..: Metrans převzal první z 20 lokomotiv Bombardier TRAXX :..

CZ-MT 386 001-2, foto: Bombardier Kassel/Praha — Dvacet nových lokomotiv Bombardier TRAXX F140 MS obohatí vozový park českého nákladního dopravce Metrans Rail, který se specializuje na přepravu kontejnerových vlaků na vybraných relacích pro mateřský podnik HHLA. Stroje tak budou nasazeny především na vozbu vlaků mezi Německem, Českem, Slovenskem a Maďarskem, kde jsou v současné době nasazovány jak pronajaté lokomotivy Traxx řady 186, patřící např. leasingovému poolu Railpool, tak dieselové lokomotivy řady 761 (známé spíše pod rakouskou přezdívkou Herkules). Nová řada 386 je vybavena potřebnými systémy vyskytujícími se na drahách ve střední Evropě, zejména Česku a Slovensku. Všechny budou dodány do prvního čtvrtletí roku 2015. Maximální rychlost dosahuje 140 km/h. Ačkoliv jsou tyto lokomotivy konstruovány jako univerzální, díky jejich vysokému výkonu nacházejí uplatnění především v čele nákladních vlaků. V osobní dopravě je provozují mj. lucemburské CFL, dolnosaský LNVG (spoje Metronom), Veolia Vehrkehr (InterConnex) či MÁV-START. Pro spoje InterCity Direct je aktuálně přebírají Nizozemské dráhy a očekává se, že budou jádrem vozby vlaků InterCity/EuroCity RegioJet na Slovensku.

Zdroj: Hamburger Hafen und Logistik


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 20.9.2014 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Sim 
22.09.2014 (18:04)  
ythomas_ct > ja vim, jak to je ... ale rikam, jak to pusobi po prvotnim precteni cisel 80km/h ~ 16km, 100km/h ~ 20km a 120km/h ~ 23km ... proste, jako by rozdil mezi zrychlovanim na 80 a 100 byl mene energeticky narocny, nez rozdil mezi zrychlenim na 100 a 120 ... protoze mezi 80 a 100 je prirustek energie ekvivalentem 4km jizdy, zatimco mezi 100 a 120 "jen" tri ;-)

Predpokladam, ze v tom vypoctu neni pocitano s prekonavanim vozidloveho odporu behem vlastniho rozjizdeni, nebo ano? Pak by ten vypocet zas tak jednoduchej nebyl ;-)
registrovaný uživatel Kakov 
22.09.2014 (17:30)  
TTtrain:

pozor humorná vsuvka

teď ještě očekávám, že v nejbližších dnech přistane u soudu žaloba na Metrans, že nedal šanci škodovce :-D
22.09.2014 (17:25)  
Matouš Vinš: bůh ví, zda-li je už i "rychlá" 109E ve všech potřebných zemích plnohodnotně schválena
Na sobieskim se ve ctvrtek preprahalo za tauruse.
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
22.09.2014 (17:17)  
Co na to říct, firma si objedná nové loko, výrobce je prostě vyrobí a dodá. Nebo si jiná firma objedná loko a výrobce je vyrobí, pak schvaluje a za deset let jsou skoro použitelný. Kde se asi stala chyba?
22.09.2014 (17:14)  
Ad Matouš Vinš:

109E v nákladní úpravě neexistuje a znamenalo by to další schvalování
Škoda 109E je snad univerzální lokomotiva, ne? (A to se podívejte k AWT nebo RCA, co všechno mohou tahat lokomotivy s maximální rychlostí 230 km/h!) Nebo snad když 380 pověsíte na hák nákladní vozy, tak je odmítne táhnout? Náhodou, na Štrbské rampě (což je nějakých 16 promile) snad onehdá samotná 381 ZSSK rozjela z klidu na mokré koleji nákladní vlak o hmotnosti nějakých 1650 tun. A co byste tam chtěl navíc schvalovat pro nákladní dopravu, když to má TSI HS RST? Samozřejmě, že primárně nákladní verze s nižší maximální rychlostí by mohla být levnější a v mnohých ohledech jinak řešená, ale to a priori neznamená, že 109E nelze použít jako nákladní lokomotivu...

zda-li je už i "rychlá" 109E ve všech potřebných zemích plnohodnotně schválena
No, chybí už "jen" to Německo. Snad už taky brzy bude; bylo by "pomalu" na čase...


Ad Sim:

Ono to takhle paradoxne vypada, ze ten rozjezd na 120 je mene energeticky narocny, nez jizda touhle rychlosti
Jak to myslíte? Jízda vyšší rychlostí je prostě energeticky náročnější. No a rozjezd na takovou rychlost pochopitelně taky...
22.09.2014 (16:50)  
Nebylo důvodem třeba i to, že 109E v nákladní úpravě neexistuje a znamenalo by to další schvalování? (A to ještě bůh ví, zda-li je už i "rychlá" 109E ve všech potřebných zemích plnohodnotně schválena)
22.09.2014 (16:16)  
ikkyu: otázku bych ještě doplnil. v čem byl Traxx lepší i oproti další konkurenci?
registrovaný uživatel ikkyu 
22.09.2014 (15:51)  
Otázka na Petra Šimrala: jen pro zajímavost, zvažovali jste také Škodu 109E? Co konkrétně rozhodlo ve prospěch Traxxu?
registrovaný uživatel Sim 
22.09.2014 (15:18)  
ythomas_ct > na jake vzdalenosti takovy vlak rychlosti 80/100/120 dosahne? Ono to takhle paradoxne vypada, ze ten rozjezd na 120 je mene energeticky narocny, nez jizda touhle rychlosti ;-)
22.09.2014 (14:58)  
Koukám, že toto je asi první oficiálnější článek ohledně nových TRAXXů pro METRANS. Takže oficiálně gratuluji... ;-)

Ad JiP:
Nikde jsem nenasel zadnou kvalitni studii, Jestli napr. nakladni vlak jedouci plynule 120km/h nema spotrebu naopak mensi, nez ten co jede 80, ale cestou ho 4 odstavi a celou tu masu zeleza je treba znovu a znovu rozpohybovavat.
Ona na to totiž není potřeba žádná studie; na to stačí celkem jednoduchý výpočet. Např. mně pro kontejnerový vlak o hmotnosti 1600 t, který jede v přímé vodorovné koleji, vychází, že:
- vlak jedoucí konstantní rychlostí 80 km/h spotřebuje na překonávání vozidlového odporu energii, která je zhruba rovna energii potřebné na rozjezd z klidu na tuto rychlost, na dráze cca 16 km,
- při rychlosti 100 km/h je to asi 20 km
- a při rychlosti 120 km/h pak zhruba 23 km.
Úplně přesné to sice není, ale nějaký obrázek si udělat můžete... ;-)
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko