..: SŽDC uzavřela s ÖBB dohodu o zrychlení vlaků Praha - Linz :..

EC 100 Jóže Plečnik, Velešín, foto: topič Praha — Správce české železniční infrastruktury SŽDC uzavřel se svým rakouským protějškem ÖBB Infrastruktur dohodu o zrychlení vlaků na trase z Prahy do hornorakouského Lince. Obě strany se shodly v tom, že současná nabídka spojů a jejich rychlost nedosahují hodnot, jež jsou u spojení tohoto významu očekávány. Jízdní doba rychlíků Praha - Linz se nyní pohybuje těsně pod pěti hodinami, což je způsobeno především velkým počtem zastávek, kdy mezi Českými Budějovicemi a Lincem vlak staví v každé větší stanici a slouží tak spíše jako regionální spoj, než jako vlak spojující české hlavní město s třetím největším rakouským městem. SŽDC i ÖBB věří, že do roku 2020 bude díky modernizacím tratí cesta mezi těmito dvěma městy trvat maximálně 3 hodiny a 45 minut. K dosažení tohoto času napomůže na české straně především dostavba 4. tranzitního koridoru a na rakouské straně zrušení některých zastávek a zdvoukolejnění trati St. Georgen/Gusen – Linz. Tato dohoda byla uzavřena díky rozšíření spolupráce mezi ČD, SŽDC a ÖBB při příležitosti zahájení provozu vlaků railjet z Prahy do Grazu od letošního prosince.

Zdroj: Railway Gazette


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 20.10.2014 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Rakousko Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
21.10.2014 (22:58)  
vět? no, originalni:-))
21.10.2014 (21:52)  
S intervalem, co na té trase panuje, se mnohdy časově vyplatilo od Innsbrucku pokračovat na Vídeň a do ČR vět přes Břeclav. :/
registrovaný uživatel Lesan 
21.10.2014 (20:23)  
http://www.4-koridor.cz/index.php?t=article&n=clanek-budoucnost-60
21.10.2014 (20:02)  
A vedla pak v tom plánu trať ještě tak, aby obsloužila Kamenný Újezd? Protože pokud přemístí stanice do polí, respektive je tam nechají, nepomůže jim ani 350 km/h. Je třeba vzít v úvahu jak místní, tak dálkovou, osobní i nákladní dopravu. Čili přiměřeně narovnat, přiblížit zdrojům a cílům cest, umožnit rozumné přípoje, nelikvidovat možnost nakládky. Hypersuper trať v polích je k ničemu.

A varianta, kdy by se část staré tratě nechala, ovšem jen s napojením na ČB a nikoli na druhou stranu, což bylo také v nějakém návrhu, bude zase trpět neduhy nespojité sítě. Ne všichni nutně jezdí pouze do krajského města, a vytížit spoje obousměrně je nanejvýš vhodné.
21.10.2014 (19:27)  
Přítelkyně, co bydlí v Kamenném Újezdu kousek od této tratě, říkala, že jim jednou (nebylo to asi tak dávno) přišel nějakej létáček do schránky, kde se psalo o plánu modernizace tratě z Budějic až na hranice. Myslím, že se tam psalo něco o novém trasování (narovnání tratě), zvýšení rychlosti až na 200 km/h a možná zdvoukolejnění. Bylo to odesláno asi obcí a předpokládám, že pokud takovej plán někde leží v šuplíku, tak s ním asi počítaj i územní plány obcí.
registrovaný uživatel arj 
21.10.2014 (13:41)  
Bakyi: Kolik lidi zde (obecne) prekracuje hranice. Jak na silnici (CB-DDv, Frei-Linz) nebo trati (CB-Ryb, Frei/Preg-Linz) je plno, mezi prevazne kamiony.
Jackub: není ten nízký počet přeshraničních cestujících dán do značné míry právě i tragičností tohoto spojení?

Párkrát mne v nedávné době služební povinnost zavedla, vlak jsem využil. V přeshraniční přepravě jsme byli průměrně ve voze dopoledne směr AT 2 (dva), odpoledne směr CZ 3 (tři). Naposledy jsem se už "vzbouřil" a nechal si povolit auto. Časově to bylo výrazně kratší (přes ranní "neviditelnost" silnice kvůli mlze), pohodlí oproti "Béčku" nesrovnatelné (a to nemám žádnou limuzínu). Problémem dráhy je nejen rychlost/pomalost, ale i šílené časy ... první příjezd od Prahy do Lince v 10:30 je možná dobrý na nákupy (ale ty jsou lacinější v DE), poslední odjezd v 15:30, takže při započtení dojížďky na místo jednání tam akorát stihnu vypít kafe a podepsat se do prezenčky ... a pak čekat, jaké úkoly mi napsali do zápisu.


Ovšem i ten přeshraniční silniční provoz je minimální, nakonec i podle sčítání provozu (zase průměr za více ročníků) je tam méně než 5 tisíc vozidel/24 hod, z toho 3/4 nákladních.
registrovaný uživatel PepaN 
21.10.2014 (12:29)  
Nechic: a jakých myslíte přípojů? Vždyť JČK dopravu tak zničil, že o nějakých přípojích nemůže být ani řeč... Při tom jejich taktu se na to každý vykašle a pojede autem...
registrovaný uživatel Nechic  mail  
21.10.2014 (12:24)  
Bakiy: Mám stejný názor jako vy. Traťová rychlost je sekundární pokud nejsou přípoje, jsou dlouhé přestupy nebo prostoje, nádraží jsou daleko od obcí a nejsou obsluhována další dopravou. To pak vlak může jezdit 200 a je to mnoha lidem k ničemu. Důležité je tratě zkapacitnit, mít u nich stabilní rychlost a tím dosáhnout ve všech uzlech přípojů a zajistit tak co nejvíce lidem veřejnou dopravu.
registrovaný uživatel Jackub 
21.10.2014 (12:22)  
Bakiy: Nikdo nemluví o rušení regionální dopravy! Ale nezlobte se - takto má vypadat hlavní trať mezi velkými evropskými městy? Podle mého bylo potřeba úsek ČB - hranice rekonstruovat podobně, jako Benešov - ČB. Tedy zdvoukolejnit a zásadně zrychlit. Pak by se tam v pohodě vešla jak ta regionálka, tak i rychlá vrstva. A třeba by pak trať přilákala i nákladní dopravu. A mimochodem - není ten nízký počet přeshraničních cestujících dán do značné míry právě i tragičností tohoto spojení? Nejedná se spíš o důsledek, než příčinu?

To samé bychom mohli říct i o spojení Čechy - Bavorsko. Tam je také počet tranzitujících cestujících nízký. Znamená to tedy, že o cesty do Bavorska není zájem? Jak by asi vypadalo obsazení a četnost spojů, pokud by bylo realizováno rychlé a kapacitní spojení (např. Donau-Moldau-Bahn)?
registrovaný uživatel Bakiy 
21.10.2014 (11:01)  
Porad premyslim, proc casto jezdim autem do Lince, pak jdu pesky 20 minut na nadrazi (bliz se rozumneji zaparkovat neda) a pak jedu vlakem, treba i jen do Bratislavy. A pokazdy dojdu k tomu samemu zaveru - v Linci nemam pripoj od/do Prahy (me osobne staci, aby to jelo do CB). Hlavni problem tyhle trati nevidim ani tak v tratove rychlosti, ale v tom, ze v Linci neni pripoj a ten na stavajici infrastrukture bohuzel moc udelat nejde. Presneji jde za cenu dalsi likvidace uz tak mizerne regionalni dopravy na jihu Cech.
Druha uvaha. Porad premyslym, proc jezdim autem do CB, mam problem zaparkovat a pak jdu bud 20 minut pesky na nadrazi nebo do prace. Jedinej duvod je, ze cast regionalnich vlaku jedoucich po 196 si hraje na "nadvlaky" a nestavi vsude. Tedy pri svych cestach se bud nedostanu do CB nebo v nich na zpatecni ceste zustanu viset.
Proti pouziti vlaku tedy v zadnem pripade "nehovori" pomerne nizka tratova rychlost, jak se mi snazi "nekdo" vtlouci do hlavy...
Uvaha treti. Kolik lidi zde (obecne) prekracuje hranice. Jak na silnici (CB-DDv, Frei-Linz) nebo trati (CB-Ryb, Frei/Preg-Linz) je plno, mezi prevazne kamiony. Proc zde zavadet rychle "nadvlaky" a tim likvidovat regionalku, kdyz cela trat a to jak v CR tak v Rakousku funguje prevazne pro regionalni dopravu?
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko