..: Potvrzeno: RegioJet vyjede do Košic již v říjnu :..

Souprava Regiojetu se připravuje na výjezd z Opavy východ, foto: Juraj Kováč Praha/Košice — Boj o získání konkurenční výhody při provozování vlaků do Košic se vyostřuje. Zatímco České dráhy a Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) se dohodly na společném provozu vlaků SC Pendolino na lince Praha – Košice a chtějí tak nalákat cestující na rychlé spojení hlavního města ČR s východem Slovenska, tak další ze soukromých dopravců, RegioJet Radima Jančury, má pravděpodobně také své eso v rukávu. Potvrzený je start dvou párů vlaků do Košic již v polovině října. Konkrétně by se mělo jednat o spoje IC 1003, EC 1006, IC 1010 a také EC 1011.

První signály dokresluje vypsání inzerátu na obsluhu jídelního vozu společnosti RegioJet, v němž se po kandidátech požaduje nástup v polovině října a směny s přespáváním mj. v Košicích. Jak je známo, Regiojet nasazení jídelních vozů s plnohodnotným servisem plánuje právě pro linky Praha – Košice a Bratislava – Košice.

Vozy WRmz dopravce Regiojet, foto: Aleš Petrovský Dalším faktorem potvrzujícím předčasný výjezd je zdrženlivost tiskové mluvčí RegioJetu, Petry Novákové, která na dotaz ohledně říjnového startu reagovala za společnost velmi zdrženlivě: „K tomuto tématu se aktuálně nemohu vyjádřit.“

Problémem by nemuselo být ani přidělení potřebné trasy při využití systému One Stop Shop, jak pro magazín ŽelPage.cz dodává Daniela Detersová, tisková mluvčí ŽSR: „Za predpokladu, že by dopravca RegioJet požiadal o pridelenie kapacity ad hoc a objednal trasy, je možné jazdu týchto vlakov zabezpečiť cestou kancelárie OSS a to v termínoch stanovených v Podmienkach používania železničnej siete, kapitola 4.3. (v tomto prípade ŽSR najneskôr do 5 pracovných dní odpovie na žiadosti železničných podnikov na pridelenie vlakovej trasy).“

Ze strany RegioJetu by se jednalo o vcelku logický krok k získání přízně zákazníků ještě před vstupem ostatních konkurentů a vybudování zajímavého náskoku. Bude tedy zajímavé sledovat, jak se celý konkurenční boj na trase Praha – Košice vyvine a jaké překvapení si přichystá například LEO Express, který uzavírá trojici českých zájemců o tuto trasu.

Zdroje: ŽSR, RegioJet, České dráhy, iDnes.cz


Aleš Petrovský | 11.9.2014 (19:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Dopravci Jízdní řád

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 2 3 4 5 ... 21      Zpráv na stránku:   
26.09.2014 (11:48)  
na Štrbě zastavuje, ale na stránce RJ - Novinky atd. skutečně je napsané, že jen do 13.12.
už opravili, asi si přečetli diskusi :) jen ve Sp.N.Vsi zastavuje pouze do 13.12.
http://www.regiojet.cz/cs/novinky/vyjizdime-do-kosic.html
24.09.2014 (20:34)  
V GVD pro trať 180 sice RJ na Štrbě zastavuje, ale na stránce RJ - Novinky atd. skutečně je napsané,že jen do 13.12.. Teda ten 1003 a 1010. Praha - Ke a opačně. Takže chybička se někde vloudila. Ty IC RJ do Blavy tam zastavovat nemají ani podle GVD.
24.09.2014 (19:53)  
prostudujte
http://www.vlaky.net/upload/images/reports/005449/180.pdf
jak říká klasik, jednou vidět je lepší než 10x slyšet
24.09.2014 (15:26)  
ked som dobre pochopil tak IBA do 13.12. bude zastavovat RJ v Strbe a v novom GVD uz nie?
18.09.2014 (8:57)  
@JiříK.
přesně o to mi šlo... ten policajt fakt mohl mít 11 prstů :)
ale asi je třeba začít u pana Sůry...
18.09.2014 (2:35)  
Těch 7 milonů nebylo za Praha - Ostrava, ale za celou linku Ex1 (tedy až k PL/SK hranicím). Nyní jsou ty kompenzace jen za trasu Pha - OV a dál jsou vlaky Ex1 objednávány MD. Takže se tu trochu srovnávají jablka s hruškami.
17.09.2014 (21:30)  
a ještě vlastně ČD svezly 2x více studentů než RJ, takže RJ může závidět
Když si vezmu, kolik lidí vozilo v roce 2012 (odtud jdou údaje) ČD a kolik RJ, tak mi tak nereálné nepřijde. Rozhodně pravděpodobnější než váš výsledek, že ČD za rok vozí těch studentů najednou 8x víc.
17.09.2014 (21:02)  
@babilon
ale přesto vám ty počty jdou dobře! :)
a ještě vlastně ČD svezly 2x více studentů než RJ, takže RJ může závidět
17.09.2014 (20:44)  
A nyní trojčlenka:
Provádět trojčlenku ze dvou údajů nás neučili ani na vysoké. :-)
Taky to mohlo být tak, že 53 milionů si ta trať vydělala (rozdíl mezi plným jízdným a náklady), tento zisk se použil na dotaci studentům a stačilo doplatit 7 milionů.
Ono je to složitější (např. "chyba" ve vzorečku pro výpočet dotací studentské dotace dost prodražila) a pravda bude někde uprostřed.
registrovaný užívateľ Sim 
17.09.2014 (18:17)  
danovy poradce > a nebo je tu jeste druha varianta ... ze opravneny (neresim moralnost, ale je to dano legislativou) narok zlutych rozhoupal i modre, takze prekonalo pravidlo cislo jedna a "spocitali" to, co do te doby nikdo "neumel"
  1 2 3 4 5 ... 21      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko