Kassel/Praha — Dvacet nových lokomotiv Bombardier TRAXX F140 MS obohatí vozový park českého nákladního dopravce Metrans Rail, který se specializuje na přepravu kontejnerových vlaků na vybraných relacích pro mateřský podnik HHLA. Stroje tak budou nasazeny především na vozbu vlaků mezi Německem, Českem, Slovenskem a Maďarskem, kde jsou v současné době nasazovány jak pronajaté lokomotivy Traxx řady 186, patřící např. leasingovému poolu Railpool, tak dieselové lokomotivy řady 761 (známé spíše pod rakouskou přezdívkou Herkules). Nová řada 386 je vybavena potřebnými systémy vyskytujícími se na drahách ve střední Evropě, zejména Česku a Slovensku. Všechny budou dodány do prvního čtvrtletí roku 2015. Maximální rychlost dosahuje 140 km/h. Ačkoliv jsou tyto lokomotivy konstruovány jako univerzální, díky jejich vysokému výkonu nacházejí uplatnění především v čele nákladních vlaků. V osobní dopravě je provozují mj. lucemburské CFL, dolnosaský LNVG (spoje Metronom), Veolia Vehrkehr (InterConnex) či MÁV-START. Pro spoje InterCity Direct je aktuálně přebírají Nizozemské dráhy a očekává se, že budou jádrem vozby vlaků InterCity/EuroCity RegioJet na Slovensku.
Zdroj: Hamburger Hafen und Logistik
Predpokladam, ze v tom vypoctu neni pocitano s prekonavanim vozidloveho odporu behem vlastniho rozjizdeni...
Předpokládáte správně, je to jen podíl kinetické energie vlaku pro danou rychlost a spotřeby energie na kilometr jízdy touto (konstantní) rychlostí. Pro první přiblížení to stačí, bo když tam zase zahrnete ten odpor při rozjezdu, tak už to není jen o tom samotném uvedení "hromady železa" do pohybu, ale zároveň se i někam posunete... ;-)
Ad JOHNZ:
Ostatne ako dlho sa schvaľovalo také Velaro D, že áno...
A ono už je mimo Německo schváleno? V sobotu jsem ho viděl postávat na okraji Paříže, asi bylo na testech ve Francii. A další se pak povalovalo na "frankfurtském ONJ"... ;-)
Ad Matouš Vinš:
...třeba o něco víc balastu pro lepší adhezi?
Tak to asi ne, to už by ta mašina lezla přes 22,5 tuny na nápravu. Doby balastování (s výjimkou třeba takových IORE lokomotiv do Švédska) jsou asi už pryč a pro dosažení 90 tun u čtyřnápravového interoperabilního vícesystému bohatě postačuje všechno to, co tam být musí... :-)
Ad Raquac:
Verejne dostupne informace o schvalovani Primy II jsou velmi kuse...
A nejen u Primy II. Pokud se podíváte do ERATV, tak tam nenajdete ani Vectron, ani elektrický TRAXX... :-(
Ví, ale odpovědět nesmí.
Nemyslel jsem to tak, že by "rychlá" 109E neutáhla nákladní vlak. Však se s nimi testovala a jak svižně to jezdilo.
275 kN samozřejmě bez problémů vyhovuje.
Řada 761 má 250 kN a byla METRANSem koupena.
Šlo mi právě hlavně o tu cenu, případně trochu jiné řešení (třeba o něco víc balastu pro lepší adhezi? Nevím, to už jen hádám). I když kdo ví, jaký je cenový rozdíl mezi loko s vmax 200 a loko s vmax 140...
V čem je to rozdíl?
Má na něco brát zákazník ohled? Samozřejmě může, ale musí tomu odpovídat cena a další podmínky.
B a NL škrtněte. B nepotřebujeme a na NL již stroje máme. Vzhledem k jejich ceně je série o NL okleštěná.
Vy jste tedy divnej podnik, vzdyt ferova vyberova rizeni v CR vyhrava Skodovka :-)
Rozhodly dvě kola výberových řízení :-)
ikkyu: Povedal by som, že rozhodli dlhodobé dobré prevádzkové skúsenosti a schválenie vo všetkých požadovaných štátoch...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.