..: Metrans převzal první z 20 lokomotiv Bombardier TRAXX :..

CZ-MT 386 001-2, foto: Bombardier Kassel/Praha — Dvacet nových lokomotiv Bombardier TRAXX F140 MS obohatí vozový park českého nákladního dopravce Metrans Rail, který se specializuje na přepravu kontejnerových vlaků na vybraných relacích pro mateřský podnik HHLA. Stroje tak budou nasazeny především na vozbu vlaků mezi Německem, Českem, Slovenskem a Maďarskem, kde jsou v současné době nasazovány jak pronajaté lokomotivy Traxx řady 186, patřící např. leasingovému poolu Railpool, tak dieselové lokomotivy řady 761 (známé spíše pod rakouskou přezdívkou Herkules). Nová řada 386 je vybavena potřebnými systémy vyskytujícími se na drahách ve střední Evropě, zejména Česku a Slovensku. Všechny budou dodány do prvního čtvrtletí roku 2015. Maximální rychlost dosahuje 140 km/h. Ačkoliv jsou tyto lokomotivy konstruovány jako univerzální, díky jejich vysokému výkonu nacházejí uplatnění především v čele nákladních vlaků. V osobní dopravě je provozují mj. lucemburské CFL, dolnosaský LNVG (spoje Metronom), Veolia Vehrkehr (InterConnex) či MÁV-START. Pro spoje InterCity Direct je aktuálně přebírají Nizozemské dráhy a očekává se, že budou jádrem vozby vlaků InterCity/EuroCity RegioJet na Slovensku.

Zdroj: Hamburger Hafen und Logistik


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 20.9.2014 (9:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
13.01.2015 (14:58)  
Tak dneska jsem se v Ústí n.L. přesvědčil, že opravdu jezdí. Nevím, jestli šlo o zkušební nebo ostrou jízdu, ale na celém vlaku měla tři malé kontejnery:-).
registrovaný uživatel Petr Šimral  mail  
25.11.2014 (10:38)  
Zatím stojí stále tři holky na Metransu u šturců za hlavní bránou. Technici tam pořád něco ladí a pořád se nedaří.

Ale daří.

Lokomotivy 386 001 - 003 jsou odzkoušené, prohlídnuté, žádosti o vydání průkazů způsobilosti a UTZ jsou podané.
Včera jsem je vyvezl na výlet se prohřát na sluníčku v kusé koleji 3a žst. Uhříněves (oživení loko, aby jim nebyla zima) a odpoledne jsem je vrátil zpět.
386 004 + 005 jede zítra na TBZ na Velim, současně zítra přijedou 386 006+007 z fabriky, ty pak pojedou na Velim v pátek.

Techniků se ale i tak kolem mašin promotalo dost, akorát to nejsou technici od výrobce, ale technici pro UTZ. Ne každý s oranžovou vestou je technik od výrobce : - )
20.11.2014 (20:03)  
Zatím stojí stále tři holky na Metransu u šturců za hlavní bránou. Technici tam pořád něco ladí a pořád se nedaří.
registrovaný uživatel Petr Šimral  mail  
25.09.2014 (16:41)  
Petr Šimral to třeba upřesní na základě vlastní zkušenosti... ;-)

60 vteřin --> 38,7 km/h --> 384 metrů
120 vteřin --> 80,6 km/h --> 1445 metrů
180 vteřin --> 107,3 km/h --> 3152 metrů
240 vteřin --> 118,7 km/h --> 5073 metrů
252 vteřin --> 120,0 km/h --> 5470 metrů

Hmotnost vlaku 1528 tun, první km rovina, pak stoupání 2 - 3 promile. Vlak byl určitě veden v automatickém režimu, kde je poměrně pozvolný rozjezd a loko omezuje tažnou sílu s ohledem na zrychlení na 0,36 m*s2, ale to při této hmotnosti nehrozilo. Při přibližování se rychlosti skutečné k rychlosti nastavené lokomotiva výrazně omezí tažnou sílu, aby nedošlo k překročení rychlosti. Již si nepamatuji adhezní poměry (ale jistě na březen 2012 velmi slušné) a na průběh napětí v troleji (ale asi to taky muselo docela držet).
25.09.2014 (13:53)  
ythomas_ct: Oboje si samozrejme uvedomuju, vzdyt se odkazuji na ciste teoreticke vypocty.
P.S.: Vim, ze mate dynamiku zmaknutou vic, nez ja, takze se omlouvam za zbytecny prispevek.
25.09.2014 (10:43)  
Ad Ohryzek:

Zanedbany vsechny odpory.
...takže je to velmi silně nepřesné, že...

...konstantne 275 kN na haku...
...čili ale říkáte, že ta lokomotiva, která to táhne, musí mít (aby tuto sílu dokázala vyvinout i při rychlosti 120 km/h) trakční výkon přes 9 MW. To asi ne, co? ;-)
24.09.2014 (11:50)  
1600 tun, konstantne 275 kN na haku, v0 = 0 km/h
v1 = 80 km/h: 1437 m http://po.st/IJrOfZ
v2 = 100 km/h: 2245 m http://po.st/6A1Scp
v3 = 120 km/h: 3232 m http://po.st/e0Y022

Zanedbany vsechny odpory.
23.09.2014 (15:05)  
Ad Sim:
...a nemate tam nekde (treba jako vysledek mezivypoctu) vzdalenost, jaka je potreba k rozjezdu na tu kterou rychlost?
Nemám, ale něco střelím od boku - 1600 tun, vodorovná trať, moderní čtyřnápravová elektrická lokomotiva:
- 80 km/h -> 2,5 km,
- 100 km/h -> 4 až 4,5 km,
- 120 km/h -> 6,5 km.
Petr Šimral to třeba upřesní na základě vlastní zkušenosti... ;-)
registrovaný uživatel Sim 
23.09.2014 (13:29)  
ythomas_ct > a nemate tam nekde (treba jako vysledek mezivypoctu) vzdalenost, jaka je potreba k rozjezdu na tu kterou rychlost?

Pripadne, jestli Petr Simral (nebo nekdo jiny) doplni vypozorovane hodnoty z provozu ...
registrovaný uživatel JOHNZ 
23.09.2014 (12:20)  
Petr Šimral: Tak to je samozrejmé, o tom žiadna diskusia. Ja len vysvetľujem "kde sa stala chyba"...
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko