..: Metrans převzal první z 20 lokomotiv Bombardier TRAXX :..

CZ-MT 386 001-2, foto: Bombardier Kassel/Praha — Dvacet nových lokomotiv Bombardier TRAXX F140 MS obohatí vozový park českého nákladního dopravce Metrans Rail, který se specializuje na přepravu kontejnerových vlaků na vybraných relacích pro mateřský podnik HHLA. Stroje tak budou nasazeny především na vozbu vlaků mezi Německem, Českem, Slovenskem a Maďarskem, kde jsou v současné době nasazovány jak pronajaté lokomotivy Traxx řady 186, patřící např. leasingovému poolu Railpool, tak dieselové lokomotivy řady 761 (známé spíše pod rakouskou přezdívkou Herkules). Nová řada 386 je vybavena potřebnými systémy vyskytujícími se na drahách ve střední Evropě, zejména Česku a Slovensku. Všechny budou dodány do prvního čtvrtletí roku 2015. Maximální rychlost dosahuje 140 km/h. Ačkoliv jsou tyto lokomotivy konstruovány jako univerzální, díky jejich vysokému výkonu nacházejí uplatnění především v čele nákladních vlaků. V osobní dopravě je provozují mj. lucemburské CFL, dolnosaský LNVG (spoje Metronom), Veolia Vehrkehr (InterConnex) či MÁV-START. Pro spoje InterCity Direct je aktuálně přebírají Nizozemské dráhy a očekává se, že budou jádrem vozby vlaků InterCity/EuroCity RegioJet na Slovensku.

Zdroj: Hamburger Hafen und Logistik


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 20.9.2014 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel acolmiztli  mail  
22.09.2014 (10:20)  
Tak Metransu gratuluji, obzvláště pokud bude schopen je všechny uživit. A ČD Cargo se se svýma orezlejma kráskama mohou jít vycpat, co vídám na kolejích, to je pro ostudu.
registrovaný uživatel JK ml. 
21.09.2014 (21:47)  
Jiří Průša: To je pravda, já chtěl naznačit jestli předpisy nevyžadují revizi nebo spíš,před vytvořením další kupky lejster, skoro se to bojím napsat nahlas to slovo KONCEPCE....Ale je to paradox, ono nejde myslím ani tak o nákladní dopravu, ale hlavně o to co se na korytě děje v dopravě osobní, která nehorázně vyplýtvá kapacitu koryta a ve spojení s kdejakým úzkým hrdlem devastuje možnosti provozu dopravy nákladní....
21.09.2014 (20:56)  
JK ml. Ba právě že naopak na kategorie vlaků se začíná fest hrát. Soukromník už je dnes každý dopravce včetně ČD. Dle platného předpisu má osobní doprava přednost, jediná výjimka je zpožděný mezinárodní Nex který má přednost před osobním vlakem včas,ale předjetím ten osobní zpozdím čili.... Běžně se rozlišuje a trestá pravidelný vlak/ vlak ve zbytkové kapacitě. Ale řízení dopravy trpí jinou bolestí a to plačky dopravců jak je jim ubližováno a v tom je nejhalasnější ČD a proto se uplatňuje zásada nákladní vlaky ať radši stojí než osobní vlak zpozdit o minutu.
registrovaný uživatel JK ml. 
21.09.2014 (20:23)  
Petr Šimral to tu píše mezi řádky....řazení vlaků do kategorií a následné řízení dopravy podle nich začíná postrádat smyslu. Pro soukromníka jsou v rámci vlaků které provozuje ložené cisterny vedené dvojicí brejlí stejně prioritní jako pro ČD pendolina a railjety...Proč má být soukromník (ale ono i ČDC) bit na tom že vlak s Vmax 100-120 musí kdesik v ranžíru tábořit aby ho předjely vlaky které svých 355km projedou rychlostí také pod 120kmh a zhusta i pomaleji.......Stejně jako lidi ČD, chce i soukromník svůj olej nebo plechovky dodat do cíle co nejrychleji. Jestli to nejrychleji chce udělat i ČDC......... no nejsem si jist, vzhledem k tomu čím a jak to vozí.A pro modré: NEJSEM Z TOHO NADŠEN. Tož tak nějak to laicky vidím.
registrovaný uživatel Petr Šimral  mail  
21.09.2014 (16:59)  
Vždyť to píšu. Jsou to verze DABNL a žádný z nich není provozován pouze v ČR a žádný z těch nových nebude provozován pouze v ČR.

Síla těchto lokomotiv je právě v tom, že vozí své vlaky v celé trase bez přepřahů.
A doufám, že od příštího roku budou schopni v Děčíně východě udržovat alespoň jednu kolej volnou na průjezdy.
Teda pokud se pravobřežka nerozsype úplně, pak to bude jedno : -(
21.09.2014 (16:51)  
Petře a co TRAXXy, které provozujete v ČR? Jaké jsou verze? Ty se vracet nebudou?
registrovaný uživatel Petr Šimral  mail  
21.09.2014 (16:35)  
Nemyslím si.

MT provozuje TRAXXy verze DABNL a pořizuje TRAXXy verze DAPLCZSKHU.
K vrácení toho asi moc nebude :-)
21.09.2014 (15:32)  
Jestli se tím nahradí stávající pronájmy, tak by po těch dosavadních TRAXXech mohl zrovna šáhnout Jančura.
registrovaný uživatel Keprt 
21.09.2014 (14:18)  
Jiří Kocurek: Prádlo naráží na fakt,že vlaky Metransu dnes tvoří pomerne významnou část prace mašin ČD C, což se asi s postupem dodávek Traxxu bude měnit. Metransu rovněž gratuluju a na nove stroje se jako sotous tesim.
21.09.2014 (13:34)  
Prádlo: Anebo ČESMADu & spol. Umí ČD Cargo nabídnout dopravu z Hamburku do Maďarska? Pokud se nemýlím, tak pouze ve spolupráci s jinými národními dopravci, což to je na dlouhé lokte.
Opravte mě, pokud se pletu, ale nemám signál, že by se ČD Cargo snažilo vlastními silami konkurovat kamionové dopravě z německých (belgických, nizozemských atd.) námořních přístavů.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko