..: Metrans převzal první z 20 lokomotiv Bombardier TRAXX :..

CZ-MT 386 001-2, foto: Bombardier Kassel/Praha — Dvacet nových lokomotiv Bombardier TRAXX F140 MS obohatí vozový park českého nákladního dopravce Metrans Rail, který se specializuje na přepravu kontejnerových vlaků na vybraných relacích pro mateřský podnik HHLA. Stroje tak budou nasazeny především na vozbu vlaků mezi Německem, Českem, Slovenskem a Maďarskem, kde jsou v současné době nasazovány jak pronajaté lokomotivy Traxx řady 186, patřící např. leasingovému poolu Railpool, tak dieselové lokomotivy řady 761 (známé spíše pod rakouskou přezdívkou Herkules). Nová řada 386 je vybavena potřebnými systémy vyskytujícími se na drahách ve střední Evropě, zejména Česku a Slovensku. Všechny budou dodány do prvního čtvrtletí roku 2015. Maximální rychlost dosahuje 140 km/h. Ačkoliv jsou tyto lokomotivy konstruovány jako univerzální, díky jejich vysokému výkonu nacházejí uplatnění především v čele nákladních vlaků. V osobní dopravě je provozují mj. lucemburské CFL, dolnosaský LNVG (spoje Metronom), Veolia Vehrkehr (InterConnex) či MÁV-START. Pro spoje InterCity Direct je aktuálně přebírají Nizozemské dráhy a očekává se, že budou jádrem vozby vlaků InterCity/EuroCity RegioJet na Slovensku.

Zdroj: Hamburger Hafen und Logistik


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 20.9.2014 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
21.09.2014 (11:19)  
Další pokles výkonů pro ČD Cargo....
21.09.2014 (8:20)  
Dovolím si poznámku k řízení dopravy a nechci jí vyvolat dalších xy příspěvků.
Zvěrstva se dějí o tom žádná,ale né vždy je to tak jak to z pohledu z venčí vypadá. Strojvůdce natož cestující opravdu nevidí co se děje víc jak dva kilometry před vlakem a neví jaké informace,pokyny,nařízení má výpravčí. Takže to co vypadá jako zvěrstvo vůbec zvěrstvo nemusí být. Už jsem párkrát dostal nařízeno předjet osobní vlak expresem, ikdyž oba jeli včas a předjíždět se nemají a tím zpozdit osobní vlak o 7 minut. Je to zvěrstvo výpravčí je deb... ale on tohle nevymyslel.
registrovaný uživatel Petr Šimral  mail  
20.09.2014 (16:16)  
Ad JiP: ale ono vubec neni zakazano jezdit s nakladnimi vlaky rychlosti 120 km/h. Predpis to zna. Jedine, co je zatim trosku problem je, ze brzdove tabulky u vlaku na 500 metru delky pro rychlost 120 km/h neexistuji. Ale to je vyreseno provoznim opatrenim.
Ja bych osobne k tomu zavedl jeste rozklad zabrzdne vzdalenosti na dva oddily, kdy pri prijmu kodu Vystraha je strojvedouci povinnen snizit rychlost na 100 km/h nebo na skutecna brzdici procenta s vyjimkou Porican, pokud bezpecne vidi, ze ma postaveno 120 do odbocky.
A az prijde ETCS, tak to si s tim poradi bezproblemove. Neni pro nej problem zabrzdna vzdalenost delsi jak 1000 m.
registrovaný uživatel pawlik 
20.09.2014 (15:20)  
JiP: Můžete to nějak rozvést? Nějak úplně nechápu tu myšlenku.
Na základě jakého parametru by bylo možné stávající oblouky projíždět rychlostí o 20 km/h vyšší?
registrovaný uživatel JiP 
20.09.2014 (14:26)  
A k bodu 3. To prece neni relevantni argument. Aby to nebylo jak s koridory, kde rychlosti do oblouku byly stanovovany dle norem starych trati a ted skoro po deseti letech zjistujeme, ze vetsina z nich lze projet na koridorech i o 20km/h rychleji. Zkratka by bylo 120km/h povoleno jenom na vybranych tratich. To ze to nekde nejde snad neni argumentem zakazat 120km/h plosne.
registrovaný uživatel JiP 
20.09.2014 (14:17)  
Dekuji za fundovane odpovedi, nicmene k bodu 2-hlavnim efektem prece neni absolutni zrychleni diky rychlosti o 20 km/h, ale to ze nemusite cekat hodiny na prideleni dopravni cesty a cestou samotnou vas nekde 3x na dlouhe hodiny nekde neodstavi. A k bodu 4-zdaleka nejvice energie se konzumuje pri rozjedech techto souprav. Samozrejme ze s roustouci rychlosti narusta spotreba energie, ale to se diskutuje obvykle az u vyssich rechlosti nez 100 km/h. Nikde jsem nenasel zadnou kvalitni studii, Jestli napr. nakladni vlak jedouci plynule 120km/h nema spotrebu naopak mensi, nez ten co jede 80, ale cestou ho 4 odstavi a celou tu masu zeleza je treba znovu a znovu rozpohybovavat. S tou SZDC a neschopnost rizeni-ono je ake mit na zreteli, ze dnes diky vznikle konkurenci na hlavnim tahu jsou zamestnanci pod znacnym tlakem, aby nezpozdovali vlaky predevsim osobni dopravy a kdyz zkratka dispecer vidi, ze to vychazi "natesno" tak ten Nex zkratka odstavi. Zde bych videl zvyseni rychlosti naopak jako argument pro to, ze se provoz v tomto smeru uklidni z zprehledni. Vzdyt jednim z nejacasteji spelovanych problemu nasich koridoru, zejmena Pha-CT neni az tak znacne pretizeni poctem vlaku, ale to, ze rychlosti souprav mnohdy teze urovne jsou znacne odlisne a porad se musi nekde neco necemu uhybat. Zde prece nejde o to ze se musi jet 120 vzdy, standardem muze byt dale 100, ale mit zde tu rezervu, ze kdy to vychazi "natesno" tak se to zkratka zrychli. Ten problem 100km/h podle me je ten, ze to v provozu vychazi, ale bez rezervy.
registrovaný uživatel Petr Šimral  mail  
20.09.2014 (12:33)  
a) rychlost podle ložení je samozřejmě platná ve všech zemích. Najdete to na vozech. Je tam tabulka, která třeba píše S (100 km/h) 68,5 tuny, SS (120 km/h) 58,5 tuny.
b) METRANS měl dříve pouze vozy Sggrss (šestikola), které na D (22,5 tuny) nebyly dělané (ono to nebylo potřeba) a tak ucelené vlaky z těchto vozů jezdily v Německu 120 km/h, dnes mohou i na trati z Prahy do Děčína podle brzdících procent a samozřejmě podle hnacího vozidla v čele a dostupného výkonu.
c) propustnost: není pravdou, že zvýšením rychlosti ze 100 km/h na 120 km/h se zvýší propustnost. To platí pouze ve specifických případech, kdy jedete 5 minut před expresem, který občas zastaví a současně ale nedojedete žádný pomalejší vlak, třeba vlak osobní nebo standardní náklad.
d) když jsem dělal zkoušky rychlostí 120 km/h, tak z toho vyplynulo několik závěrů:
1) má to smysl v jasně specifikovaných případech, kdy je ale potřeba spolupráce přes několik stanic (a dnes se na prvním koridoru dálkoviny nevyskytují).
2) úspora na jízdní době je z Prahy Uhříněvsi do Bratislavy Nového Mesta pouhopouhých 20 - 25 minut.
3) na nekoridorových tratích je riziko poškozování vozů (Lanžhot st.hr - Bratislava, celá pravobřežní)
4) nárůst spotřeby energie je neadekvátní výsledku (byť se dnes jezdí v Čechách na paušál a do toho paušálu jsme se i při rychlosti 120 km/h vešli.
5) výkon moderních lokomotiv je pro rychlost 120 km/h dostatečný, na stoupání do Chocně s vlakem o hmotnosti 1600 tun rychlost bez problémů udrží a třeba z České Třebové do Opatova dovedou zrychlit ze 60 km/h až na více jak 110 km/h.
6) vzhledem k řízení provozu, který s takto rychlými vlaky neumí dost dobře pracovat se výrazně zvyšuje opotřebení brzd na vozech (ze 100 km/h to vetšinově zvládne EDB, z rychlosti 120 km/h již ne).
7) nedá se dnes již předpokládat složení souprav ze šestikol, již i z Hamburku chodí kontejnery jiné než dvacítky a čtyřicítky a je tedy nutné i tam nasazovat kombinované soupravy (ježci a šestikola).
8) použití jiných brzdových systémů na nákladních vozech je drahá sranda a tedy touto cestou jít nemíníme.
20.09.2014 (12:16)  
Že má Petr Šimral podrobné informace, to mě vcelku nepřekvapuje....a otázka kvality řízení provozu? No někdy škoda mluvit....
registrovaný uživatel JiP 
20.09.2014 (11:55)  
To Petr Simral: Vidim, ze mate podrobne informace. Jak je to tedy v Nemecku, kdyz stejna souprava tady ma Vmax 100 a na DB 120. Pro 120 je nutne lozeni v C i Nemecku? Svym komentarem jsem narazel predevsim na vas bod 3. Vzdyt i s dnesnim zabezpecovacem na koridorech prece lze snadno bezpecne rozlozit zabrzdnou vzdalenost na dva useky. Brzdna procenta ty soupravy prece maji a jak spravne poznamenavate, jsou jim papirove pouze snizena. Nebylo by to poprve, kdy nase statni organizace je papezstejsi nez papez a omezeni je hlavne proto, aby nejake bylo a mohli jsme si ospravedlnit existenci nepostradatelneho uradu. Navic zvyseni na 120 km/h neni urcite aktualni napr. u nocnich souprav, ale ze strany Metransu bylo jasne proklamovano, ze obsazeni trati Pha-CT predevsim pres den je pro ne znacne omezujici a moznost pouziti rychlosti 120km/h je zpusob se dostat na trat mezi R a Ex. Navic dnes stale maji napr R pocitanou jizdni dobu na 120km/h, coz se nakupem novych souprav muze v brzke dobe zmenit. Navic kontejnery se na trat nejak jeste vejdou, ale soupravy CDCargo s Vmax 80-90km/h si pres den na trati Pha-CT ani neskrtnou, navic pokud je tahaji slaboucke lokomotivy 12x. Takze rychlost souprav je jednim z klicovych parametru, samozrejme v kombinaci s kvalitnim rizenim soupravy.
registrovaný uživatel Petr Šimral  mail  
20.09.2014 (11:25)  
Používání rychlosti 120 km/h má několik ALE...

1) u používaných vozů nelze vozy ložit na D (22,5 tun na nápravu), ale pouze na C (20 tun na nápravu).
2) při použití rychlosti 120 km/h je nárůst spotřeby energie o cca 30%
3) do rutinního zavedení ETCS (a nebo zavedení rozkladu zábrzdné vzdálenosti do dvou oddílů) nemají vlaky na 120 km/h brzdící procenta. Z důvodu délky mají papírově omezovaná brzdící procenta.
Bezpečně lze počítat v kombinaci TRAXX + souprava 86 brzdících procent (při hmotnosti vlaku přes 1200 tun a délce 630 metrů). A to vychází na trati Praha - Děčín na 115 km/h.
4) Běžným provozním brzděním na 4 bary v kombinaci s plnou EDB výše popsaný vlak zastaví na vzdálenosti 850 metrů.
5) Jízda v souběhu s rychlíky je bezproblémově možná i při rychlosti 100 km/h. Pouze by musel někdo dopravu řídit a ne jako dnes. Uhýbání v Řečanech před rychlíkem, který zastavuje v Přelouči a v Pardubicích a v Řečanech projede 6 minut po příjezdu NEx je opravdu, opravdu zbytečné. Totéž v Přelouči před vlakem zastavujícím v Pardubicích a podobně. Rychlost 100 km/h jedle mého názoru rozumně vyhovující (spotřeba, ložení D, brzdění) a místo zvyšování na 120 km/h by stačilo zkvalitnit řízení dopravy,
Ostatně při rychlosti 120 km/h pak dojíždíte ostatní vlaky tak rychle, že to pomalu nemá smysl ani rozjíždět : - (
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko