď dostane lístek, co chtěl a bude upozorněn, že příště ať to radši nahlásí). A časem po odlazení se pak nejspíš naběhne zase na ostrý režim, kdy to jinak nepůjde.

Je velká chyba, že se to takto neudělalo rovnou a teď už se akorát hasí požár, který se dal očekávat (když jindy se testování obvykle dělá, aby se problémům předešlo). Snad to bude aspoň poučení pro příště.
21.05.2015 (11:01)  
Nebyl by, prosím, odkaz na nějakou tiskovou zprávu ČD? Takhle už si připadám skoro jako blb, když jsem to na stránkách ČD nikde nenahrabal. Resp. našel jsem tam (asi nový) dodatek ke skupinové jízdence, že zatím lze objednávat i neobjednávat předem, ale jenom do konce jakéhosi testovacího provozu. Co mi tam hodně chybí je informace, do kdy bude testovací provoz probíhat.
registrovaný užívateľ Sim 
21.05.2015 (10:11)  
Tom Bury > ale coz o to, dobrych napadu tam neni malo. Pruser je, ze mezi napadem a jeho realizaci byva u modrych propastny rozdil - vetsinou neni zkoumanym parametrem, jestli vse funguje jak ma v duchu puvodni myslenky, ktera to privedla na svet, ale zda pouze zda se dana vec koupila/namontovala/provedla bez ohledu na kvalitu montaze ci provedeni. S trochou nadsazky je to podobny rozdil, jako mezi slovy umyty a cisty.

I podle reakci zde v diskusi je znat, ze puvodni myslenka (= nahlaseni velke skupiny predem) je prinosna na vsechny tri strany - pro danou skupinu (dostane svuj prostor), pro ostatni cestujici (nebudou se tisnit) i pro provozovatele (bude mit dostatek podnetu k tomu, aby to zaridil). Ale cestou uredniho procesu se na to nabalilo spoustu kurvitek, jako treba ze je to uz od takoveho poctu osob, ktery zpravidla nebyva kriticky, dale pres povinnost misto moznost to takto resit az po nutnost platit predem presny pocet a pripadne korekce resit az zpetne ve lhute ctvrt roku.
21.05.2015 (9:42)  
Aneb ČD. Odvolávám co jsem odvolal slibuji co jsem slíbil.
Manažerů je tam plná prdel a nikdo není schopný vymyslet něco normálního co by fungovalo. Kdyby si vzali aspoň půlku námětů které se zde nabo na jiných fórech objevili tak to mají dávno vyřešené a ušetřilo to spousty času a nervů oboum stranám.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko