..: Potvrzeno: RegioJet vyjede do Košic již v říjnu :..

Souprava Regiojetu se připravuje na výjezd z Opavy východ, foto: Juraj Kováč Praha/Košice — Boj o získání konkurenční výhody při provozování vlaků do Košic se vyostřuje. Zatímco České dráhy a Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) se dohodly na společném provozu vlaků SC Pendolino na lince Praha – Košice a chtějí tak nalákat cestující na rychlé spojení hlavního města ČR s východem Slovenska, tak další ze soukromých dopravců, RegioJet Radima Jančury, má pravděpodobně také své eso v rukávu. Potvrzený je start dvou párů vlaků do Košic již v polovině října. Konkrétně by se mělo jednat o spoje IC 1003, EC 1006, IC 1010 a také EC 1011.

První signály dokresluje vypsání inzerátu na obsluhu jídelního vozu společnosti RegioJet, v němž se po kandidátech požaduje nástup v polovině října a směny s přespáváním mj. v Košicích. Jak je známo, Regiojet nasazení jídelních vozů s plnohodnotným servisem plánuje právě pro linky Praha – Košice a Bratislava – Košice.

Vozy WRmz dopravce Regiojet, foto: Aleš Petrovský Dalším faktorem potvrzujícím předčasný výjezd je zdrženlivost tiskové mluvčí RegioJetu, Petry Novákové, která na dotaz ohledně říjnového startu reagovala za společnost velmi zdrženlivě: „K tomuto tématu se aktuálně nemohu vyjádřit.“

Problémem by nemuselo být ani přidělení potřebné trasy při využití systému One Stop Shop, jak pro magazín ŽelPage.cz dodává Daniela Detersová, tisková mluvčí ŽSR: „Za predpokladu, že by dopravca RegioJet požiadal o pridelenie kapacity ad hoc a objednal trasy, je možné jazdu týchto vlakov zabezpečiť cestou kancelárie OSS a to v termínoch stanovených v Podmienkach používania železničnej siete, kapitola 4.3. (v tomto prípade ŽSR najneskôr do 5 pracovných dní odpovie na žiadosti železničných podnikov na pridelenie vlakovej trasy).“

Ze strany RegioJetu by se jednalo o vcelku logický krok k získání přízně zákazníků ještě před vstupem ostatních konkurentů a vybudování zajímavého náskoku. Bude tedy zajímavé sledovat, jak se celý konkurenční boj na trase Praha – Košice vyvine a jaké překvapení si přichystá například LEO Express, který uzavírá trojici českých zájemců o tuto trasu.

Zdroje: ŽSR, RegioJet, České dráhy, iDnes.cz


Aleš Petrovský | 11.9.2014 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 2 3 4 5 ... 21      Zpráv na stránku:   
16.09.2014 (20:40)  
RJ má jezdit za 9€ Pha-KE a to má 50% ? Kdo dneska jezdí tuto trasu za 18€? To dokážu s bídou já jako ŤZP na Slovensku a duchodce v ČR, při děleném lístku, teda všechno za vnitrostátní jízné. Ke- HL Gr a HL Gr-PHA.
registrovaný uživatel Sim 
16.09.2014 (20:06)  
prastravak > me uz ani neprekvapuje, ze nekterym se neekluje myslenka si do smlouvy o zaloze naslibovat hory doly a pak v pripade plneni vyslat koprivy ...

Ale co uz, kazdy mame neco :-) Honza neda dopustit na Tornada, aspon nam nezabira misto v esusech ... ja se zase rad svezu kulturne a dobrovolne nebudu zabirat misto v kozence ;-)
16.09.2014 (19:01)  
Souhlas s gissi, kde bere lubos 237 ceny?
A ta zastávka Štrba. To je o ničem. Na Štrbské pleso se nechodí nikdo ubytovat na delší čas vlakem. Zubačkou chodí tak akorát skuteční turisti.
Propagandu dělá zastavování všech spoju starosta Sýkora, který chce nacpat lidi do svého regiónu Štrby a ne Tater jako takových. Však samotné Štrbské Pleso jako osadu sebral městu Vysoké Tatry.
16.09.2014 (18:41)  
@M 474 003
Já taky dojedu raději do Kolína rychlíkem, a pak se 2 zastávky vrátím, než sedět 90 minut v osobáku, poslouchat reproduktor a vzduchotechniku a popojíždět od stanice ke stanici a dívat se jak nás předjíždí vlaky vyššího druhu.
Však už taky cestujícím do Kolína několik let nezabírám místo.
omlouvám se, že mimo téma
registrovaný uživatel dohlib 
16.09.2014 (18:37)  
Jančura pokrývá ztráty z Regiojet železniční dopravy dalšími aktivitami, třeba Student agency busy. Leoš Express má zase bohatého tatínka paštikáře. A jestli někomu půjčila ruská nebo švýcarská banka, to může být českému daňovému poplatníkovi jedno. Ten sponzoruje nedobrovolně jen České dráhy.
16.09.2014 (18:32)  
@ Sim
ono je vhodne si pripustit, ze cerny ma s modrymi smlouvu o zaloze ... jako zalohu mu modri slouzi celym svym parkem a je jen na nich, jak si to vnitrne zaridi…aktualne je to ve forme pridanych vozu k beznemu modremu spoji.
však o to šlo: Já jim tu pomoc neberu, ale chce to vypravit koženky z depa a ne stáhnout moderní vagóny z linek a vyslat konkurenci pomoc a náš cestující ať sedí např. v kožence... To je smutný přístup že? Takhle by se nikdy soukromý dopravce nezachoval...

P.S. Který soukromník má koženky v depu? :)
omlouvám se, že mimo téma
16.09.2014 (18:19)  
@kobros 16.09.2014 (11:31)
A tuplem mi to není jedno, když si pan Zluty na sve ztraty bere uver u banky z vetsiny vlastnene a ovladane ruskym statem.
Prý se předpokládá, že brzy zkrachuje. Nebude lepší, když způsobí škodu nesplacením úvěru ruskému státu než českým akcionářům?
Podle obchodního rejstříku je jediným akcionářem Sberbank Europe AG, 1010 Vídeň, Schwarzenbergplatz 3, Rakouská republika, Registrační číslo: FN 161285i. Máte lepší informace?
16.09.2014 (18:16)  
@kobros 16.09.2014 (11:31)
není mi jedno to, ze neobjednavana doprava je přes kompenzaci slev jizdneho pro erar drazsi nez doprava objednavana.
Domnívám se, že u neobjednávané dopravy se hradí rozdíl mezi cenou jízdného v plné výši a cenou zlevněného jízdného. Nebo to je jinak?
A pokud je to tak, kdo hradí rozdíl mezi cenou jízdného v plné výši a cenou zlevněného jízdného u objednávané dopravy, když kompenzace je nižší?
Děkuji za informaci
registrovaný uživatel M 
16.09.2014 (17:45)  
KK: To bylo pro Josefa Petraka a ten to, troufnu si rict, pochopil. A asi i dalsi. Nekomu ale holt dano neni...

Tomáš R.: OK, diky. Trochu jsem si to myslel, ale vic jsem se priklanel k tomu, ze to ma byt "objektivni" vypocet ve smyslu platny pro vsechny.
  1 2 3 4 5 ... 21      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko