..: Odklonové nákladní vlaky na trati Letohrad - Týniště nad Orlicí :..

750.338-6 + 750.222-2, Záměl - Doudleby nad Orlicí, 28. 8. 2014, foto: JirkaŠ Letohrad — Od pondělí 18. 8. do neděle 7. 9. 2014 bylo možné na trati 021 Letohrad - Týniště nad Orlicí opět potkat odklonové nákladní vlaky. Důvodem přesměrování vlaků z trati Letohrad - Ústí nad Orlicí byla probíhající modernizace železničního uzlu Ústí nad Orlicí, jež se v této fázi zaměřila na letohradskou skupinu kolejí, resp. její část směrem k Letohradu / České Třebové, zatímco již zmodernizovaná pražská skupina včetně nové železniční estakády začala sloužit vlakům na I. tranzitním koridoru. Pro cestující veřejnost tato fáze výluky znamenala přestup do náhradní autobusové dopravy i u přímých spěšných vlaků z Pardubic do Polska, naopak železničním fotografům přinesla po roce možnost opět vyfotit na fotogenické trati č. 021 odklonové nákladní vlaky. A právě tomu se věnuje dvoudenní tematická akce, kterou jsme připravili ve spolupráci s našimi fotografy.

Pro úplnost se nyní podíváme, jaké vlaky budou během následujících 48 hodin k vidění na fotografiích, a které se v podobě odklonů vyskytovaly nejčastěji. Z vlaků společnosti ČD Cargo jezdil téměř každý den pár Pn 44250/44251 v trase Týniště nad Orlicí - Letohrad - Lichkov - Polsko a zpět, který býval zpravidla řazen z různých typů vozů, ale někdy byly k vidění i ucelené soupravy. Dne 28. srpna se například poštěstilo na velmi fotogenickou přepravu nových dvoudílných vozů typu Hccrrs ze Świdnicy do Mnichova pro přepravu automobilů BMW. Další zajímavostí, která se skrývala pod číslem 44250, byl cca 600 metrů dlouhý směsný vlak jedoucí dne 25. 8., který svou délkou rozhodně patřil mezi rekordmany letošních odklonů. Bohužel, ve dne se nám nikdy nepodařilo vyfotit vlaky Pn 47260/47261 v relaci Hněvice - Týniště nad Orlicí - Letohrad - Lichkov - Polsko, což jsou ucelené soupravy vozů Eas se dřevem z Polska a prázdné zpět. Kromě toho zde ČD Cargo několikrát přepravilo červenohnědé cisternové vlaky s leteckým palivem z Polska do Středokluk a zpět a dále ucelené soupravy „cibulových“ vozů na sodu v trase Řetenice - Nymburk - Týniště - Letohrad - Polsko a zpět. ČD Cargo na zmíněné odklonové vlaky nasazovalo např. lokomotivy 742.080, 742.144, 742.185 a 750.222, 750.235, 750.287 a 750.338, ale vyskytlo se i dvojče batohů 742.308 + 742.391. Kromě státního dopravce odklonovou trasu pro své vlaky do/z Polska využívali také soukromí dopravci, např. AWT, Unipetrol Doprava nebo LTE.

Na závěr je třeba říci, že v porovnání s loňskými odklony bylo vlaků o něco méně. Chyběla např. téměř každodenní přeprava automobilů Škoda z Mladé Boleslavi do Polska, která byla k 1. 7. 2014 v souvislosti se změnou dopravce z AWT na ČD Cargo přetrasována z přechodu Międzylesie na Zawidów. Rovněž výše zmiňované relace se vyskytovaly velmi nahodile, takže některý den se dvojče lokomotiv otočilo do Letohradu klidně i třikrát, zatímco jindy pouze jednou nebo vůbec. Svou roli sehrálo také počasí, které focení přálo skutečně jen po několik dní. Doufáme, že pro vás budou naše tematické dva dny alespoň trochu zajímavé, a nezbývá, než se těšit na příští rok, kdy by se nákladní vlaky na trať 021 mohly alespoň na chvíli opět vrátit.

Autorský text.

Autoři fotografií tematického víkendu: Bambe, JirkaŠ, Petan z CT, Raven.


JirkaŠ , Petan z CT | 13.9.2014 (8:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Královéhradecký ČR Pardubický


14.09.2014 (7:56)  
Pěkný článek a fotografie. Líbí se mi, že se člověk dozví i druh přeprav, cílové stanice a dopravce. Díky za tento počin, :-).
13.09.2014 (20:21)  
Škoda, že se tu podobné zprávy neobjeví také před akcí, než až po ní. Ne že by nebyly jiné zdroje, ale zde na ŽP mi informace podobného charakteru chybí.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko